Gå til innhold

Ansiktet blir krittvitt eller grått etter påføring fondation


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja som overskriften sier så blir ansiktet kritthvitt eller grått etter påførinf fondation. Jeg finner ingen fondation som gjør at jeg får den gløden som jeg har lyst på. Har prøvd kjempemange fondation, men finner ikke noen som passer liksom. jeg har ikke verdens beste råd, men har to ganger kjøpt litt dyrere fondations(6oo kr) og da spurte jeg om råd på parfymeri. Og jeg prøvde den der og syntes det så bra ut. Men når jeg prøver den hjemme blir det feil. jeg har primer under, men hjelper ikke.

Jeg er rødhåret og har mye rødfarge i ansikt. Har prøvd og ta på grønn krem under, men blir ikke bra da heller. Har prøvd fondation med mye dekk da jeg har noe pigmentering, så vil ikke de skal skinne gjennom. Noen som har noen råd? Bør jeg heller gå får en hudkrem med farge,kan det bli bedre? Noen som har navn på noen hudkremer jeg kan prøve? Er det noen steder man kan få prøer så man kan prøve de ut litt, så man slipper og kaste bort penger.

Anonymkode: eaf85...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå over med noe solpudder eller blush? Man blir fort litt grå om foundationen er veldig dekkende. 

Anonymkode: fd7ad...45f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

@Roci 

Anonymkode: 7a6d1...928

Sminke er egentlig ikke det jeg kan best, men jeg skal gjøre så godt jeg kan🙂 

TS, jeg kan i hovedsak tenke meg til grunner til at du synes du at du blir grå eller kritthvit i ansiktet av foundation. Det første er at du er vant til å se ansiktet ditt med rødfarge, slik at når denne blir dekket, føler du deg blek. Det andre er at du bruker feil farge/nyanse. Når du har rødlig hud, bør du velge en rosabeige nyanse, som til en viss grad demper rødfargen uten å kontrastere for mye mot din naturlige hudfarge. 

En fuktighetskrem med farge er mye mindre dekkende enn en foundation, så der tror jeg ikke du vil oppnå ønsket resultat.

Det at du ikke har fått det til å fungere med grønn krem/concealer, kan skyldes at du har påført for stor mengde, og kanskje ikke har hatt helt riktig teknikk ved påføring av foundation. Det er viktig å bruke grønn concealer kun der huden er rød, og bruk heller en litt mindre mengde. Deretter er det viktig at du lar den "sette" seg noen minutter før du påfører foundation med  en makrupsvamp og "ruller"/dytter foundation på huden i stedet for å gni. Denne videoen viser hvordan:

En av de beste dekkende foundations jeg har brukt, som ikke er for matte, er It Cosmetics Your Skin But Better CC Cream, den kan legges i flere lag uten å "kake" seg. Men den er noe vanskelig å fargematche, nyansere er generelt "gulere"/varmere og mørkere enn mange andre merker. Om du har et Kicks parfymeri i nærheten, forhandler de merket og du kan be om prøver.

Kanskje mineralsminke kan være noe for deg? Hos det svenske merket Tikei kan du bestille små prøver til en rimelig penge.

Sminke er som sagt ikke min "force", men det er mange flinke folk her på forumet som sikkert kan gi deg noen produkttips😊

Til slutt vil jeg nevne at et godt underlag er det viktigste for at sminken skal bli fin og sitte godt. En velpleid hud er det beste utgangspunktet. Det finnes flere produkter som på sikt kan bidra til å gjøre huden mindre rød, jeg tipper at du kanskje har sensitiv og/eller reaktiv hud? Jeg kommer gjerne med tips til produkter og hudpleierutine om du ønsker det😊

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (12 minutter siden):

Sminke er egentlig ikke det jeg kan best, men jeg skal gjøre så godt jeg kan🙂 

TS, jeg kan i hovedsak tenke meg til grunner til at du synes du at du blir grå eller kritthvit i ansiktet av foundation. Det første er at du er vant til å se ansiktet ditt med rødfarge, slik at når denne blir dekket, føler du deg blek. Det andre er at du bruker feil farge/nyanse. Når du har rødlig hud, bør du velge en rosabeige nyanse, som til en viss grad demper rødfargen uten å kontrastere for mye mot din naturlige hudfarge. 

En fuktighetskrem med farge er mye mindre dekkende enn en foundation, så der tror jeg ikke du vil oppnå ønsket resultat.

Det at du ikke har fått det til å fungere med grønn krem/concealer, kan skyldes at du har påført for stor mengde, og kanskje ikke har hatt helt riktig teknikk ved påføring av foundation. Det er viktig å bruke grønn concealer kun der huden er rød, og bruk heller en litt mindre mengde. Deretter er det viktig at du lar den "sette" seg noen minutter før du påfører foundation med  en makrupsvamp og "ruller"/dytter foundation på huden i stedet for å gni. Denne videoen viser hvordan:

En av de beste dekkende foundations jeg har brukt, som ikke er for matte, er It Cosmetics Your Skin But Better CC Cream, den kan legges i flere lag uten å "kake" seg. Men den er noe vanskelig å fargematche, nyansere er generelt "gulere"/varmere og mørkere enn mange andre merker. Om du har et Kicks parfymeri i nærheten, forhandler de merket og du kan be om prøver.

Kanskje mineralsminke kan være noe for deg? Hos det svenske merket Tikei kan du bestille små prøver til en rimelig penge.

Sminke er som sagt ikke min "force", men det er mange flinke folk her på forumet som sikkert kan gi deg noen produkttips😊

Til slutt vil jeg nevne at et godt underlag er det viktigste for at sminken skal bli fin og sitte godt. En velpleid hud er det beste utgangspunktet. Det finnes flere produkter som på sikt kan bidra til å gjøre huden mindre rød, jeg tipper at du kanskje har sensitiv og/eller reaktiv hud? Jeg kommer gjerne med tips til produkter og hudpleierutine om du ønsker det😊

Tusen takk for langt svar, får prøve ut litt!!!

Anonymkode: eaf85...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg bruker denne: 

https://www.vita.no/makeup/ansikt/bb-cream/bareminerals-complexion-rescue-tinted-moisturizer-spf-30

Jeg er veldig hvit i huden og bruker fargen opal. Føler jeg får en fin glød. Bruker også gjerne en bronzer for å få mer glød.

Anonymkode: 15e0f...abc

Takk for svar, skal titte på denne

 

Anonymkode: eaf85...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tusen takk for langt svar, får prøve ut litt!!!

Anonymkode: eaf85...cd0

Bare hyggelig, skulle gjerne vært til mer hjelp, men håper du finner ut av det😊 Vil absolutt foreslå at du vurderer å forsøke et serum som reduserer rødhet i hudpleierutinen din. Det finnes også produkter som kan redusere pigmenteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte umiddelbart at du bruker for lys farge, eller farge med feil undertone. Om man fargematcher meg på hals så blir det slik, kald/lys tone. Men det som er best er en mørkere/varmere foundation. 

Akkurat nå bruker jeg Laura Mercier tinted mosturizer, eller loreal tinted serum 2-3. Ingen av de har høy dekkevne. Jeg har litt rødhet og synlige blodkar, og når jeg dekker det helt ser det litt unaturlig ut. 

En annen ting som slår meg er om du bruker andre produkter? Contour og blush? Uten dette ser foundation bare flatt og unaturlig ut. 

Og settingspray eller fuktspray. For eksempel Milk Hydro gir en veldig fin glød om du setter foundation med den. 

Hudpleie er helt nødvendig for å få foundation til i se og sitte pent. Men gidder ikke begynne på den siden av det en gang når Roci er i tråden 😅

Anonymkode: e386f...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (På 21.3.2024 den 23.11):

Sminke er egentlig ikke det jeg kan best, men jeg skal gjøre så godt jeg kan🙂 

TS, jeg kan i hovedsak tenke meg til grunner til at du synes du at du blir grå eller kritthvit i ansiktet av foundation. Det første er at du er vant til å se ansiktet ditt med rødfarge, slik at når denne blir dekket, føler du deg blek. Det andre er at du bruker feil farge/nyanse. Når du har rødlig hud, bør du velge en rosabeige nyanse, som til en viss grad demper rødfargen uten å kontrastere for mye mot din naturlige hudfarge. 

En fuktighetskrem med farge er mye mindre dekkende enn en foundation, så der tror jeg ikke du vil oppnå ønsket resultat.

Det at du ikke har fått det til å fungere med grønn krem/concealer, kan skyldes at du har påført for stor mengde, og kanskje ikke har hatt helt riktig teknikk ved påføring av foundation. Det er viktig å bruke grønn concealer kun der huden er rød, og bruk heller en litt mindre mengde. Deretter er det viktig at du lar den "sette" seg noen minutter før du påfører foundation med  en makrupsvamp og "ruller"/dytter foundation på huden i stedet for å gni. Denne videoen viser hvordan:

En av de beste dekkende foundations jeg har brukt, som ikke er for matte, er It Cosmetics Your Skin But Better CC Cream, den kan legges i flere lag uten å "kake" seg. Men den er noe vanskelig å fargematche, nyansere er generelt "gulere"/varmere og mørkere enn mange andre merker. Om du har et Kicks parfymeri i nærheten, forhandler de merket og du kan be om prøver.

Kanskje mineralsminke kan være noe for deg? Hos det svenske merket Tikei kan du bestille små prøver til en rimelig penge.

Sminke er som sagt ikke min "force", men det er mange flinke folk her på forumet som sikkert kan gi deg noen produkttips😊

Til slutt vil jeg nevne at et godt underlag er det viktigste for at sminken skal bli fin og sitte godt. En velpleid hud er det beste utgangspunktet. Det finnes flere produkter som på sikt kan bidra til å gjøre huden mindre rød, jeg tipper at du kanskje har sensitiv og/eller reaktiv hud? Jeg kommer gjerne med tips til produkter og hudpleierutine om du ønsker det😊

Jeg synes dama på bildet er finest på bildet til venstre, altså uten foundation. Mye friskere og søtere. Men smaken er som baken.

Anonymkode: aa84f...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser litt flat ut hvis man kun bruker fondation. For å få liv i ansiktet må man gjerne også bruke bronzer, blush og highlighter.

Anonymkode: 226d2...b1e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger fått anbefalt feil foundation i parfymerier. Uten unntak har disse vært for lyse for meg, og jeg har blitt seende ut som et spøkelse. Prøv med en litt mørkere.

Anonymkode: aa84f...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har flere ganger fått anbefalt feil foundation i parfymerier. Uten unntak har disse vært for lyse for meg, og jeg har blitt seende ut som et spøkelse. Prøv med en litt mørkere.

Anonymkode: aa84f...90c

Det er så mange som har lært seg å fargematche hals... Hos meg blir det helt feil. 

Anonymkode: e386f...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns selv at BB krem gir meg finere farge enn foundation.

Anonymkode: 0ae7d...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes dama på bildet er finest på bildet til venstre, altså uten foundation. Mye friskere og søtere. Men smaken er som baken.

Anonymkode: aa84f...90c

Null relevans.

Anonymkode: 7d537...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke akkurat kritthvit eller grå, men forstår hva du mener. Det er ingen som kun kan bruke en dekkende foundation uten å se livløs og kjedelig ut i ansiktet. Foundation jevner ut hudtonen, men det tar også bort alt av naturlig glød og rosa kinn. Derfor må man alltid bruke blush og/eller solpudder etterpå for å få frem den gløden som foundation fjernet.

Du er ikke unik. Dette skjer med alle. Er vel bare 19-åringer som slipper unna den værste effekten av foundation.

Vil heller anbefale en bb eller cc-cream. Jeg bruker Eborian. Elsker den. Jeg er veldig picky når det gjelder huden min, og foretrekker å bruke en bb-cream over hele ansiktet for så å gå over utvalgte områder med en concealer eller litt mer dekkende foundation. Så lite som mulig, ellers ser man fort tørr ut. Så bruker jeg blush og solpudder for å få frem gløden.

Jeg har forresten også pigmentering i huden. Jeg lar det bare være. Dekker de værste områdende med en god foundation, også lar jeg bare resten skinne igjennom. Føler det er et bedre alternativ enn å dekke alt og se tørr og jævlig ut. 😛

 

Anonymkode: e78ce...deb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes dama på bildet er finest på bildet til venstre, altså uten foundation. Mye friskere og søtere. Men smaken er som baken.

Anonymkode: aa84f...90c

Jo jo, men nå var det ikke det som var diskusjonen, da🙂 TS ønsket tips til å redusere rødhet i ansiktet, og dette var mitt bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker denne, og er kjempefornøyd. Kan for lite og prioriterer ikke p bruke tid på å sminke meg ned en full maske som mange gjør. Ser veldig mange som bommer med skinken. En dane jeg så for ikke lenge siden så ut som at hun hadde fått bank.

2AAD78DE-496B-4A41-B776-7DFF76384779.png

Anonymkode: afa9e...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*beklager alle skrivefeilene.

Anonymkode: afa9e...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker denne, og er kjempefornøyd. Kan for lite og prioriterer ikke p bruke tid på å sminke meg ned en full maske som mange gjør. Ser veldig mange som bommer med skinken. En dane jeg så for ikke lenge siden så ut som at hun hadde fått bank.

2AAD78DE-496B-4A41-B776-7DFF76384779.png

Anonymkode: afa9e...139

Jeg bruker også denne. Beste jeg har prøvd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...