Gå til innhold

Forslag til yrker som passer mine nye "kriterier ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller ønsker, er bedre å kalle de... 

Jeg er utdannet markedsfører, og hadde vel sett for meg en spennende jobb f.eks. i et PR firma eller reklamebyrå. Pga mulighetene her jeg bor, endte jeg istedet med å jobbe med salg og kundeoppfølging (Key account manager). Etter 13 år med å oppdra 3 barn og samtidig ha en jobb jeg aldri kunne legge fra meg, møtte jeg den berømte  veggen og er nå på tredje året med AAP. 

Er i prosess med å finne en ny retning i arbeidslivet, og har så langt funnet ut at jeg trives veldig godt med planlegging og problemløsing. Samtidig er jeg også glad i å skrive, og vet at jeg er passe flink til å formulere meg og skrive lange tekster. Den indre verdenen min har også få grenser, og jeg kan gruble og filosofere meg langt ut på viddene iblant 😆 

Fordi jeg har ADHD, har jeg (altfor sent) oppdaget at jeg blir utrolig fort sliten av å jobbe med andre mennesker rundt meg - så drømmescenariet hadde vel vært en jobb hvor jeg får ha mest mulig hjemmekontor, og selve arbeidet bestod av f.eks en form for "tekstforfatting" eller skriftlig kommunisering. Stikkord som stadig popper opp når jeg tenker noe høres gøy ut å jobbe med (i fred foran pc'en), er research, organisering og planlegging.

Så! Noen som kan komme på yrker? 😜 Forresten er det også viktig å nevne at jeg tror ikke jeg hadde taklet ny utdanning, som alenemor i førtiåra 😏

Anonymkode: cea00...334

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ikke research- type jobber innenfor markedsføring da? 

Planlegging finnes det jo masse jobber innen. (Planleggere, altså) Men det er vel ganske få av disse som ikke har samhandling med andre. Men en jobb som planlegger kunne kanskje vært spennende for deg å prøve likevel. 

Generelt finnes det få jobber der du uten noen form for relevant utdanning eller erfaring, kan sitte tilnærmet 100% på hjemmekontor og jobbe.