Gå til innhold

UFO


Anbefalte innlegg

Har du noen gang sett noe rart på himmelen som kan identifiseres som en UFO? Jeg er interresert i aliens og liv på andre planeter, verdensrommet generelt. Noen som vil dele erfaringer? Også veldig fascinert av Area 51 i USA og hva myndighetene skjuler av teknologi der, eller andre steder. Er ikke en konspirasjons-fanatiker egentlig, bare fascinert av dette.

Anonymkode: 91193...85e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en opplevelse på årskiftet 1999 og 2000 tror jeg. Jeg var på tur hjem i taxi. Jeg kjørte taxi den gang og. Og hadde med en passasjer i fremsetet. Han var nesten hjemme da vi kjørte gjennomm en mørk skog med høye grantrær. Det var vinter og kaldt og mørkt ute. 

Det jeg først la merke til var at det var noe lys som glimtet i frontruta. Så reagerte på det og når jeg bøyer meg og ser frem og opp så ser jeg ett fartøy som hoverer rett ovenfor skogen og som går veldig sakte mot høyre for oss. Det var trekantforma og hadde 3 lys som kan minne om disse oransje gatelysene som var før. Og de blinket. 

Og han som satt på så det og. Og begge ble bare sittende å se på det og jeg sier hva var det?  Han svarte : aner ikke aldri sett noe sånt før. 

Men det var ingen andre observasjoner til det vi hadde sett og så dermed så blir en jo i tvil om en virkelig så det en så. Men det er noe jeg aldri glemmer i hvertfall. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kan identifiseres så er det ikke en UFO, forkortelsen UFO betyr Unindentified Flying Object.
Selv om noe ikke kan identifiseres så betyr det heller ikke at et er snakk om romvesen fra andre planeter.

Anonymkode: da79e...f22

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (14 minutter siden):

Jeg har en opplevelse på årskiftet 1999 og 2000 tror jeg. Jeg var på tur hjem i taxi. Jeg kjørte taxi den gang og. Og hadde med en passasjer i fremsetet. Han var nesten hjemme da vi kjørte gjennomm en mørk skog med høye grantrær. Det var vinter og kaldt og mørkt ute. 

Det jeg først la merke til var at det var noe lys som glimtet i frontruta. Så reagerte på det og når jeg bøyer meg og ser frem og opp så ser jeg ett fartøy som hoverer rett ovenfor skogen og som går veldig sakte mot høyre for oss. Det var trekantforma og hadde 3 lys som kan minne om disse oransje gatelysene som var før. Og de blinket. 

Og han som satt på så det og. Og begge ble bare sittende å se på det og jeg sier hva var det?  Han svarte : aner ikke aldri sett noe sånt før. 

Men det var ingen andre observasjoner til det vi hadde sett og så dermed så blir en jo i tvil om en virkelig så det en så. Men det er noe jeg aldri glemmer i hvertfall. 

 

To hover betyr ikke å hovere, men å sveve. Å hovere er noe helt annet 😂

Anonymkode: e75a6...9b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (16 minutter siden):

Jeg har en opplevelse på årskiftet 1999 og 2000 tror jeg. Jeg var på tur hjem i taxi. Jeg kjørte taxi den gang og. Og hadde med en passasjer i fremsetet. Han var nesten hjemme da vi kjørte gjennomm en mørk skog med høye grantrær. Det var vinter og kaldt og mørkt ute. 

Det jeg først la merke til var at det var noe lys som glimtet i frontruta. Så reagerte på det og når jeg bøyer meg og ser frem og opp så ser jeg ett fartøy som hoverer rett ovenfor skogen og som går veldig sakte mot høyre for oss. Det var trekantforma og hadde 3 lys som kan minne om disse oransje gatelysene som var før. Og de blinket. 

Og han som satt på så det og. Og begge ble bare sittende å se på det og jeg sier hva var det?  Han svarte : aner ikke aldri sett noe sånt før. 

Men det var ingen andre observasjoner til det vi hadde sett og så dermed så blir en jo i tvil om en virkelig så det en så. Men det er noe jeg aldri glemmer i hvertfall. 

 

Du var ikke mellom Støren og Ålen vel? Opplevde noe skikkelig guffent der en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomSawyer skrev (14 timer siden):

Du var ikke mellom Støren og Ålen vel? Opplevde noe skikkelig guffent der en gang.

Nei det var helt nord i fylket men støren og ålen har jeg hørt mye rart om. Jeg har og lyst til å se det de snakker om i Hessdalen men ikke rota meg dit enda. 

Det er idiotisk og tenke at vi er alene i universet. 

Jorda har eksistert i 4,5 millarder år siden. 

Universet har eksistert i ca 13,8 millarder år. Ergo har andre solsystemer eksisert 3 ganger  lengre enn jorda sånn ca. Og hadde vi eksisert så lenge hadde vi nok kommet mye lengre idag. 

Så nei jeg tror ikke vi er alene i dette universet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

To hover betyr ikke å hovere, men å sveve. Å hovere er noe helt annet 😂

Anonymkode: e75a6...9b3

takk for opplysningen.. fant ikke rett ord. Men ser at du skjønte hva jeg mente lell da og det er jo bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har du noen gang sett noe rart på himmelen som kan identifiseres som en UFO? Jeg er interresert i aliens og liv på andre planeter, verdensrommet generelt. Noen som vil dele erfaringer? Også veldig fascinert av Area 51 i USA og hva myndighetene skjuler av teknologi der, eller andre steder. Er ikke en konspirasjons-fanatiker egentlig, bare fascinert av dette.

Anonymkode: 91193...85e

Jeg tenker at vi har nok med alle gærningene som sitter på makta på vår egen klode for øyeblikket, så jeg orker faktisk ikke å synes at slikt er spennende lenger.

Du kan jo sjekke ut Dark Journalist dersom du er over gjennomsnittet interessert. 

Anonymkode: 38ed2...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette var "UFO" som i marsboere akkurat, men husker tidlig på 2000tallet så var der en periode at man kunne se 3 lysende objekter på himmelen, på dagtid. Så ut til at de stod stille. Det så ut som 3 hvite lysende dotter på en måte. Var slik noen dager tror jeg.

De stod ca som en triangel. Den i midten litt høyere tror jeg.

Tenker i ettertid at kanskje dette var 3 planeter som var synlige på dagtid? Men har aldri sett det senere.

Anonymkode: f37bb...759

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (12 minutter siden):

Nei det var helt nord i fylket men støren og ålen har jeg hørt mye rart om. Jeg har og lyst til å se det de snakker om i Hessdalen men ikke rota meg dit enda. 

Det er idiotisk og tenke at vi er alene i universet. 

Jorda har eksistert i 4,5 millarder år siden. 

Universet har eksistert i ca 13,8 millarder år. Ergo har andre solsystemer eksisert 3 ganger  lengre enn jorda sånn ca. Og hadde vi eksisert så lenge hadde vi nok kommet mye lengre idag. 

Så nei jeg tror ikke vi er alene i dette universet. 

It's a numbers game som de sier.

Etter at James Webb teleskopet kom regner vitenskapen med at så godt som alle stjerner har planeter og noen mener t.o.m. at minst hver 5te stjerne har en planet i goldilock sonen.

Dvs planeten befinner seg i den avstanden fra stjernen der vann vil være flytende,  noe vi regner med har gir best mulighet for liv.

Altså de nyeste anslagene sier 2000 milliarder galakser, med gjenomsnittelig 100 milliarder stjerner i hver..hvorav 20 milliarder har en jordlignende planet i riktig bane..😉😄

Hva er oddsen for at livet oppsto på jorda før det oppsto på en av de andre 40 000 000 000 000 000 000 000 planetene med samme betingelser for liv som jorda? 🤭..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (9 timer siden):

It's a numbers game som de sier.

Etter at James Webb teleskopet kom regner vitenskapen med at så godt som alle stjerner har planeter og noen mener t.o.m. at minst hver 5te stjerne har en planet i goldilock sonen.

Dvs planeten befinner seg i den avstanden fra stjernen der vann vil være flytende,  noe vi regner med har gir best mulighet for liv.

Altså de nyeste anslagene sier 2000 milliarder galakser, med gjenomsnittelig 100 milliarder stjerner i hver..hvorav 20 milliarder har en jordlignende planet i riktig bane..😉😄

Hva er oddsen for at livet oppsto på jorda før det oppsto på en av de andre 40 000 000 000 000 000 000 000 planetene med samme betingelser for liv som jorda? 🤭..

Du har ett godt poeng der👍🏻vi er garantert flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (6 minutter siden):

Du har ett godt poeng der👍🏻vi er garantert flere

Jeg har hatt en opplevelse og. Har aldri snakket om det til noen, skal aldri gjøre det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror også det er flere enn oss i universet, ikke nødvendigvis aliens som film/tv viser, men at det er en standhaftig bakterie der ute en plass er vel ganske så plausibelt. 
Spennende tema! Ser akkurat på 3 Body Problem - kanonbra serie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (24 minutter siden):

Jeg har hatt en opplevelse og. Har aldri snakket om det til noen, skal aldri gjøre det heller.

Hvorfor tør du ikke det? redd for å bli stempla som gær'n? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppsipepsi, flere ganger. Men det er jo bare uforklarlig og har liten interesse. Siste var midt over trondheimsfjorden sist vinter, sterkt lys som skiftet farger sakte. Samboer og svigefar så det også, men sa bare "tja, jo det var rart" og har ikke snakket om det siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 17.17):

Hvis det kan identifiseres så er det ikke en UFO, forkortelsen UFO betyr Unindentified Flying Object.
Selv om noe ikke kan identifiseres så betyr det heller ikke at et er snakk om romvesen fra andre planeter.

Anonymkode: da79e...f22

Dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tror ikke dette var "UFO" som i marsboere akkurat, men husker tidlig på 2000tallet så var der en periode at man kunne se 3 lysende objekter på himmelen, på dagtid. Så ut til at de stod stille. Det så ut som 3 hvite lysende dotter på en måte. Var slik noen dager tror jeg.

De stod ca som en triangel. Den i midten litt høyere tror jeg.

Tenker i ettertid at kanskje dette var 3 planeter som var synlige på dagtid? Men har aldri sett det senere.

Anonymkode: f37bb...759

Kan kanskje vera stjernebildet Orions belte? Det er tre sterke stjerner nærme kvarandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor

Vet ikke, muligens....

En sen sommerkveld da jeg var på vei hjemover oppdagde jeg tre grønne lys på himmelen, de var på størrelsen med en ping-pong ball. Lysene sto helt stille, det ene sto litt høyere enn det andre (litt som en trekant) Himmelen var begynt å bli ganske mørk så jeg så alt tydelig, men ikke tydelig nok til å se hva det var. Jeg løpte de få meterene hjem, tok pappas gamle kamera og løpte ut igjen for å knipse noen bilder, men da jeg kom ut, hadde lysene flyttet på seg og var plutselig på den andre siden av åsen. Jeg hadde ikke en sjans i havet å komme dit fort nok til fots så jeg hev meg på sykkelen og syklet som gal etter. Men uansett hvor fort jeg enn trødde, forsvant de bare lengre og lengre vekk, og før jeg viste ordet av det, var de borte.

Jeg ble lenge stående å kikke på himmelen etterpå, håpte - hva det enn hadde vært - at det ville dukke opp igjen. Men jeg så det aldri igjen... ufo? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger ☺️

Anonymkode: ba307...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...