Gå til innhold

Mannen setter sin søster foran meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen opplevd å være k et forhold hvor mannen setter sin søster/mor foran deg? Føler at mannen min er alt for beskyttende ovenfor sin søster. Eksempelvis så krasjet søsteren hans med en annen bil igår. Han forteller meg dette og når jeg spør om krasjen skjedde på sjåføren side, blir han sint og hever stemmer og blir helt overbeskyttende ovenfor henne. Det er nesten som om han tror at jeg anklager hun for skyld. I sommer bestemte han og søsteren å dra på ferie uten å informere meg(fikk vite 1,5 uke før),  dette skapte masse problemer for oss men i etterkant har jeg lagt mer merke til hvor overbeskyttende han er ovenfor sin søster. Han snakker om sin søster som om hun er lillesøstra som er 8 år gammel, men hun er egentlig 30 år gammel dame 

Anonymkode: 35ef6...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, selvsagt ikke.

Anonymkode: 1429f...23d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med ham om dette? 

Jeg har aldri opplevd det og syntes det hørtes veldig merkelig ut. 

Anonymkode: 36f77...bad

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: ab2e1...8fe

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, vi snakket om dette når jeg fikk vite at de skulle på ferie sammen uten å si ifra til meg tidligere. Synes også denne oppførselen er rar. Føler nesten at de tror at jeg er ute etter henne, men i virkeligheten har jeg og hun ikke noe relasjon utenom når hun kommer hjem til oss(og da er jeg som oftest høflig) 

Anonymkode: 35ef6...1f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det er så uvanlig at storebrødre er overbeskyttende ovenfor sine yngre søstre. Særlig om de har hatt en nær relasjon i oppveksten.  

Det som er rart her er at din mann ikke deler når, hvor og hvem han skal på ferie med.  Var det kanskje en spontan tur som ikke var planlagt?

Anonymkode: 5da86...1e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

TS her, vi snakket om dette når jeg fikk vite at de skulle på ferie sammen uten å si ifra til meg tidligere. Synes også denne oppførselen er rar. Føler nesten at de tror at jeg er ute etter henne, men i virkeligheten har jeg og hun ikke noe relasjon utenom når hun kommer hjem til oss(og da er jeg som oftest høflig) 

Anonymkode: 35ef6...1f1

du er "som oftest høflig"? Hva betyr det? At du i ny og ne er kjip?

Anonymkode: 7631c...2b5

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mann gjør et fornuftig valg.

Sannsynligheten for at det blir brudd med deg er 50%, sannsynligheten for at det blir så konfliktfylt med sin yngre søster er atskillig mindre. 

Har forøvrig et veldig godt forhold til min egen søster, og hvis jeg måtte velge mellom min samboer gjennom 20 år og min søster så velger jeg min søster

Anonymkode: ced56...7f3

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

du er "som oftest høflig"? Hva betyr det? At du i ny og ne er kjip?

Anonymkode: 7631c...2b5

Ordla meg feil, har aldri vært uhøflig eller ekkel mot noen av familien hans

Anonymkode: 35ef6...1f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det høres jo ut som du legger skylden på henne, hvis det var et av de første spørsmålene dine. Spurte du om det gikk bra med henne først?

Og om du fikk vite om ferie 1,5 uke før, så sa de jo ifra på forhånd? 
Synes han høres ut som en god og snill mann med en helt normal relasjon til søsteren

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Din mann gjør et fornuftig valg.

Sannsynligheten for at det blir brudd med deg er 50%, sannsynligheten for at det blir så konfliktfylt med sin yngre søster er atskillig mindre. 

Har forøvrig et veldig godt forhold til min egen søster, og hvis jeg måtte velge mellom min samboer gjennom 20 år og min søster så velger jeg min søster

Anonymkode: ced56...7f3

Så rar tankegang. Hvorfor skal samboeren din og søstera di sammenlignes. Har selv brøde og har aldri tenkt som som du gjør!

Anonymkode: 35ef6...1f1

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har noen opplevd å være k et forhold hvor mannen setter sin søster/mor foran deg? Føler at mannen min er alt for beskyttende ovenfor sin søster. Eksempelvis så krasjet søsteren hans med en annen bil igår. Han forteller meg dette og når jeg spør om krasjen skjedde på sjåføren side, blir han sint og hever stemmer og blir helt overbeskyttende ovenfor henne. Det er nesten som om han tror at jeg anklager hun for skyld. I sommer bestemte han og søsteren å dra på ferie uten å informere meg(fikk vite 1,5 uke før),  dette skapte masse problemer for oss men i etterkant har jeg lagt mer merke til hvor overbeskyttende han er ovenfor sin søster. Han snakker om sin søster som om hun er lillesøstra som er 8 år gammel, men hun er egentlig 30 år gammel dame 

Anonymkode: 35ef6...1f1

På hvilken måte førte ferien til problemer?

Og hvorfor var det viktig for deg hvor på bilen krasjen skjedde, jeg ville tro at det er bedre å spørre «hvordan går det og hva skjedde» heller enn tekniske detaljer.

Noe er litt snålt, men ut fra det du skriver er det vanskelig å vite om det er han eller deg.

Anonymkode: f4d43...05d

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere samboere ts, felles barn ? Hvis ja er dette forholdet meget spesielt. Hvis dere er unge og bor hver for dere, er det mer normalt å dra på ferie med søstra. 

Anonymkode: 7e836...6ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Din mann gjør et fornuftig valg.

Sannsynligheten for at det blir brudd med deg er 50%, sannsynligheten for at det blir så konfliktfylt med sin yngre søster er atskillig mindre. 

Har forøvrig et veldig godt forhold til min egen søster, og hvis jeg måtte velge mellom min samboer gjennom 20 år og min søster så velger jeg min søster

Anonymkode: ced56...7f3

Merkelig. For min del er grunnen til det som resulterer i dette ultimatumet veldig viktig. 

Om min samboer ligger på sykehuset med brekte bein, og min søster ligger på intensivavdelingen og potensielt nær døden, velger jeg min søster. Om omvendt, velger jeg min samboer. 

Og om de ikke kommer overens, så vil jeg sette på plass den personen som driver konflikten mellom de, og støtte den som blir angrepet. Og om det ikke fungerer å sette grenser, vil jeg slå opp/kutte ned kontakten (avhengig av hvem som er den provoserende part). 

 

Anonymkode: 3069e...c8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bros before hoes.

Bros kan være søstre også.

Anonymkode: 33338...1a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at han reagerte på spørsmålet om krasjet. Det normale og omtenksomme ville vært å spørre hvordan det gikk med henne.

Litt enig at det er merkelig å planlegge ferie uten kona uten å fortelle henne det.

Anonymkode: ac429...ea1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eksen min snakket babyspråk til søsteren sin… 
 

Jeg skjønner ikke helt det spørsmålet ditt angående bilkrasjen? Hva mente du med å stille det spørsmålet? 
Men litt spesielt å planlegge ferie sammen med noen andre, og ikke si i fra til samboeren sin.

Anonymkode: d2932...f96

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker også om mine søsken "som om de er barn". Tror du er ganske vanlig når man er eldst. Jeg bekymrer meg for om de har det bra, det er min "jobb" som storesøster.

Et tips: still mer åpne spørsmål til folk i sjokk. Han var nok redd for at søstera skulle dø eller bli alvorlig skadet.

Dere må snakke veldig konkret om ferie, og avtale i god tid. Gjerne på papir. Matbutikker har gratis årskalender. 

Anonymkode: 2c8cc...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du starter med den bil-historien forteller jo at her er det noe på begge sider...

Normale folk klarer å balansere omsorg for søsken med omsorg for partner. Og normale partnere klarer å akseptere at man har stor omsorg for sine søsken uten å bli sjalu. 

Anonymkode: 60513...124

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har noen opplevd å være k et forhold hvor mannen setter sin søster/mor foran deg? Føler at mannen min er alt for beskyttende ovenfor sin søster. Eksempelvis så krasjet søsteren hans med en annen bil igår. Han forteller meg dette og når jeg spør om krasjen skjedde på sjåføren side, blir han sint og hever stemmer og blir helt overbeskyttende ovenfor henne. Det er nesten som om han tror at jeg anklager hun for skyld. I sommer bestemte han og søsteren å dra på ferie uten å informere meg(fikk vite 1,5 uke før),  dette skapte masse problemer for oss men i etterkant har jeg lagt mer merke til hvor overbeskyttende han er ovenfor sin søster. Han snakker om sin søster som om hun er lillesøstra som er 8 år gammel, men hun er egentlig 30 år gammel dame 

Anonymkode: 35ef6...1f1

Makan til tåpelig spørsmål, hva var poenget med det?

Anonymkode: 79a26...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...