Gå til innhold

Var i et kort forhold men opplevde psykisk vold og seksuell krenkelse. Ettervirkning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var dessverre sammen med en mann som utgav seg for å være bedre enn det han var. Men ganske fort så ble jeg truet og han gav regler, var kontrollerende og truet med å gjøre det slutt hvis jeg gjorde ditt og datt. Jeg turte ikke være meg selv med han og var redd for å snakke om ting med han, fordi jeg var redd for reaksjonen hans. Jeg hadde og en ubehagelig følelse i meg lenge. dette var veldig vondt og jeg klarte ikke å snakke med noen om det. Nå er det heldigvis slutt men jeg kjenner hvordan måten han har behandlet meg på har påvirket meg psykisk.

Han snakket og spesielle tankesett som skremmet meg. Han har psykiske lidelser og det har jeg og. Så plutselig møtte han ei ny dame et sted og dem fikk kontakt, og da droppet han meg. Og ja det var sårt for jeg hadde jo følelser for han. Han nektet på at han var forelsket men han ble fort forelsket og betatt av meg så forundrer meg ikke at han er det i ho. Hun hadde og kommet ut fra et voldelig forhold. Men det er ikke mitt problem. Jeg kjenner jeg har ikke hatt det bra med han og han har gjort meg vondt. Jeg skal og anmelde han for dette. 

Han er og gått i offerrollen og syns synd på seg selv pga det han gjorde mot meg. Er som han tenker mer på hvordan han har det enn hvordan han behandlet meg. 

Nei dette er ikke godt.

Anonymkode: d6561...c7b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved anmeldelse vil jeg råde deg til å ha fokus på det som kan regnes som psykisk vold, som kontrollerende atferd. At han fant en annen kvinne og forlot deg, er ikke straffbart.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff som anmelder! Og om det ikke går veien for deg, så vil han ligge i systemet til politiet.

Ta tiden til hjelp, det blir bedre❤️

Anonymkode: 2bc70...9e4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (4 minutter siden):

Ved anmeldelse vil jeg råde deg til å ha fokus på det som kan regnes som psykisk vold, som kontrollerende atferd. At han fant en annen kvinne og forlot deg, er ikke straffbart.

Ja at det er en annen kvinne for han er greit det. Men måten han har behandlet meg på er ikke godt. Jeg har snakket med voldsutsatte telefonen og dem bekrefter og at dette er ikke greit å oppleve. Og det var ikke uvanlig at dem går i offerrollen og.

Anonymkode: d6561...c7b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er tøff som anmelder! Og om det ikke går veien for deg, så vil han ligge i systemet til politiet.

Ta tiden til hjelp, det blir bedre❤️

Anonymkode: 2bc70...9e4

Ja jeg vet det. Både det seksuelle og det psykiske vil jeg anmelde han for. Sånn skal en ikke ha det i et forhold. Heldigvis varte det ikke så lenge. Men jeg er preget av det dessverre.

Anonymkode: d6561...c7b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja jeg vet det. Både det seksuelle og det psykiske vil jeg anmelde han for. Sånn skal en ikke ha det i et forhold. Heldigvis varte det ikke så lenge. Men jeg er preget av det dessverre.

Anonymkode: d6561...c7b

Skjønner veldig godt at du er traumatisert / preget. Slikt setter spor ❤️

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsengasjert skrev (2 timer siden):

Skjønner veldig godt at du er traumatisert / preget. Slikt setter spor ❤️

Ja har også Kompleks ptsd i tillegg, så det hjelper ikke på nei.

Anonymkode: d6561...c7b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg var dessverre sammen med en mann som utgav seg for å være bedre enn det han var. Men ganske fort så ble jeg truet og han gav regler, var kontrollerende og truet med å gjøre det slutt hvis jeg gjorde ditt og datt. Jeg turte ikke være meg selv med han og var redd for å snakke om ting med han, fordi jeg var redd for reaksjonen hans. Jeg hadde og en ubehagelig følelse i meg lenge. dette var veldig vondt og jeg klarte ikke å snakke med noen om det. Nå er det heldigvis slutt men jeg kjenner hvordan måten han har behandlet meg på har påvirket meg psykisk.

Han snakket og spesielle tankesett som skremmet meg. Han har psykiske lidelser og det har jeg og. Så plutselig møtte han ei ny dame et sted og dem fikk kontakt, og da droppet han meg. Og ja det var sårt for jeg hadde jo følelser for han. Han nektet på at han var forelsket men han ble fort forelsket og betatt av meg så forundrer meg ikke at han er det i ho. Hun hadde og kommet ut fra et voldelig forhold. Men det er ikke mitt problem. Jeg kjenner jeg har ikke hatt det bra med han og han har gjort meg vondt. Jeg skal og anmelde han for dette. 

Han er og gått i offerrollen og syns synd på seg selv pga det han gjorde mot meg. Er som han tenker mer på hvordan han har det enn hvordan han behandlet meg. 

Nei dette er ikke godt.

Anonymkode: d6561...c7b

M.U? Hans navn?

Anonymkode: 9ae3c...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

M.U? Hans navn?

Anonymkode: 9ae3c...cdf

nei

Anonymkode: d6561...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble behandlet dårlig og hadde det ikke bra mens du var sammen med han. 

I et kort forhold. 

Hvorfor dveler du med dette? Klart det er vondt å oppleve vonde ting, men livet går videre. Fokuser på det som ligger foran deg og som du kan velge av gode ting. Det som har vært får du ikke gjort noe med, men du kan lære av det. 

Hva har du lært? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har altså PTSD, du har vært i et kort forhold med en person du hevder har vært voldelig mot deg, og nå ønsker du gå til anmeldelse av denne personen. 

For din egen del håper jeg du har snakket med noen personer som kjenner deg godt og som eventuelt kan støtte deg i prosessen, for slike sjøslag med påstand mot påstand, og det faktum at du har ptsd så må du vite at det kan og vil bli brukt mot deg.. 

 

 

Anonymkode: 5be66...4b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (3 timer siden):

Du ble behandlet dårlig og hadde det ikke bra mens du var sammen med han. 

I et kort forhold. 

Hvorfor dveler du med dette? Klart det er vondt å oppleve vonde ting, men livet går videre. Fokuser på det som ligger foran deg og som du kan velge av gode ting. Det som har vært får du ikke gjort noe med, men du kan lære av det. 

Hva har du lært? 

Var jo glad i han og føleser som det er vanlig i et forhold. Og selv om en opplever vonde ting er det ikke så lett å klare å gjøre det beste å komme seg vekk alltid. Og spesielt når en har ptsd og dårlig selvtillitt. Han gikk fra å være en perfekt mann til en som viste seg å være motsatt. Og jeg ble redd og det var ikke lett for meg nei. 

Anonymkode: d6561...c7b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har altså PTSD, du har vært i et kort forhold med en person du hevder har vært voldelig mot deg, og nå ønsker du gå til anmeldelse av denne personen. 

For din egen del håper jeg du har snakket med noen personer som kjenner deg godt og som eventuelt kan støtte deg i prosessen, for slike sjøslag med påstand mot påstand, og det faktum at du har ptsd så må du vite at det kan og vil bli brukt mot deg.. 

 

 

Anonymkode: 5be66...4b8

Hæ? Politiet bruker da ikke imot folk at de har PTSD?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei politiet bruker ikke det mot en. Men har kontaktet politiet og advokat så vi får se da over helgen. Å være i et forhold der en får trusler og regler og kontroll er ikke godt. Han skremte meg og gjorde meg redd så jeg turte ikke gå i mot han på noe. Han hadde en slags makt over meg med måten han var på.

Anonymkode: d6561...c7b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (12 timer siden):

Hæ? Politiet bruker da ikke imot folk at de har PTSD?

Motparten har da advokat, tror du denne advokaten vil gå stille i dørene? 

Synes saken er for vag ut i fra hva som blir fortalt , ikke noe spesifikt å ta tak i. 

 

Anonymkode: 5be66...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Motparten har da advokat, tror du denne advokaten vil gå stille i dørene? 

Synes saken er for vag ut i fra hva som blir fortalt , ikke noe spesifikt å ta tak i. 

 

Anonymkode: 5be66...4b8

Nå har jeg ikke skrivet hva han har utsatt meg for heller da i detaljer, men det vet advokaten så. Vil ikke utlevere det inn på  her. Men var vel dumt å skrive dette inne her. 

Anonymkode: d6561...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...