Gå til innhold

3t, damer får gå i singlet men ikke menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Meldte meg nettopp inn i 3t, og la først nå merke til at det er kleskode. Hva faen er greia med at damer får gå i singlet, men ikke menn? Hvorfor er det så ''støtende'' at menn går i singlett? og hvorfor får damer det når ikke menn får det? Er jo så dobbeltmoralsk som man får det. Og ærlig talt, om du blir støta av å se litt armer, så har du ganske store problemer i livet. 

Anonymkode: 10468...fac

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nå at 3t sjefen argumenterer for at damer blir ''skremt'' av å se store menn med muskler. Herregud så pysete folk har blitt. Er det virkelig mulig å bli redd, bare fordi noen er godt trent? Mest latterlige jeg har hørt på lenge. 

Anonymkode: 10468...fac

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Syns ikke det bør være kleskode i hele tatt. Jeg bor har bodd mye i utlandet og der får man trene i det man vil. Mange som går i korte shorts og sports bh feks

Anonymkode: f5de6...073

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://3t.no/kleskode/

Du har helt frivilig inngått en avtale med 3t. Den avtalen innebærer at du ikke har lov å bruke singlet i styrke avdelingen. Som igjen er en avtale du har valgt å inngå. Så hva er problemet ditt TS? Skjønner absolutt ikke noe av din tråd.

3t er en privat virksomhet som ønsker å posisjonere seg i et gitt markedssegment, som da opplagt ikke er menn med fokus å se musklene sine i speilet når dem trener. Du har valgt å inngå enn avtale med 3t. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (27 minutter siden):

https://3t.no/kleskode/

Du har helt frivilig inngått en avtale med 3t. Den avtalen innebærer at du ikke har lov å bruke singlet i styrke avdelingen. Som igjen er en avtale du har valgt å inngå. Så hva er problemet ditt TS? Skjønner absolutt ikke noe av din tråd.

3t er en privat virksomhet som ønsker å posisjonere seg i et gitt markedssegment, som da opplagt ikke er menn med fokus å se musklene sine i speilet når dem trener. Du har valgt å inngå enn avtale med 3t. 

Hvis 3t hadde en kontrakt som sa at gravide kvinner ikke var velkommen i lokalene fordi de som privat virksomhet ikke så seg tjent med det ville du ha hatt samme syn?

Anonymkode: 8eef5...af8

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvis 3t hadde en kontrakt som sa at gravide kvinner ikke var velkommen i lokalene fordi de som privat virksomhet ikke så seg tjent med det ville du ha hatt samme syn?

Anonymkode: 8eef5...af8

Som du beskriver det så vil det nok rammes av diskriminerings forbudet mot gravide, og vil da være rettsstridig.

Det at kvinner og menn har noe ulike klæskoder vil ikke normalt kvalifisere til dette. Som at kvinner må ha overdel på mange bade anlegg men menn har lov å gå med brystene uten å dekke dem til.

3t ser ut til å ha et saklig formål til sin klæskoder, og menn er velkomne til styrke avdelingen men kan ikke bruke singlet. Det å trene styrke i t-skjorte kan neppe bli sett på som uforholdsmessig inngreppende. 

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (7 minutter siden):

Som du beskriver det så vil det nok rammes av diskriminerings forbudet mot gravide, og vil da være rettsstridig.

Men siden du verdsetter det private initiativ så tar jeg for gitt at du motsetter deg et forbud mot diskriminering. Det griper jo inn i «privat virksomheters ønsker om å posisjonere seg i et gitt markedssegment»?

Anonymkode: 8eef5...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Meldte meg nettopp inn i 3t, og la først nå merke til at det er kleskode. Hva faen er greia med at damer får gå i singlet, men ikke menn? Hvorfor er det så ''støtende'' at menn går i singlett? og hvorfor får damer det når ikke menn får det? Er jo så dobbeltmoralsk som man får det. Og ærlig talt, om du blir støta av å se litt armer, så har du ganske store problemer i livet. 

Anonymkode: 

Hva med jenter med stor biceps? 

Anonymkode: 2559d...ea6

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

https://3t.no/kleskode/

Du har helt frivilig inngått en avtale med 3t. Den avtalen innebærer at du ikke har lov å bruke singlet i styrke avdelingen. Som igjen er en avtale du har valgt å inngå. Så hva er problemet ditt TS? Skjønner absolutt ikke noe av din tråd.

 

Det er da lov å reagere på diskriminering og forskjellsbehandling selv om man «frivillig har inngått en avtale»??

Enig med TS, og jeg har også reagert på akkurat dette ved 3T. Skjønner ikke hva som er så galt eller støtende med en mann som trener i singlet.

Anonymkode: b7105...425

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk kan gå med det de vil. 

Anonymkode: 5848d...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg menn er annerledes med singlet enn kvinner, syntes jeg. Menn får fort sånn baboon utseende med tank top. Bavian. 

Anonymkode: 5848d...c67

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er da lov å reagere på diskriminering og forskjellsbehandling selv om man «frivillig har inngått en avtale»??

Enig med TS, og jeg har også reagert på akkurat dette ved 3T. Skjønner ikke hva som er så galt eller støtende med en mann som trener i singlet.

Anonymkode: b7105...425

Dette blir som å kjøpe en Tesla og så klage på at den er elektrisk og ikke en dieselbil. Gir ikke fornuft. 3t ønsker opplagt som dem skriver en profil der det ikke er fokus på kropp. Som menn som vil speile muskelspillet når dem trener styrke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Meldte meg nettopp inn i 3t, og la først nå merke til at det er kleskode. Hva faen er greia med at damer får gå i singlet, men ikke menn? Hvorfor er det så ''støtende'' at menn går i singlett? og hvorfor får damer det når ikke menn får det? Er jo så dobbeltmoralsk som man får det. Og ærlig talt, om du blir støta av å se litt armer, så har du ganske store problemer i livet. 

Anonymkode: 10468...fac

Damer kan gå naken overalt men menn blotter om de viser litt arm.. tragisk. Når du kommer på treningsenter og damene går i stramme små schrunchie hot pants shorts og liten push up treningsbh og filmer seg selv(og andre som er i bildet der de trener).. Nei sluttet å trene ute.. Ikke bare at de går i små klær. Men all svettingen fra kroppene på apparatene. Mange vasker ikke engang etter seg. Ekkelt! 

 

Anonymkode: 427f6...50c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men siden du verdsetter det private initiativ så tar jeg for gitt at du motsetter deg et forbud mot diskriminering. Det griper jo inn i «privat virksomheters ønsker om å posisjonere seg i et gitt markedssegment»?

Anonymkode: 8eef5...af8

Jeg verdsetter at vi har både avtalefrihet og eiendomsrett. Men jeg verdsetter også at vi har en diskrimineringslovgivning. Hadde 3t kun akseptert heterofile kunder, så hadde jeg også reagert og det hadde i tillegg vært rettsstridig. Det at TS har meldt seg inn i et treningssenter der han ikke kan bruke en gitt type av tøy, det er kun TS sitt problem. Neste gang så tar han ansvar å undersøker hva han kjøper innen han inngår en kjøpsavtale. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Fremmed fugl said:

https://3t.no/kleskode/

Du har helt frivilig inngått en avtale med 3t. Den avtalen innebærer at du ikke har lov å bruke singlet i styrke avdelingen. Som igjen er en avtale du har valgt å inngå. Så hva er problemet ditt TS? Skjønner absolutt ikke noe av din tråd.

3t er en privat virksomhet som ønsker å posisjonere seg i et gitt markedssegment, som da opplagt ikke er menn med fokus å se musklene sine i speilet når dem trener. Du har valgt å inngå enn avtale med 3t. 

Selv om man har inngått en avtale kan man jo ha ønske om å diskutere innholdet i avtalen. Her synes ts at elementer ved avtalen er idiotisk og det finnes ingen grunn til at ts skal holde kjeft om det. 

4 hours ago, Fremmed fugl said:

Det å trene styrke i t-skjorte kan neppe bli sett på som uforholdsmessig inngreppende. 

Men det samme gjelder jo kvinner, så da burde kvinner også nektes dette. Det finnes jo ingen god grunn til at kvinner skal få lov, men ikke menn. 

2 hours ago, Fremmed fugl said:

Dette blir som å kjøpe en Tesla og så klage på at den er elektrisk og ikke en dieselbil. Gir ikke fornuft. 3t ønsker opplagt som dem skriver en profil der det ikke er fokus på kropp. Som menn som vil speile muskelspillet når dem trener styrke.

Nei det blir som å kjøpe en tesla og likevel involvere seg i diskusjonen om ulempene med tesla, i stedetfor å innbille seg at man som teslaeier nå bare må lovprise alt ved tesla. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (5 timer siden):

https://3t.no/kleskode/

Du har helt frivilig inngått en avtale med 3t. Den avtalen innebærer at du ikke har lov å bruke singlet i styrke avdelingen. Som igjen er en avtale du har valgt å inngå. Så hva er problemet ditt TS? Skjønner absolutt ikke noe av din tråd.

3t er en privat virksomhet som ønsker å posisjonere seg i et gitt markedssegment, som da opplagt ikke er menn med fokus å se musklene sine i speilet når dem trener. Du har valgt å inngå enn avtale med 3t. 

Problemet er at det er en idiotisk regel, spesielt når det ikke er likt for kvinner og menn

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fremmed fugl skrev (4 timer siden):

3t ønsker opplagt som dem skriver en profil der det ikke er fokus på kropp. Som menn som vil speile muskelspillet når dem trener styrke.

Hvordan er det fokus på kropp hvis en mann trener i singlet, men ikke hvis en kvinne gjør akkurat det samme?

Anonymkode: b7105...425

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt treningssenter går en av instruktørene i baris, ikke så veldig flatterende det heller...

Anonymkode: 30c8c...e64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Det at TS har meldt seg inn i et treningssenter der han ikke kan bruke en gitt type av tøy, det er kun TS sitt problem. Neste gang så tar han ansvar å undersøker hva han kjøper innen han inngår en kjøpsavtale. 

Jeg synes at han har belyst en merkelig praksis på en god måte. Forhåpentligvis vil dette gi en vekker for treningssenteret hvor de enten selv innser sine feil, eller kundene deres tvinger dem til det.

Ditt bidrag synes derimot til å ha begrenset verdi. Du legger til grunn at kunders og borgeres meninger om en vare eller tjeneste ikke er noe å bry seg om.

Anonymkode: 8eef5...af8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan er det fokus på kropp hvis en mann trener i singlet, men ikke hvis en kvinne gjør akkurat det samme?

Anonymkode: b7105...425

Jeg antar at det har noe med kjønnsroller å gjøre. At samfunnet vurderer kvinnekropp som mer estetisk enn mannekropp?

For min del kan folk få trene naken om de vil så lenge de vasker apparatet godt etter seg.

Anonymkode: 8eef5...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...