Gå til innhold

Nylonstrømpebukse under sommerkjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg godtar jo at ikke alle er enige, men min mening er fortsatt at nude strømpebukse ødelegger antrekket ditt og får det til å se utdatert ut 😊 

Anonymkode: 9e7d9...0b9

Så din mening er viktigere en de som mener noe annet, er det det du vil frem til?

Anonymkode: 2b2e2...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

«Hva er finest». Hvis du henviser til de gamle og mindre heldige antrekkene til MM sml med de nyere dato av Kate, så ser selvfølgelig sistnevnte best ut. Kate har en flott figur, men viktigst av alt - en dyktig stylist. Hun kledde seg som en dokost hun også, før det ble hyret inn stylist. 

Anonymkode: 279fa...895

Så konklusjonen da er at en dyktig  stylist ville valgt nude strømper til sommerkjolen. Enig. 

Anonymkode: eb337...f49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er ikke bare på KG folk mener det. De aller fleste som er litt opptatt av/oppdaterte på klær og mote vet at hudfarget strømpebukse er helt ut. Jeg tenker automatisk på oldemor når jeg ser det. Er det for kaldt for bare bein under en kjole er det mye finere med en farget strømpebukse, eller sort (i vinterhalvåret). 

Anonymkode: 9e7d9...0b9

Smalt det fra 90- tallet. 
« hudfarget» er veldig ut ja, nude er ikke det. 
 

Anonymkode: eb337...f49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er ikke bare på KG folk mener det. De aller fleste som er litt opptatt av/oppdaterte på klær og mote vet at hudfarget strømpebukse er helt ut. Jeg tenker automatisk på oldemor når jeg ser det. Er det for kaldt for bare bein under en kjole er det mye finere med en farget strømpebukse, eller sort (i vinterhalvåret). 

Anonymkode: 9e7d9...0b9

de fleste som tror de er oppdatert mener det. Det som faktisk er oppdatert,vet at det er en utdatert regel.

 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Man må kle seg etter antrekket. Da er det ikke så vanskelig å forstå at svarte strømper ikke alltid er det mest kledelige.

Kate bruker nude strømper der hun i kraft av sin rolle ved et kongehus med konservative regler for bekledning ikke kan gå med bare bein. Ikke fordi at det er trendy. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 279fa...895

Men det forklarer for det første IKKE at hun ikke velger svart. Du svarer på min innvending med å gjenta det poenget jeg svarte på. Det blir jo litt dumt.

Og du overser fullstendig det faktum at det Kate velger, blir trendy aka. Kateeffekten.

Anonymkode: 8d7f3...ff9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er ikke bare på KG folk mener det. De aller fleste som er litt opptatt av/oppdaterte på klær og mote vet at hudfarget strømpebukse er helt ut. Jeg tenker automatisk på oldemor når jeg ser det. Er det for kaldt for bare bein under en kjole er det mye finere med en farget strømpebukse, eller sort (i vinterhalvåret). 

Anonymkode: 9e7d9...0b9

Da er det litt rart at svært mange bruker nettopp den forhatte fargen. 

Anonymkode: 27a9c...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

«Hva er finest». Hvis du henviser til de gamle og mindre heldige antrekkene til MM sml med de nyere dato av Kate, så ser selvfølgelig sistnevnte best ut. Kate har en flott figur, men viktigst av alt - en dyktig stylist. Hun kledde seg som en dokost hun også, før det ble hyret inn stylist. 

Anonymkode: 279fa...895

MM har også begynt med nude strømper, og nå ser hun mye bedre ut.

5277a967d63c50762eb7e39bb3a2de96.jpg

 

Anonymkode: 8d7f3...ff9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva når temperaturen tilsier at selvbruning ikke hjelper, eller å dra på seg ei strømpebukse går mye fortere i farta?

Anonymkode: 2b2e2...e63

I hvilken temperatur mener du at selvbruning ikke hjelper? Og hvor ofte befinner du deg i en situasjon hvor du bare mååå hive på deg en kort sommerkjole og ikke har hatt tid til å preppe beina 5 min før du går?

Det blir for mye whataboutism for min del.

Helt greit om man digger lyse nylonstrømper, eller er for lat til å shave og preppe beina selv om man hadde tenkt til å gjøre det, så man bare hiver på seg en lys strømpebukse og er fornøyd med det. Men ikke bruk dét som en unnskyldning for at nude strømper er så fantastisk da.

Anonymkode: 279fa...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I hvilken temperatur mener du at selvbruning ikke hjelper? Og hvor ofte befinner du deg i en situasjon hvor du bare mååå hive på deg en kort sommerkjole og ikke har hatt tid til å preppe beina 5 min før du går?

Det blir for mye whataboutism for min del.

Helt greit om man digger lyse nylonstrømper, eller er for lat til å shave og preppe beina selv om man hadde tenkt til å gjøre det, så man bare hiver på seg en lys strømpebukse og er fornøyd med det. Men ikke bruk dét som en unnskyldning for at nude strømper er så fantastisk da.

Anonymkode: 279fa...895

selvbruning er blodharry og stinker. Det er mye finere med en nesten usynlig nude wolfordstrømpe eller sandfarget nettingstrømpebukse, enn skjoldete oransje ben. Hvis jeg må velge mellom Donald Trump og prinsesse Kate som stilforbilder, så går jeg for den siste, gitt. Men for all del - you do you.

Anonymkode: 8d7f3...ff9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

 

 

Men det forklarer for det første IKKE at hun ikke velger svart. Du svarer på min innvending med å gjenta det poenget jeg svarte på. Det blir jo litt dumt.

Og du overser fullstendig det faktum at det Kate velger, blir trendy aka. Kateeffekten.

Anonymkode: 8d7f3...ff9

Eh, jo. Man velger ikke en svart strømpebukse dersom det krasjer med resten av antrekket. Da velger man bare bein (eller nude som i kongehuset).

Nude strømpebukser har vært en del av en konservativ klesdrakt siden lenge før Kate var født, så at det er noen sammenheng mellom Kate og bruken av nude strømper må du lengre ut på landet med.  

Anonymkode: 279fa...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

selvbruning er blodharry og stinker. Det er mye finere med en nesten usynlig nude wolfordstrømpe eller sandfarget nettingstrømpebukse, enn skjoldete oransje ben. Hvis jeg må velge mellom Donald Trump og prinsesse Kate som stilforbilder, så går jeg for den siste, gitt. Men for all del - you do you.

Anonymkode: 8d7f3...ff9

Og hun skjønte åpenbart ikke at selvbruning ikke hjelper om det er kjølig

Anonymkode: 2b2e2...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I hvilken temperatur mener du at selvbruning ikke hjelper? Og hvor ofte befinner du deg i en situasjon hvor du bare mååå hive på deg en kort sommerkjole og ikke har hatt tid til å preppe beina 5 min før du går?

Det blir for mye whataboutism for min del.

Helt greit om man digger lyse nylonstrømper, eller er for lat til å shave og preppe beina selv om man hadde tenkt til å gjøre det, så man bare hiver på seg en lys strømpebukse og er fornøyd med det. Men ikke bruk dét som en unnskyldning for at nude strømper er så fantastisk da.

Anonymkode: 279fa...895

Hva slags selvbruningskrem er dette, som trekker inn og virker så raskt? 
I hvilken temperatur hjelper selvbruningskremen? Er den 5 minutters selvbruningskremen temperaturregulerende ?  

Anonymkode: eb337...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh, jo. Man velger ikke en svart strømpebukse dersom det krasjer med resten av antrekket. Da velger man bare bein (eller nude som i kongehuset).

Nude strømpebukser har vært en del av en konservativ klesdrakt siden lenge før Kate var født, så at det er noen sammenheng mellom Kate og bruken av nude strømper må du lengre ut på landet med.  

Anonymkode: 279fa...895

Men det vi diskuterer er jo nettopp dem som mener at nude alltid er feil, og vil bruke svart til sommerkjoler. Så postet jeg to bilder av MM med svarte strømper til en hvit kjole og en sommerblondekjole. Så hele premisset her er jo at noen mener at svart alltid er bedre enn nude. Hvis det er sånn at du egentlig ikke er enig i det, så er det jo veldig merkelig at du fortsetter å diskutere som om det er det du mener.

Anonymkode: 8d7f3...ff9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh, jo. Man velger ikke en svart strømpebukse dersom det krasjer med resten av antrekket. Da velger man bare bein (eller nude som i kongehuset).

Nude strømpebukser har vært en del av en konservativ klesdrakt siden lenge før Kate var født, så at det er noen sammenheng mellom Kate og bruken av nude strømper må du lengre ut på landet med.  

Anonymkode: 279fa...895

Du er ganske bastant til å være så uopplyst:

https://www.hellomagazine.com/fashion/royal-style/2018082361533/kate-middleton-tights-hack/

"We all know about 'The Kate Effect' when it comes to fashion – but did you know that it applies to tights, too? According to a 2012 shopping report which featured in WWD, sales of nude hosiery grew by 500 percent after the royal wedding of the Duke and Duchess of Cambridge"

https://wwd.com/fashion-news/intimates/the-kate-middleton-effect-6530967/

Whatever the specifics, suddenly, sheers are sizzling at retail, and the hosiery industry has Middleton to thank. Earlier this year, British supermarket chain Asda reported that sales of its flesh-toned hose had grown by 500 percent in response to the Duchess’ frequent outings. At Selfridges, sales of nude hosiery went up by 46 percent immediately after the royal wedding, and are up 27 percent this year compared to last.

Anonymkode: 8d7f3...ff9

 

Teksten er forkortet i henhold til regelen om gjengivelse av innhold fra ekstern side. 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for gjengivelse av innhold fra ekstern side. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...