Gå til innhold

Noen som har opplevd dette hvor det har gått bra? (sannsynlig MA).


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på tidlig ultralyd hvor jeg skulle vært 8+1 ifølge menstermin, men ble målt til 5+6... Alt lå normalt og var proporsjonalt i størrelse, men ingen hjertelyd (er jo også tidlig for det mtp størrelsen på embryo).

Jordmor sa at hun har vært borti slike tilfeller før hvor det har gått bra, men ba meg selvfølgelig være realistisk 😅. Og det er jeg. Tenker at dette ikke går veien, men vil høre om andre har opplevd lignende tilfeller hvor det har gått bra? Vet at det er en long shot 😂. Og nå er det påske, og gud vet når jeg får svar på ting og når ev. abort blir.. 

Et annet spm: når det sannsynligvis viser seg å være MA, er det noen som har erfaring med å ha fått innvilget å utføre aborten på sykehuset med ekstra smertestillende? Jeg har en provosert abort bak meg, som var noe av det vondeste og skumleste jeg har opplevd. Ble hentet med ambulanse og trodde jeg skulle stryke med (og jeg er vant til menssmerter med trøkk i). Har lurt på om det kan ha med å gjøre at jeg tok corownavaksine et par dager før..kroppen gikk amok. Uansett kjenner jeg at det nesten tar mer på psykisk å skulle gå gjennom dette igjen, enn selve MA så det sier vel sitt..😭

 

Takk for eventuelle svar ❤️ 

Anonymkode: b8bc7...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner til følelsen, men ikke helt samme situasjon❤️ Jeg var helt sikker på dato jeg hadde eggløsning. Bestilte derfor UL privat når jeg var ca 9+0, for å se alt var som det skulle. Der ble jeg målt 7+6. Utviklingen var derfor ikke kommet så langt som det skulle for å vere 9+0 på vei… Men hjertet slo! Ukene etterpå var grusomme, mye grubling. Det viste seg at eggløsningsdato var 7 dager senere enn jeg trodde. På TUL stemte utviklingen sammenlignet med målene på privat UL.

Så om du har ustabil syklus, kan dette vere en av årsakene. Håper du får finne ut av dette uten at det tar så lang tid🥺 

Anonymkode: 6de34...50f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner til følelsen, men ikke helt samme situasjon❤️ Jeg var helt sikker på dato jeg hadde eggløsning. Bestilte derfor UL privat når jeg var ca 9+0, for å se alt var som det skulle. Der ble jeg målt 7+6. Utviklingen var derfor ikke kommet så langt som det skulle for å vere 9+0 på vei… Men hjertet slo! Ukene etterpå var grusomme, mye grubling. Det viste seg at eggløsningsdato var 7 dager senere enn jeg trodde. På TUL stemte utviklingen sammenlignet med målene på privat UL.

Så om du har ustabil syklus, kan dette vere en av årsakene. Håper du får finne ut av dette uten at det tar så lang tid🥺 

Anonymkode: 6de34...50f

Tusen takk!

Anonymkode: b8bc7...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved en eventuell abort så har du selv rett til å velge medikamentell eller kirurgisk abort. Dersom man velger kirurgisk abort må man belite seg på eventuell ventetid før de har tid til å gjennomføre inngrepet. 

Ved medikamentell abort skal du selv kunne velge om du vil være hjemme eller på sykehuset. Dersom de sier du må være hjemme, så er det bare å stå på sitt - det er ditt valg. 

Men det kan enda gå fint. Så ville tatt en dag av gangen ❤️

Anonymkode: 1bc1e...228

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ved en eventuell abort så har du selv rett til å velge medikamentell eller kirurgisk abort. Dersom man velger kirurgisk abort må man belite seg på eventuell ventetid før de har tid til å gjennomføre inngrepet. 

Ved medikamentell abort skal du selv kunne velge om du vil være hjemme eller på sykehuset. Dersom de sier du må være hjemme, så er det bare å stå på sitt - det er ditt valg. 

Men det kan enda gå fint. Så ville tatt en dag av gangen ❤️

Anonymkode: 1bc1e...228

takk❤️

Anonymkode: b8bc7...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...