aazy Skrevet 22. mars #21 Del Skrevet 22. mars 4 hours ago, AnonymBruker said: Damer kan gå naken overalt men menn blotter om de viser litt arm.. tragisk. Når du kommer på treningsenter og damene går i stramme små schrunchie hot pants shorts og liten push up treningsbh og filmer seg selv(og andre som er i bildet der de trener).. Nei sluttet å trene ute.. Ikke bare at de går i små klær. Men all svettingen fra kroppene på apparatene. Mange vasker ikke engang etter seg. Ekkelt! Anonymkode: 427f6...50c Heilt irrelevant poeng då små shorts og treningsbh heller ikkje er innanfor kleskoden til 3T. Kor strengt det er i praksis er vel diskutabelt, men det er isåfall ikkje eit problem med kleskoden i seg sjølv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #22 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva med jenter med stor biceps? Anonymkode: 2559d...ea6 Det kan jo være skummelt, skremmende og ydmykende for tynne svake menn og burde vel være forbud mot singlet for dem også??🙈 Anonymkode: fcad3...cb5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 22. mars #23 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes at han har belyst en merkelig praksis på en god måte. Forhåpentligvis vil dette gi en vekker for treningssenteret hvor de enten selv innser sine feil, eller kundene deres tvinger dem til det. Ditt bidrag synes derimot til å ha begrenset verdi. Du legger til grunn at kunders og borgeres meninger om en vare eller tjeneste ikke er noe å bry seg om. Anonymkode: 8eef5...af8 Hva er merkelig med at enn virksomhet ønsker å profilere seg til et spesifikt kundesegment. Er helt vanlig. Aldersgrenser på utesteder er vel et eksempel som de fleste kjenner til. På 3t kan menn bruke singlet hvis dem løper på mølla, er på gruppetimer eller spiller squash, men ikke på styrkeavdelingen. Dem forklarer kort men greit forståelig hvorfor det er en slik regel, dem ønsker at det ikke skal være fokus på kropp. Dette er et bevist valg av dette treningssenteret, og jeg tar for gitt at dem vet at det betyr at de kunder som dem ikke ønsker, velger bort dem på grunn av det. Akkurat som et hotell som har aldersgrense på 18 år, meget godt vet at det betyr at dem ikke får barnefamilier som kunder. Skjønner ikke hva du prøver å skrive. Det finnes mange typer av treningssenter, med ulik profil. Hvis det er viktig for TS å se på sine skuldre og overarmen i speilet når han løfter vekter, så velger han et treningssenter der han kan gjøre det. Vanskeligere er det ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #24 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Damer kan gå naken overalt men menn blotter om de viser litt arm.. tragisk. Når du kommer på treningsenter og damene går i stramme små schrunchie hot pants shorts og liten push up treningsbh og filmer seg selv(og andre som er i bildet der de trener).. Nei sluttet å trene ute.. Ikke bare at de går i små klær. Men all svettingen fra kroppene på apparatene. Mange vasker ikke engang etter seg. Ekkelt! Anonymkode: 427f6...50c Syns det med singlet forbud for menn men ikke kvinner er merkelig. Men når det kommer til akseptert nakenhet føler det er motsatt. At siden kvinner blir oftere seksualisert så får menn friheten til å være mer lettkledd. Som at menn kan gå uten bikini topp. Vet noen soler seg uten, men det vil bli mye større oppmerksomhet mot kvinner med puppene ute enn for menn som kan gå i bare badebukse. Menn er også mye raskere til å blotte rumpa for spøk. Om damer gjør det blir det noe annet. Eller er dere uenige? Enig med svette uvaskede apparater. Anonymkode: f1c88...cde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 22. mars #25 Del Skrevet 22. mars Maleficenta skrev (3 timer siden): Problemet er at det er en idiotisk regel, spesielt når det ikke er likt for kvinner og menn Gå en tur på Haralds gym, og en tur på 3t så skjønner du hva dette handler om, ulike kundesegment. Når det gjelder kjønn så kan du raskt gjøre opp statistikk på hvilket gym som helst, og se fordeling på kjønn når det handler om fokus på utseende basert muskelhypertrofi. Det er i all hovedsak noe som menn driver med, og derfor har du forklaringen til hvorfor 3t har regelen som den er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 22. mars #26 Del Skrevet 22. mars 1 hour ago, Fremmed fugl said: Hva er merkelig med at enn virksomhet ønsker å profilere seg til et spesifikt kundesegment. Er helt vanlig. Aldersgrenser på utesteder er vel et eksempel som de fleste kjenner til. På 3t kan menn bruke singlet hvis dem løper på mølla, er på gruppetimer eller spiller squash, men ikke på styrkeavdelingen. Dem forklarer kort men greit forståelig hvorfor det er en slik regel, dem ønsker at det ikke skal være fokus på kropp. Dette er et bevist valg av dette treningssenteret, og jeg tar for gitt at dem vet at det betyr at de kunder som dem ikke ønsker, velger bort dem på grunn av det. Akkurat som et hotell som har aldersgrense på 18 år, meget godt vet at det betyr at dem ikke får barnefamilier som kunder. Skjønner ikke hva du prøver å skrive. Det finnes mange typer av treningssenter, med ulik profil. Hvis det er viktig for TS å se på sine skuldre og overarmen i speilet når han løfter vekter, så velger han et treningssenter der han kan gjøre det. Vanskeligere er det ikke. De må gjerne påstå at det dreier seg om ulike kundesegment men da gir det ikke mening at det er ulike regler for menn og kvinner. Det er ingenting i vår kultur som forklarer hvorfor kvinner kan vise skuldre, men ikke menn. Kundesegmentet de henvender seg mot kan reagere på tåpelig forskjellsbehandling. Jeg er kvinne som ikke trener i singlet og synes det er en helt tåpelig regel. Det må jeg få lov til å ytre. 3T har fullt lov til å oppføre seg tåpelig likevel. La samme regel gjelde begge kjønn så er det lettere å forstå. Menn som vil flekse overarmer gjør det fint med t-skjorte som de ruller opp uansett... 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #27 Del Skrevet 22. mars Spesielt, veldig glad for at mitt treningssenter ikke har kleskode. Anonymkode: 814c2...f57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #28 Del Skrevet 22. mars Er det egentlig lovlig med slik diskriminering? Høres veldig merkelig ut Anonymkode: f9b34...985 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #29 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan jo være skummelt, skremmende og ydmykende for tynne svake menn og burde vel være forbud mot singlet for dem også??🙈 Anonymkode: fcad3...cb5 Ja hvorfor ikke? I vårt likestilte samfunn. Hva tenker f.eks. unge tenårinsgutter som ser muskuløse fitnessdamer på senter? Anonymkode: 2559d...ea6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 22. mars #30 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er det egentlig lovlig med slik diskriminering? Høres veldig merkelig ut Anonymkode: f9b34...985 Er lovlig. Er saklig begrunnet og ikke uforholdsmessig inngripende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #31 Del Skrevet 22. mars Fremmed fugl skrev (2 timer siden): På 3t kan menn bruke singlet hvis dem løper på mølla, er på gruppetimer eller spiller squash, men ikke på styrkeavdelingen. Dem forklarer kort men greit forståelig hvorfor det er en slik regel, dem ønsker at det ikke skal være fokus på kropp. Igjen, hvorfor er det «fokus på kropp» dersom en mann gjør det, men ikke når en kvinne gjør akkurat det samme? Der virker som poenget med kritikken flyr litt over hodet på deg. Anonymkode: b7105...425 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 22. mars #32 Del Skrevet 22. mars Fremmed fugl skrev (11 timer siden): https://3t.no/kleskode/ Du har helt frivilig inngått en avtale med 3t. Den avtalen innebærer at du ikke har lov å bruke singlet i styrke avdelingen. Som igjen er en avtale du har valgt å inngå. Så hva er problemet ditt TS? Skjønner absolutt ikke noe av din tråd. 3t er en privat virksomhet som ønsker å posisjonere seg i et gitt markedssegment, som da opplagt ikke er menn med fokus å se musklene sine i speilet når dem trener. Du har valgt å inngå enn avtale med 3t. Argumentet holder ikke. For det første må alle få lov til å protestere på vilkårene til en bedrift selv om de ikke er diskriminerende etter loven. Man må kanskje følge reglene, men man har ikke plikt til å være enig. For det andre gir du private bedrifter alt for mye makt. De kunne jo hatt som vilkår at menn har førsterett på alle timene. Du godtar jo vilkårene når du kjøper medlemskap? Hva om SATS er den eneste gymmen i nærområdet? Hvorfor har de plassert speil over alt hvis de ikke vil at folk skal se seg i speilet? Hvorfor trekke frem menn med muskler spesielt? AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 11.03): Så nå at 3t sjefen argumenterer for at damer blir ''skremt'' av å se store menn med muskler. Herregud så pysete folk har blitt. Er det virkelig mulig å bli redd, bare fordi noen er godt trent? Mest latterlige jeg har hørt på lenge. Anonymkode: 10468...fac Er det mulig... hva om noen er redd for mørkhudede? Hvor dum er man ikke hvis man er redd for en mann i singlet, men ikke når samme mannen har T-skjorte? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 22. mars #33 Del Skrevet 22. mars (endret) Isambard skrev (22 minutter siden): Argumentet holder ikke. For det første må alle få lov til å protestere på vilkårene til en bedrift selv om de ikke er diskriminerende etter loven. Man må kanskje følge reglene, men man har ikke plikt til å være enig. For det andre gir du private bedrifter alt for mye makt. De kunne jo hatt som vilkår at menn har førsterett på alle timene. Du godtar jo vilkårene når du kjøper medlemskap? Hva om SATS er den eneste gymmen i nærområdet? Hvorfor har de plassert speil over alt hvis de ikke vil at folk skal se seg i speilet? Hvorfor trekke frem menn med muskler spesielt? Er det mulig... hva om noen er redd for mørkhudede? Hvor dum er man ikke hvis man er redd for en mann i singlet, men ikke når samme mannen har T-skjorte? Hvis jeg på et marked med flere ulike tilbud, lager enn avtale der jeg slurver med avtalevilkårene, så er det kun min egen skyld at jeg har gjort det. Kan ikke komme i ettertid å si at den avtalen jeg av fri vilje valgte å inngå er gal. Henger ikke på greip. Er som å kjøpe en tur til Italia og så klage på at dem ikke snakket norsk og ikke har brun ost til frokosten på hotellet. Endret 22. mars av Fremmed fugl 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 22. mars #34 Del Skrevet 22. mars (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Igjen, hvorfor er det «fokus på kropp» dersom en mann gjør det, men ikke når en kvinne gjør akkurat det samme? Der virker som poenget med kritikken flyr litt over hodet på deg. Anonymkode: b7105...425 Vet ikke hvor mye erfaring med gym og styrketrening du har. Hvis du kjenner til dette, så skjønner du poenget. Om du da kverulerer så er det kun for å kaste på deg en usaklig påstand om kjønnsdiskriminering. Kvinner av alle typer finner du her og der på gym med singlet. Menn med singlet henger i avdelingen med frie vekter og har en betydelig økt sannsynlighet å bruke anabole steroider. Sånn er det. 3t er den største aktøren i sin region og kjenner selvfølgelig markedet. Endret 22. mars av Fremmed fugl 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 22. mars #35 Del Skrevet 22. mars Fremmed fugl skrev (15 minutter siden): Hvis jeg på et marked med flere ulike tilbud, lager enn avtale der jeg slurver med avtalevilkårene, så er det kun min egen skyld at jeg har gjort det. Kan ikke komme i ettertid å si at den avtalen jeg av fri vilje valgte å inngå er gal. Henger ikke på greip. Er som å kjøpe en tur til Italia og så klage på at dem ikke snakket norsk og ikke har brun ost til frokosten på hotellet. Det er 3T som har skrevet avtalen i første omgang. Hvordan kan det da være kun din skyld? Logikken din åpner for all mulig diskriminering. Man kan reservere alle sitteplasser på bussen for menn og si at det er frivillig å ta bussen. Man kan gi kvinner lavere lønn og be dem gå en annen plass om de ikke er fornøyd. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 22. mars #36 Del Skrevet 22. mars (endret) Jeg har hørt om et sted hvor menn ikke får bruke kettlebells Endret 22. mars av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 22. mars #37 Del Skrevet 22. mars (endret) Isambard skrev (55 minutter siden): Det er 3T som har skrevet avtalen i første omgang. Hvordan kan det da være kun din skyld? Logikken din åpner for all mulig diskriminering. Man kan reservere alle sitteplasser på bussen for menn og si at det er frivillig å ta bussen. Man kan gi kvinner lavere lønn og be dem gå en annen plass om de ikke er fornøyd. TS har med fri vilje inngått avtalen med 3t og har samme ansvar for dette som 3t. Dette følger av avtalefriheten som er en sentral del av vår avtalerett. Dinne to eksempler vil til forskjell fra det i tråden rammes av lovens regler om diskriminering. Igjen, det 3t har som regler handler ikke om kjønn, men nå er det slikt at menn med singlet på treningssenter er noe helt annet enn kvinner med singlet. Kvinner med singlet finner du i alle aldre, former og steder. Menn med singlet finner du i fri vekt avdelingen, og er betydelig over risiko for bruk av anabole steroider i denne gruppen. Endret 22. mars av Fremmed fugl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 22. mars #38 Del Skrevet 22. mars Fremmed fugl skrev (Akkurat nå): TS har med fri vilje inngått avtalen med TS og har samme ansvar for dette som 3t. Dette følger av avtalefriheten som er en sentral del av vår avtalerett. Dinne to eksempler vil til forskjell fra det i tråden rammes av lovens regler om diskriminering. Igjen, det 3t har som regler handler ikke om kjønn, men nå er det slikt at menn med singlet på treningssenter er noe helt annet enn kvinner med singlet. Kvinner med singlet finner du i alle aldre, former og steder. Menn med singlet finner du i fri vekt avdelingen, og er betydelig over risiko for bruk av anabole steroider i denne gruppen. Det handler om kjønn straks man har ulike regler for menn og kvinner. Jeg skal gi deg rett i én ting: Det er mer spesielt at en mann bruker singlet enn at en kvinner gjør det. Jeg har mest problemer med logikken i at man ikke kan protestere på diskriminerende regler hos private firma. Jeg tror vi har fått frem poengene våre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #39 Del Skrevet 22. mars Fremmed fugl skrev (5 minutter siden): TS har med fri vilje inngått avtalen med 3t og har samme ansvar for dette som 3t. Dette følger av avtalefriheten som er en sentral del av vår avtalerett. Dinne to eksempler vil til forskjell fra det i tråden rammes av lovens regler om diskriminering. Igjen, det 3t har som regler handler ikke om kjønn, men nå er det slikt at menn med singlet på treningssenter er noe helt annet enn kvinner med singlet. Kvinner med singlet finner du i alle aldre, former og steder. Menn med singlet finner du i fri vekt avdelingen, og er betydelig over risiko for bruk av anabole steroider i denne gruppen. Du er veldig opphengt i dette med avtalen som er inngått med 3T. Det er ikke selve avtalevilkårene som diskuteres, men hvorfor 3T forskjellsbehandler basert på kjønn. 3T forklarer ikke dette på nettsiden sin. Jeg ser poenget ditt med at noen menn pumper muskler til det ekstreme osv, men dette gjelder langt fra alle menn. Jeg har selv trent mye på 3T, og de mannfolka som frekventerer der er ganske normal-kroppslige, atletiske menn som fint kunne trent i singlet. Anonymkode: b7105...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #40 Del Skrevet 23. mars 22 hours ago, aazy said: Heilt irrelevant poeng då små shorts og treningsbh heller ikkje er innanfor kleskoden til 3T. Kor strengt det er i praksis er vel diskutabelt, men det er isåfall ikkje eit problem med kleskoden i seg sjølv. Tja, første treninga mi på 3t i går fikk jeg sjokk. Damer som gikk med shorts hvor rævva omtrent var synlig for hele treningssenteret var helt okei, mens en mann som går i singlet, nei det er fyfy. Hvordan gir dette mening tenker du? Hva er så mye verre med å vise litt armer, enn å vise hele rævva? Anonymkode: 10468...fac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå