Gå til innhold

Hvordan jobbe seg videre etter tillitsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som har opplevd alvorlige tillitsbrudd i relasjonen(fra den ene part, feks utroskap og lignende), der tilliten måtte bygges opp på nytt..., og dere har KLART det: 

Hvordan jobbet dere? Hva pratet dere om? Hva gjorde dere konkret?

Hva trengte den sårede part fra den som hadde brutt tilliten?  Hva trengte personen som begikk tillitsbruddet? 

 

Anonymkode: c3777...72a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ikke sånn ut. Jeg skrev ned i en e-post hva jeg trengte, sånn at jeg fikk ro til å sortere og han ro til å lese.

Trodde alt skulle bli bra, men ingen endring skje(dde) så er nok en tapt sak.

Anonymkode: 981c5...f2b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet med å finne ut hvorfor det var et tillitsbrudd. Om han manglet noe i forholdet og omvendt. Jeg stilte krav til hva han måtte gjøre for at jeg skulle kunne stole på han igjen. Han kom med hva han trengte eventuelt.

Hva vi kunne gjøre for å få forholdet opp og gå igjen.

Satte en dato for siste prat om temaet for så å legge saken dø og se fremover.

Avtalte at ble ikke forholdet bedre var forholdet over. Vi ga oss selv et år på å fikse det. 

Dette er nå 15 år siden så kan si vi klarte det 😊

Anonymkode: 7264d...ac4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig åpenhet på alt - vi snakker sosiale medier, e-post, telefon, nettbank, ALT. Gikk også i parterapi, og vi lagde avtaler om datenights, han innrømte for alle hva han hadde gjort, både venner, familie og kollegaer. Og vi endte tilsutt med å flytte til en ny plass. Han tok en helomvendig i livet sitt, flyttet fra sin barndomsplass og der elskerinnen bodde, og vi startet "helt på nytt" i ny by, med nye jobber. Har bar meg på en gullstol de første årene etterpå. 

Hadde det ikke vært for all innsatsen han valgte å legge ned, hadde det vært over raskt. Men han forsto alvoret. Vi kom oss igjennom det, men det har kostet MYE for oss begge. Det tok meg også endel tid og lærdom å ikke bruke hans tidligere feil mot han igjen og igjen. Tenker ikke så mye på det lenger, det ligger bak i der, men vi er såpass støtt i det nå, at han er helt tillit. 

Anonymkode: 165e1...693

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...