Gå til innhold

Noen har lest i min Facebook chat (Messenger) - hvordan er det mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En person nær meg har vært inne i min FB-chat (Messenger) og tatt bilder av en samtale mellom meg og en annen person. Vedkommende må ha kommet inn i chatten via min iPhone eller min iPad. Det er mulig at denne personen kan ha fått med seg tallkoden jeg logger inn med på enhetene (samme kode på begge). Men jeg lurer på om det finnes noen type “spion-programvare» eller noe som kan være innstallert på enhetene? Finnes dette? Hvordan funker dette i såfall? Og hvordan kan jeg finne ut av om det er det som har skjedd?

Jeg kan ingenting om slikt. Men det er ubehagelig at chattene mine blir lest. De er private. Har selvsagt skiftet kode.

Anonymkode: 7378b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En person nær meg har vært inne i min FB-chat (Messenger) og tatt bilder av en samtale mellom meg og en annen person. Vedkommende må ha kommet inn i chatten via min iPhone eller min iPad. Det er mulig at denne personen kan ha fått med seg tallkoden jeg logger inn med på enhetene (samme kode på begge). Men jeg lurer på om det finnes noen type “spion-programvare» eller noe som kan være innstallert på enhetene? Finnes dette? Hvordan funker dette i såfall? Og hvordan kan jeg finne ut av om det er det som har skjedd?

Jeg kan ingenting om slikt. Men det er ubehagelig at chattene mine blir lest. De er private. Har selvsagt skiftet kode.

Anonymkode: 7378b...2b3

Si du får anmelde personen 

Anonymkode: f38c2...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Si du får anmelde personen 

Anonymkode: f38c2...2fa

Anmelde? Er det straffbart? Akkurat nå er jeg mest interessert i å finne ut av hvordan vedkommende kom seg inn.

Anonymkode: 7378b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anmelde? Er det straffbart? Akkurat nå er jeg mest interessert i å finne ut av hvordan vedkommende kom seg inn.

Anonymkode: 7378b...2b3

Via telefon/ipad eller gjettet passordet ditt. 

Anonymkode: aff56...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du utro? Er det kjæresten din som har snoket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvilke enheter som er logget inn på kontoen din. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste har en veldig lett kode, som man lett kan gjette (en eller annen dato eller en lett tallrekke) Har du en vanskeligere kode, ville jeg kanskje tenkt at personen har lånt/sett på telefonen eller iPaden og du har åpnet den - før den har gått i lås. Hvordan oppbevarer du enhetene? Ser du noe klokkeslett på bildene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, de som er litt over gjennomsnittlig datakyndig fikser dette lett. Uten passord. Jeg har ikke peiling selv, men kjenner til flere lignende tilfeller. Så du kan altså ikke se bort i fra at noen har hacket kontoen din😓

Anonymkode: 2b296...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (20 minutter siden):

Er du utro? Er det kjæresten din som har snoket?

Hvorfor så nysgjerrig? 
 

Ts: vedkommende har sannsynligvis sett passordet ditt på Facebook/messenger, eller klart å gjette seg til det. 
 

Men ja, det finnes spionprogramvare også. Bare å google om du vil finne ut mer om det.

Anonymkode: 2c8a6...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør vedkommende?

Anonymkode: eee5a...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor så nysgjerrig? 
 

Ts: vedkommende har sannsynligvis sett passordet ditt på Facebook/messenger, eller klart å gjette seg til det. 
 

Men ja, det finnes spionprogramvare også. Bare å google om du vil finne ut mer om det.

Anonymkode: 2c8a6...de5

Jeg spurte fordi hvis hennes kjæreste har mistanke, så er det naturlig at han har sjekket hennes messenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (4 minutter siden):

Jeg spurte fordi hvis hennes kjæreste har mistanke, så er det naturlig at han har sjekket hennes messenger.

Hvorfor følte du for å fortelle henne det? Ts spurte ikke vi tenkte at det var naturlig at vedkommende sjekket hennes messenger, bare om hvordan det går an å gjøre det.

Anonymkode: 2c8a6...de5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor følte du for å fortelle henne det? Ts spurte ikke vi tenkte at det var naturlig at vedkommende sjekket hennes messenger, bare om hvordan det går an å gjøre det.

Anonymkode: 2c8a6...de5

Hun vet vel selv om hun har noe å skjule eller ei, men det kan jo like gjerne være en vanlig privat samtale med noen som hun ikke ønsker andre skal vite noe om.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (9 timer siden):

De fleste har en veldig lett kode, som man lett kan gjette (en eller annen dato eller en lett tallrekke) Har du en vanskeligere kode, ville jeg kanskje tenkt at personen har lånt/sett på telefonen eller iPaden og du har åpnet den - før den har gått i lås. Hvordan oppbevarer du enhetene? Ser du noe klokkeslett på bildene? 

Finner ikke no klokkeslett på bildene.

Jeg kan ha nevnt koden for personen en gang, men det må være lenge siden, og synes det er rart at personen kan huske koden så lenge. Så lurer derfor på om det er andre måter man kan få tilgang til innhold i iPhone/iPad på.

Hjemme ligger enhetene slengende litt her og der og ikke skjult på noen måte.

Anonymkode: 7378b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Spør vedkommende?

Anonymkode: eee5a...b5e

Det går ikke

Anonymkode: 7378b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (9 timer siden):

Er du utro? Er det kjæresten din som har snoket?

Nei og nei

Anonymkode: 7378b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor så nysgjerrig? 
 

Ts: vedkommende har sannsynligvis sett passordet ditt på Facebook/messenger, eller klart å gjette seg til det. 
 

Men ja, det finnes spionprogramvare også. Bare å google om du vil finne ut mer om det.

Anonymkode: 2c8a6...de5

Jeg tror, som sagt, at jeg kan ha gitt det fra meg en gang for lenge siden. Har prøvd å google dette, og ser at det finnes slik programvare. Synes det er skikkelig drøyt om personen har innstallert noe sånt, og i så fall ønsker jeg å vite det,

Anonymkode: 7378b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tro meg, de som er litt over gjennomsnittlig datakyndig fikser dette lett. Uten passord. Jeg har ikke peiling selv, men kjenner til flere lignende tilfeller. Så du kan altså ikke se bort i fra at noen har hacket kontoen din😓

Anonymkode: 2b296...5f8

Det er det jeg redd for.  Og det jeg ønsker å finne ut av.

Anonymkode: 7378b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig på facebook å se hvor og med hvilken enheten er logget inn på, og har vært den siste. 

Anonymkode: fc1f9...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mer sannsynlig at det er den personen du skrev til som har tatt skjermbilder av samtalen.

Anonymkode: 8627f...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...