Gå til innhold

Hvor mye kan man prute når man skal kjøpe bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fins ingen regler.

Vi fikk ikke ned prisen men fikk forhandlet med ekstra lys foran, hundebur og 4 nye vinterdekk med pigg, pluss sommer dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (2 minutter siden):

Fins ingen regler.

Vi fikk ikke ned prisen men fikk forhandlet med ekstra lys foran, hundebur og 4 nye vinterdekk med pigg, pluss sommer dekk

Det er verdt MYE penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvia515 skrev (2 minutter siden):

Det er verdt MYE penger :)

Gjorde det. Og vi måtte le litt for de klarte ikke først å få takk i dobbeltbur fra sin forhandler, så vi foreslo en de kunne ringe. Og de hadde kun lagt inn egentlig 2000kr i bur for det var det det pleide å ligge der de bestilte. Men siden dette var under korona var det ikke lett å få tak i. Så de ringte å bestilte der vi foreslo.  De fikk skikkelig hakeslepp da de fikk regninga 12500kr for slikt bur politiet bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (1 minutt siden):

Gjorde det. Og vi måtte le litt for de klarte ikke først å få takk i dobbeltbur fra sin forhandler, så vi foreslo en de kunne ringe. Og de hadde kun lagt inn egentlig 2000kr i bur for det var det det pleide å ligge der de bestilte. Men siden dette var under korona var det ikke lett å få tak i. Så de ringte å bestilte der vi foreslo.  De fikk skikkelig hakeslepp da de fikk regninga 12500kr for slikt bur politiet bruker.

God deal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvia515 skrev (Akkurat nå):

God deal :)

Ble det. Og rimlig fornøyd med bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Bilen jeg ser på ligger ute til 369` og har ligget ute i iallfall 5 måneder. Er det innenfor å legge inn bud på 350? Dette er forhandler.

Anonymkode: 42979...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bilen jeg ser på ligger ute til 369` og har ligget ute i iallfall 5 måneder. Er det innenfor å legge inn bud på 350? Dette er forhandler.

Det er lett innafor å legge inn bud på 330, det er jo bare ~10%.

Anonymkode: 3cd1c...7dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke prut. Det er uhøflig. 

Anonymkode: 89213...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke prut. Det er uhøflig. 

Anonymkode: 89213...ed5

Fant bilselgeren.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er lett innafor å legge inn bud på 330, det er jo bare ~10%.

Prøvde meg på det og fikk nei 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Prøvde meg på det og fikk nei 😪

Ingen diskusjon eller mottilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ingen diskusjon eller mottilbud?

Nei mest tafatte bilselgeren jeg har vært borti. Er det vanlig? Han sa bare det var for lavt og sa ikke så mye mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei mest tafatte bilselgeren jeg har vært borti. Er det vanlig? Han sa bare det var for lavt og sa ikke så mye mer. 

Haha, svarte. De selger kanskje ikke så mye heller? Spør hva som ikke er for lavt da...eller be om en annen selger. En treg lørdagsformiddag er et godt tidspunkt å møte opp og prute på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fant80 skrev (På 22.3.2024 den 5.53):

Inni granskauen. Nærmest 300k? Tidene har forandret seg så utrolig mye. Min første bil kostet 5k. Var en Mazda 929 1984 modell. Kræsjet den etter et 5-6 måneder. Derfor også "Førstebil bør være billig" den trenden gjelder tydeligvis ikke lenger. Da er man vell taper,eller fattig 😱

Første bil trenger ikke være billig. Ikke alle krasjer bilene sine selv om de er ny sjåfør...  Min første bil kostet nesten 170k. Hadde den i nesten 4 år før det dessverre var flere kostbare ting i bilen som sluttet å virke som det skulle, blant annet girkassen. Så den ble rett og slett for dyr å reparere for meg.

Anonymkode: a52e3...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle bilselgere vet nøyaktig hvor mye de må ha for å gå i pluss. Dersom det er stor sannsynlighet for at du vil bruke de som verksted også vil de også gå litt under for å få deg inn. Så ikke nøl med å prøve på -20%. Men (mulig jeg selv har svart tidligere her 😛 ) det er ofte lettere å forhandle med ekstrautstyr på litt nyere biler. Det kommer også veldig an på om det er en lettomsettelig bil. 

Anonymkode: e30b0...009

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 23.49):

Vanskelig å prute noe særlig hos forhandler. Lettere å få med ekstrautstyr o.l. 

Men ville nå prøvd meg uansett med noe titusen. 

Det var meg ja :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pruter ALLTID hardt når jeg skal kjøpe meg ny bil. Og jeg gir meg ikke, får jeg ikke et betydelig avslag går jeg neste sted. Normalt sett greier jeg å presse prisen ned 15-20 %. Når selgeren begynner å bli irritert har man kommet langt på vei. 

1) Forhabdle inn gratis ekstrautstyr (min erfaring er at her er det mest å hente). 

2) Sjekk om bedriften du jobber for har kundeprogrammer. Gjelder kanskje ikke brukte biler, men enkelte store bedrifter har gode avtaler. 

3) Vær forberedt på å gå et annet sted om du ikke får det som du vil, referer gjerne til konkurrentene har bedre tilbud på tilsvarende modeller. 

Anonymkode: f6dd5...6f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...