Gå til innhold

Hva tenker de på de som bare spiser maten uten å ta bilde av den først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er ikke influencere

Anonymkode: 634d7...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adrenalina1 skrev (5 timer siden):

Hva er vitsen med å ta bilder av maten? Har dere som gjør det svekkede sjelsevner?

Skal jeg svare seriøst? Hvis jeg lager eller spiser noe spesielt godt så ønsker jeg å inspirere. Selv har jeg ofte blitt inspirert til å lage retter som andre har lagt ut bilde av. 

Men selvsagt legger man ikke ut bilde av mat som drukner i saus eller en tallerken som ikke er nøye tenkt gjennom og lagt opp! 

Anonymkode: fcbd8...fb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta matbilder innimellom en sjelden gang. Eller når jeg er ferie. Ellers tar jeg aldri bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/21/2024 at 5:46 PM, AnonymBruker said:

Hva tenker vi om de som bare kaster seg over maten uten å ta bilde av den først? Dagen etter har de glemt hva de spiste 😮 

Anonymkode: fcbd8...fb3

Nå kom jeg på denne bloggen:

https://www.dentinista.no/

Anonymkode: 5ec71...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar så og si aldri bilder av maten. Har ikke helt skjønt vitsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/21/2024 at 6:15 PM, Freyja Valkyrie said:

Tenker de er oppegående mennesker. 

Hm, tja, jo da, men vi er jo begge aktive i tråden der vi poster bilder av dagens middag. Jeg håper og tror at vi er noenlunde oppegående likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (1 time siden):

Hm, tja, jo da, men vi er jo begge aktive i tråden der vi poster bilder av dagens middag. Jeg håper og tror at vi er noenlunde oppegående likevel.

Det var en spøk 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er på sosiale medier så har det aldri skjedd

Anonymkode: 8daf9...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Hæ?

2. Jeg glemmer ikke hva jeg spiser

3. Hvorfor er det krise å glemme hva man spiste i går? Hvordan er det viktig? 

Anonymkode: 9d39f...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 17.46):

Hva tenker vi om de som bare kaster seg over maten uten å ta bilde av den først? Dagen etter har de glemt hva de spiste 😮 

Anonymkode: fcbd8...fb3

De tenker ikke. De bare kaster seg over maten uten å tenke først på at de må dele bilde med alle. Så grenseløst frekt!! 

Anonymkode: ab12a...af1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å svare litt seriøst:

Som om ikke kokker har gjort dette i årevis allerede. 

I dag er some den nye kokeboken og alle kan faktisk bidra og alle kan faktisk la seg inspirere. Jeg fatter ikke helt hva det er som er så snodig og rart eller provoserende med det. .

Jeg har fått veldig mye inspirasjon på matretter og spesielt av de som laget mat ute på bål og stormkjøkken av mennesker som tar bilde av maten sin. Some har blitt den nye kokeboken alle kan bidra med og alle kan ta av . Tenker det er helt supert faktisk. En må ikke hete Hellstrøm for å inspirere noen lengre innenfor matveien en trenger heller ikke betale 400 kr for en kokebok og jeg forstår faktisk ikke hva som er i veien med det. 

Bilder som inspirasjon og gjerne med oppskrift ved siden av gjør at  jeg finner nyskjerrighet til å prøve noe annet enn de vante kjedelige grillpølsene på tur. Men noen må jo dele slik at andre kan også få gleder av det. Jeg elsker å følge #matpåbål #utemat #stormkjøkkenmat etc. 

 

 

Jeg vet også om mennesker som har opplevd litt kjipe matopplevelser, hatt spiseforstyrrelser eller annet og har fått i oppgave å ta bilde av maten sin og sende til terapeut. Noen av disse "pasientene" opplever en større matglede kanskje fordi de gjør seg litt flid med selve tilberedning og at det ligger en forpliktelse der. Bilder av mat kan brukes på mange måter, selvfølgelig også for å latterliggjøre de som tar bilder men da er vi over på en veldig primitiv måte spør du meg..

 

 

Folk er så snare med å fordømme alt og spesielt alt som har med some å gjøre. Er jo ingen som tvinger deg til å ta bilde av gulost skivene dine, de skal du få ha i fred tenker jeg men det blir litt sånn "live and let live", får ikke du noe ut av å kanskje utvide horisonten eller bidra med at andre kanskje utvider sin så ok. Jeg tenker ikke noe dumt om det, men jeg tenker heller ukke noe dumt om de som legger ut. Men jeg synes det er knall bra at også vanlige folk sine matbilder kan være en inspirasjonskilde for andre. Jeg har iallefall lært meg gode oppskrifter på energi kjeks, turmat, middager og påleggskomboer ved at andre legger ut sine bilder. 

Endret av skreppamedleppa
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...