Gå til innhold

Nylonstrømpebukse under sommerkjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Solid nei fra meg. Jeg syns at det både ser dumt ut, og klamt blir det også i varmen. Men det er ikke «ulovlig», så velg for all del selv.

Hvis man ikke er komfortabel med å vise beina, så hadde jeg heller valgt en lengre kjole slik at fokus på problemområdene ble mindre. Det er jo så mange fine knelange og maxilengde sommerkjoler! 

Anonymkode: 279fa...895

Klamt ? Det er da omvendt, klammere uten. Kvinner sydover bruker jo alltid strømpebukser for og beskytte seg mot varmen, men også her kan det bli klamt i skoene og gnisse mellom lårene i sommervarmen uten strømpebukser. 
 

Man kan da være komfortabel med og vise bena, miniskjørt med tykkere strømpebukser er jo helt normalt på vinteren ? Jeg tror grunnen til at vi bruker så lite strømpebukser på sommeren i Norge er at vi vil benytte sjansen til og sole bena, og at det ofte ikke blir så klamt uten. Jeg har veldig fine ben og liker og vise de fram, men de blir finere i strømper som fremhever. 

Anonymkode: eb337...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Enig. Her er et hjemlig eksempel på hvordan det går når man lager seg regler som er frikoblet fra enkle prinsipper om hva som passer sammen:

Princess Mette-Marit visits Majorstuen Public Library2298c8fea16033e64ff32f8b5b14a524.jpg

Anonymkode: 8d7f3...ff9

MM har sikkert lest på KG hva som "passer". 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det var slike som i denne reklamen jeg mente. (vet ikke hva strømpene heter). Mange liker ikke at tå og hæl vises når man bruker strømper, men med disse blir det jo bærre lekkert! 

 

Anonymkode: 2b2e2...e63

Hadde et par influensere begynt å vise seg i slike strømper, hadde også motepolitiet hengt seg på trenden. Så kom igjen jenter, lys sommerkjole med slike strømper er bare hot!

Anonymkode: 2b2e2...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (38 minutter siden):

Se hva prinsesse Kate i Storbritannia pleier å gå med.  Hun har alltid nude strømpebukse,  og er flere ganger kåret til verdens best kledde kvinne.

Dette er fordi kongefamilien ikke aksepterer bare bein, ikke fordi det er trendy.

Men om man absolutt ikke kan gå uten nylonstrømper, gjør for all del som Kate og velg en matt nude strømpebukse som passer til hudfargen, og ikke en blank jævlig en fra Robert Pierre som at på til er helt feil ift ens egen hudtone. Det ser så trashy ut.

Anonymkode: 279fa...895

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er fordi kongefamilien ikke aksepterer bare bein, ikke fordi det er trendy.

Men om man absolutt ikke kan gå uten nylonstrømper, gjør for all del som Kate og velg en matt nude strømpebukse som passer til hudfargen, og ikke en blank jævlig en fra Robert Pierre som at på til er helt feil ift ens egen hudtone. Det ser så trashy ut.

Anonymkode: 279fa...895

Selvfølgelig! Går aldri i Pierre Robert uansett,  eller noe annet billig man kjøper i matbutikken. Jeg kjøper Oroblu eller Wolford i "min" farge. Synes nude er elegant, selv om det ikke er "trendy". Trender bryr ikke jeg meg om. 

Se på bildene av vår kronprinsesse,  og sammenlign med Kate, hva er finest? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 12.12):

Er det lov eller stort "nei,nei"?

Jeg er 45år og ikke super fast i fisken...

Anonymkode: c4c99...f37

Hadde en jobb engang utenlands en gang hvor de ikke likte bare legger, så måtte alltid gå med tynne nylonstrømper om sommeren. Synes det er veldig fint og gjør at beina ser mye finere ut. Pleier å bruke 15 denier matte beige strømper. Skjønner ikke at det skal være noe galt å gå med strømper så lenge du ikke bruker sandaler 🤔

Anonymkode: 42dca...2ef

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Klamt ? Det er da omvendt, klammere uten. Kvinner sydover bruker jo alltid strømpebukser for og beskytte seg mot varmen, men også her kan det bli klamt i skoene og gnisse mellom lårene i sommervarmen uten strømpebukser. 
 

Man kan da være komfortabel med og vise bena, miniskjørt med tykkere strømpebukser er jo helt normalt på vinteren ? Jeg tror grunnen til at vi bruker så lite strømpebukser på sommeren i Norge er at vi vil benytte sjansen til og sole bena, og at det ofte ikke blir så klamt uten. Jeg har veldig fine ben og liker og vise de fram, men de blir finere i strømper som fremhever. 

Anonymkode: eb337...f49

Nylon puster ikke og tar ikke til seg fuktighet. Man behøver ikke være spesielt smart for å skjønne at blir klamt i varme. Dette gjelder alle syntetiske stoffer.

Jeg har ikke inntrykk av at «kvinner sydover» (hvis du her mener syden, og ikke  Tyskland bruker nylonstrømper (som er det ts spør om) når det er hett. Vis meg gjerne forskning som motsier dette. De som kler varmen ute bruker naturmaterialer og løse plagg.

Anonymkode: 279fa...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er fordi kongefamilien ikke aksepterer bare bein, ikke fordi det er trendy.

Men om man absolutt ikke kan gå uten nylonstrømper, gjør for all del som Kate og velg en matt nude strømpebukse som passer til hudfargen, og ikke en blank jævlig en fra Robert Pierre som at på til er helt feil ift ens egen hudtone. Det ser så trashy ut.

Anonymkode: 279fa...895

Bedre allikevel for oss uten helt perfekte bein, men du og dine som har alt perfekt bryr seg kanskje ikke så mye om oss andre? Og igjen, hva er så galt om noen skulle "avsløre" at en har på strømper? Til og med "feil merke"?

Anonymkode: 2b2e2...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig! Går aldri i Pierre Robert uansett,  eller noe annet billig man kjøper i matbutikken. Jeg kjøper Oroblu eller Wolford i "min" farge. Synes nude er elegant, selv om det ikke er "trendy". Trender bryr ikke jeg meg om. 

Se på bildene av vår kronprinsesse,  og sammenlign med Kate, hva er finest? 

«Hva er finest». Hvis du henviser til de gamle og mindre heldige antrekkene til MM sml med de nyere dato av Kate, så ser selvfølgelig sistnevnte best ut. Kate har en flott figur, men viktigst av alt - en dyktig stylist. Hun kledde seg som en dokost hun også, før det ble hyret inn stylist. 

Anonymkode: 279fa...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Hva er finest». Hvis du henviser til de gamle og mindre heldige antrekkene til MM sml med de nyere dato av Kate, så ser selvfølgelig sistnevnte best ut. Kate har en flott figur, men viktigst av alt - en dyktig stylist. Hun kledde seg som en dokost hun også, før det ble hyret inn stylist. 

Anonymkode: 279fa...895

Nå var det vel ikke Dronninger og flotte figurer dette handlet om, men vanlige Norske damer med vinterbleike bein og bruk av lys sommerkjole??

Anonymkode: 2b2e2...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bedre allikevel for oss uten helt perfekte bein, men du og dine som har alt perfekt bryr seg kanskje ikke så mye om oss andre? Og igjen, hva er så galt om noen skulle "avsløre" at en har på strømper? Til og med "feil merke"?

Anonymkode: 2b2e2...e63

Det er så latterlig å lese kommentarer som den du kommer med her. Rett og slett pinlig.

1. Du vet ingenting om meg og min kropp.

2. Tråden spør etter andres personlige meninger om nylonstrømper til sommerkjoler. Jeg bruker det ikke, jeg syns det er stygt, og styggest av alt er blanke, nude strømpebukser som oser billig kvalitet og i en fargetone som ikke matcher hudtone. DET ER MIN MENING.

Om du syns noe annet, og rett og slett ikke kan få nok av de blanke lyse strømpene dine, så har jeg ingen problemer med det. 

Anonymkode: 279fa...895

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette er fordi kongefamilien ikke aksepterer bare bein, ikke fordi det er trendy.

Men om man absolutt ikke kan gå uten nylonstrømper, gjør for all del som Kate og velg en matt nude strømpebukse som passer til hudfargen, og ikke en blank jævlig en fra Robert Pierre som at på til er helt feil ift ens egen hudtone. Det ser så trashy ut.

Anonymkode: 279fa...895

ja, men det forklarer ikke at hun velger nude.

Hun kunne jo valgt svart, som Mette Marit og alle fashionistaene på KG. Men hun velger altså nude, og det er jo fordi den regelen om å unngå nude ble foreldet for 15 år siden.

Dere tror dere følger med, men det gjør dere altså ikke.

Anonymkode: 8d7f3...ff9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja det går helt fint👍 Er bare antistrømpbuksemafiaen på KG som må få liret ut av seg sine feil synspunkter.

Anonymkode: 27a9c...7d5

Er ikke bare på KG folk mener det. De aller fleste som er litt opptatt av/oppdaterte på klær og mote vet at hudfarget strømpebukse er helt ut. Jeg tenker automatisk på oldemor når jeg ser det. Er det for kaldt for bare bein under en kjole er det mye finere med en farget strømpebukse, eller sort (i vinterhalvåret). 

Anonymkode: 9e7d9...0b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå var det vel ikke Dronninger og flotte figurer dette handlet om, men vanlige Norske damer med vinterbleike bein og bruk av lys sommerkjole??

Anonymkode: 2b2e2...e63

Det var brukeren jeg siterte som dro inn de kongelige, jeg svarte ut i fra det.

Har man komplekser for hvite ben, så kan dette ordes på 1-2-3 med en god selvbruning. Det ser fortsatt hundre ganger bedre ut enn lyse nylonstrømper, etter min mening.

Anonymkode: 279fa...895

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke bare på KG folk mener det. De aller fleste som er litt opptatt av/oppdaterte på klær og mote vet at hudfarget strømpebukse er helt ut. Jeg tenker automatisk på oldemor når jeg ser det. Er det for kaldt for bare bein under en kjole er det mye finere med en farget strømpebukse, eller sort (i vinterhalvåret). 

Anonymkode: 9e7d9...0b9

Men godta i vertfall at ikke alle er enige med deg, og ikke kritiser de som elsker nude

Anonymkode: 2b2e2...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men godta i vertfall at ikke alle er enige med deg, og ikke kritiser de som elsker nude

Anonymkode: 2b2e2...e63

Jeg godtar jo at ikke alle er enige, men min mening er fortsatt at nude strømpebukse ødelegger antrekket ditt og får det til å se utdatert ut 😊 

Anonymkode: 9e7d9...0b9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ja, men det forklarer ikke at hun velger nude.

Hun kunne jo valgt svart, som Mette Marit og alle fashionistaene på KG. Men hun velger altså nude, og det er jo fordi den regelen om å unngå nude ble foreldet for 15 år siden.

Dere tror dere følger med, men det gjør dere altså ikke.

Anonymkode: 8d7f3...ff9

Man må kle seg etter antrekket. Da er det ikke så vanskelig å forstå at svarte strømper ikke alltid er det mest kledelige.

Kate bruker nude strømper der hun i kraft av sin rolle ved et kongehus med konservative regler for bekledning ikke kan gå med bare bein. Ikke fordi at det er trendy. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 279fa...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var brukeren jeg siterte som dro inn de kongelige, jeg svarte ut i fra det.

Har man komplekser for hvite ben, så kan dette ordes på 1-2-3 med en god selvbruning. Det ser fortsatt hundre ganger bedre ut enn lyse nylonstrømper, etter min mening.

Anonymkode: 279fa...895

Hva når temperaturen tilsier at selvbruning ikke hjelper, eller å dra på seg ei strømpebukse går mye fortere i farta?

Anonymkode: 2b2e2...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nylon puster ikke og tar ikke til seg fuktighet. Man behøver ikke være spesielt smart for å skjønne at blir klamt i varme. Dette gjelder alle syntetiske stoffer.

Jeg har ikke inntrykk av at «kvinner sydover» (hvis du her mener syden, og ikke  Tyskland bruker nylonstrømper (som er det ts spør om) når det er hett. Vis meg gjerne forskning som motsier dette. De som kler varmen ute bruker naturmaterialer og løse plagg.

Anonymkode: 279fa...895

Det blir ikke klamt nei. Nei, det puster ikke på samme måten som naturmaterialer, men det beskytter sånn at det ikke blir varmt og klamt. Nylon mot nylon gnisser ikke som lårhud mot lårhud. 
sydover var litt uklart, beklager, kontinentet da. Jeg har ikke forskning som motsier ditt inntrykk. Verdens største produsent av strømpebukser holder til i Østerrike, de har etablert seg overalt i Europa og usa, men ikke i Norge og Sverige. Hvorfor? Jo fordi butikkene er tomme i sommerhalvåret. 
tyske, franske, italienske, amerikanske  og spanske kvinner i storbyer  går på jobb i naturmaterialer og løse plagg? Nei, det er også mer typisk norsk, vi har « casual friday» hver dag. 
så lenge det ikke er formelt og med dress code er det en smakssak om en går med bare ben under sommerkjolen i Tyskland. 

Anonymkode: eb337...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...