Gå til innhold

Første kontroll og henvist til gynekolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på første kontroll hos legen (7+1). Han spurte om jeg var bekymret og nervøs, og jeg svarte ja da dette er første graviditet og jeg ikke har typiske symptomer som kvalme og smaksendringer. Trøtthet og ømme bryster har jeg hatt siden uke 4+3. 

Han kjørte utvendig ultralyd (ukjent for meg hva han var på jakt etter å se så tidlig). Han klarte ikke å se noe som helst og jeg fikk henvisning til gynekolog. Hos gynekolog (8+0) vha IL så han fosteret og hjerteslag. Hjertefrekvens var lavere enn forventet, men han ville ikke si hvor lav. Samtidig sier han at naturen rydder opp av seg selv, og at det er derfor det nesten aldri fødes syke barn. Han satte opp ny time etter påske. Jeg spurte hva prognosen var uten å få noe svar da han ikke ville uttale seg om prosenter. 

Ingen avvik på blodprøve og urinprøve tatt hos lege. 

Hvorfor sendte legen meg til gynekolog på tross av at jeg ikke har hatt hverken blødninger eller smerter? Har noen erfaring med lav hjertefrekvens så tidlig i graviditeten? 

Anonymkode: 0af5f...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi legen ikke kunne se noe som helst? Du sier det jo selv 

Anonymkode: f6eac...e95

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være alt er ok. Du må nok vente å se an litt. Det er veldig mye som skjer de første ukene💞

Er du medlem i en termingruppe der du kan dele erfaringer med andre som er ca like langt som deg?  Finnes en del av de på facebook eller nettsider som fokuserer på gravide og nybakte foreldre. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav hjertefrekvens kan være dårlige nyheter, men om gynekologen ikke sa noen ting om hvor lav så blir det jo bare spekulering på om du egentlig er i faresonen for å miste eller ikke.. jeg mistet et foster i uke 7 etter at UL en uke før viste hjertefrekvens på 85. Da sa legen at det så dårlig ut, men at det også kunne rette seg opp igjen. Var frekvens under 70 var det visst veldig dårlige utsikter. Jeg googlet meg ihjel etter å ha fått beskjeden om lav hjertefrekvens og fant både solskinnshistorier og det motsatte...masse lykke til! 

Anonymkode: 0ef0e...45f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fasit her. Stort sett er lav frekvens så tidlig ikke gode nyheter. Men det kan gå bra! 

Anonymkode: 573c8...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...