Gå til innhold

hva skal man gjøre når man ikke passer sammen seksuelt men ellers har det veldig fint?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er sammen med og blitt glad i ei dama som jeg dessverre ikke passer sammen med helt seksuelt. I starten sa hun at hun trengte tid, men nå har det gått ett år og ting er likt, så tror nå dette bare har vært en slags unnskyldning. Gjort alt jeg kan for at hun skal føle seg trygg og bra, så vet ikke hva jeg kan gjøre mer!? Og det er jo ikke bare mitt ansvar heller, hun må ta ansvar selv for å føle seg trygg og selvsikker nok i senga.

Så dette er veldig vanskelig, for vi har det så fint sammen ellers,  så spørsmålet er om jeg skal leve ett liv hvor jeg ikke er helt fornøyd seksuelt eller vurdere å gjøre det slutt? Veldig vanskelig situasjon må jeg si!

Med at vi ikke passer sammen, mener jeg med at hun tar veldig lite initiativ, får mindre en hva jeg gir tilbake osv. Har nevnt hva jeg ønsker fra henne, men ingenting skjer. Hun sier bare alltid at hun trenger tid og er usikker. Hun sier hun er fornøyd, men mulig hun bare prioriterer sex mye lavere en meg i ett forhold.

Hilsen mann 41 år

Anonymkode: e3245...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs vel hvor viktig det er for deg. 
 

Hun høres ung ut, har jeg rett?

 

Forskjell i seksuelle preferanser fungerer dårlig

Anonymkode: 52274...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Spørs vel hvor viktig det er for deg. 
 

Hun høres ung ut, har jeg rett?

 

Forskjell i seksuelle preferanser fungerer dårlig

Anonymkode: 52274...b65

hun er ikke ung, nesten samme alder. Men blitt usikker på sin kropp(sier hun) etter fødsel. Syntes at hun ser mer en bra nok og sagt det flere ganger

ts

Anonymkode: e3245...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

hun er ikke ung, nesten samme alder. Men blitt usikker på sin kropp(sier hun) etter fødsel. Syntes at hun ser mer en bra nok og sagt det flere ganger

ts

Anonymkode: e3245...5e2

Hvis du har sagt dette ordrett, altså "mer enn bra nok", så kan du prøve å formulere deg med litt mer begeistring. Hvis ikke kan dere melde dere på i en sjakkturnering, sammen.

Anonymkode: 6b288...f0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er sammen med og blitt glad i ei dama som jeg dessverre ikke passer sammen med helt seksuelt. I starten sa hun at hun trengte tid, men nå har det gått ett år og ting er likt, så tror nå dette bare har vært en slags unnskyldning. Gjort alt jeg kan for at hun skal føle seg trygg og bra, så vet ikke hva jeg kan gjøre mer!? Og det er jo ikke bare mitt ansvar heller, hun må ta ansvar selv for å føle seg trygg og selvsikker nok i senga.

Så dette er veldig vanskelig, for vi har det så fint sammen ellers,  så spørsmålet er om jeg skal leve ett liv hvor jeg ikke er helt fornøyd seksuelt eller vurdere å gjøre det slutt? Veldig vanskelig situasjon må jeg si!

Med at vi ikke passer sammen, mener jeg med at hun tar veldig lite initiativ, får mindre en hva jeg gir tilbake osv. Har nevnt hva jeg ønsker fra henne, men ingenting skjer. Hun sier bare alltid at hun trenger tid og er usikker. Hun sier hun er fornøyd, men mulig hun bare prioriterer sex mye lavere en meg i ett forhold.

Hilsen mann 41 år

Anonymkode: e3245...5e2

Sier hun at hun er fornøyd med sex'en og blir du tilfredsstilt?  Og at dere har det fint eller så syns jeg du skal ikke presse henne for my.  Men ikke lett å forstå het hvordan dere har det ut fra det lille du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feliek54 skrev (1 minutt siden):

Sier hun at hun er fornøyd med sex'en og blir du tilfredsstilt?  Og at dere har det fint eller så syns jeg du skal ikke presse henne for my.  Men ikke lett å forstå het hvordan dere har det ut fra det lille du skriver.

Jeg er jo naturlig nok ikke tilfredsstilt siden jeg skriver dette og sier vi ikke passer helt sammen seksuelt. Savner mer initiativ fra henne, føler meg ikke akkurat veldig begjært. Jeg må lissom be henne om å gi meg en blowjob og da føles det ikke helt naturlig eller som hun egentlig har lyst, for å ta ett eksempel. Hun oppnår også meget sjeldent orgasme, men har jo forstått t at det ikke er så uvanlig blant kvinner, selv om det er relativt nytt for meg.

ts

Anonymkode: e3245...5e2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er sammen med og blitt glad i ei dama som jeg dessverre ikke passer sammen med helt seksuelt. I starten sa hun at hun trengte tid, men nå har det gått ett år og ting er likt, så tror nå dette bare har vært en slags unnskyldning. Gjort alt jeg kan for at hun skal føle seg trygg og bra, så vet ikke hva jeg kan gjøre mer!? Og det er jo ikke bare mitt ansvar heller, hun må ta ansvar selv for å føle seg trygg og selvsikker nok i senga.

Så dette er veldig vanskelig, for vi har det så fint sammen ellers,  så spørsmålet er om jeg skal leve ett liv hvor jeg ikke er helt fornøyd seksuelt eller vurdere å gjøre det slutt? Veldig vanskelig situasjon må jeg si!

Med at vi ikke passer sammen, mener jeg med at hun tar veldig lite initiativ, får mindre en hva jeg gir tilbake osv. Har nevnt hva jeg ønsker fra henne, men ingenting skjer. Hun sier bare alltid at hun trenger tid og er usikker. Hun sier hun er fornøyd, men mulig hun bare prioriterer sex mye lavere en meg i ett forhold.

Hilsen mann 41 år

Anonymkode: e3245...5e2

vis dere ikke er kompatible seksuelt, vil ikke mas eller press bidra til bedre match. Tvert imot.

Hva med å åpne forholdet, slik at dere kan utforske annet på hver deres kant og ha det fine samlivet ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er deg igjen. Som klager over at dama ikke oppnår orgasme så lett, og ikke begriper hvorfor. Du har fått mange og lange og gode svar i de ørten andre trådene du har opprettet om denne problemstillingen det siste halve året, kan du ikke lese de om igjen?

Anonymkode: ecdac...cf5

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er sammen med og blitt glad i ei dama som jeg dessverre ikke passer sammen med helt seksuelt. I starten sa hun at hun trengte tid, men nå har det gått ett år og ting er likt, så tror nå dette bare har vært en slags unnskyldning. Gjort alt jeg kan for at hun skal føle seg trygg og bra, så vet ikke hva jeg kan gjøre mer!? Og det er jo ikke bare mitt ansvar heller, hun må ta ansvar selv for å føle seg trygg og selvsikker nok i senga.

Så dette er veldig vanskelig, for vi har det så fint sammen ellers,  så spørsmålet er om jeg skal leve ett liv hvor jeg ikke er helt fornøyd seksuelt eller vurdere å gjøre det slutt? Veldig vanskelig situasjon må jeg si!

Med at vi ikke passer sammen, mener jeg med at hun tar veldig lite initiativ, får mindre en hva jeg gir tilbake osv. Har nevnt hva jeg ønsker fra henne, men ingenting skjer. Hun sier bare alltid at hun trenger tid og er usikker. Hun sier hun er fornøyd, men mulig hun bare prioriterer sex mye lavere en meg i ett forhold.

Hilsen mann 41 år

Anonymkode: e3245...5e2

Vent, så dama di oppnår ikke orgasme og DU er skuffet over samlivet? For en årlig spøk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med henne? Altså nå i det siste, ikke bare i begynnelsen av forholdet. 

Har du SPURT henne, hva som skal til for å gjøre henne mer sikker på seg selv? 

Noen kvinner liker ikke å ta initiativet. Kanskje hun er en av de? 

Om du er misfornøyd med situasjonen, har du egentlig to valg. 

1: Vær utro, og risiker å ødelegge selvtilliten hennes enda mer. 

2: Gjør det slutt, så dere begge kan finne noen som passer dere bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

 Jeg må lissom be henne om å gi meg en blowjob og da føles det ikke helt naturlig eller som hun egentlig har lyst, Anonymkode: e3245...5e2

Herregud. Har aldri, noen gang spurt om å bli utført seksuelle handlinger på. Det er toppen av stusselighet. Tror aldri jeg hadde klart å få ereksjon om en dame skulle suge meg fordi jeg spurte.

Det er åpenbart at du har et annet seksuelt behov en hva hun har. Du må enten innfinne deg med det og være fornøyd, eller gå videre.

Spørsmålet blir hvor mye verdi du ligger i å ha et sexliv skreddersydd etter dine ønsker.

Anonymkode: fd096...93f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (1 time siden):

Har du snakket med henne? Altså nå i det siste, ikke bare i begynnelsen av forholdet. 

Har du SPURT henne, hva som skal til for å gjøre henne mer sikker på seg selv? 

Noen kvinner liker ikke å ta initiativet. Kanskje hun er en av de? 

Om du er misfornøyd med situasjonen, har du egentlig to valg. 

1: Vær utro, og risiker å ødelegge selvtilliten hennes enda mer. 

2: Gjør det slutt, så dere begge kan finne noen som passer dere bedre. 

Ja, det har jeg. Ut ifra måten du skriver på, som er veldig dømmende(veldig vanlig her inne har jeg forstått), så virker det som at du tror jeg ikke har gjort det!? Var ganske klar på det, at jeg har gjort alt i min makt for at hun skal være trygg. Og igjen, er ikke bare mitt ansvar, hun må klare å ta ansvar her selv også.

Alternativ 1 er ikke noe alternativ, har såpass moral!

ts

Anonymkode: e3245...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no shame skrev (2 timer siden):

Vent, så dama di oppnår ikke orgasme og DU er skuffet over samlivet? For en dårlig spøk. 

Om min mann ikke fikk orgasme under samleie ville jeg syntes det var rart. Selv om det er vanligere for kvinner så er det ikke unormalt at man føler for det vel? uten å få kritikk for det. Man vil jo automatisk føle man ikke gjør det bra nok. 

Anonymkode: df36b...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud, det er deg igjen. Som klager over at dama ikke oppnår orgasme så lett, og ikke begriper hvorfor. Du har fått mange og lange og gode svar i de ørten andre trådene du har opprettet om denne problemstillingen det siste halve året, kan du ikke lese de om igjen?

Anonymkode: ecdac...cf5

Godt du har slik en oversikt over tråder at du kan opplyse oss andre om dette.

.....eller bare la være å kommentere.

Å logge av en tid, kan også være sunt.

Anonymkode: c3bfb...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, det har jeg. Ut ifra måten du skriver på, som er veldig dømmende(veldig vanlig her inne har jeg forstått), så virker det som at du tror jeg ikke har gjort det!? Var ganske klar på det, at jeg har gjort alt i min makt for at hun skal være trygg. Og igjen, er ikke bare mitt ansvar, hun må klare å ta ansvar her selv også.

Alternativ 1 er ikke noe alternativ, har såpass moral!

ts

Anonymkode: e3245...5e2

Det at du har "gjort alt i din makt", betyr faktisk ikke at du har snakket med henne. Det er bevist igjen og igjen her inne.. "men jeg har jo sagt at hun er fin" eller "men jeg har jo sex med henne, så hun vet jo at jeg tenner på henne".. 
(Jeg sier ikke at DU har sagt dette, men har sett andre sagt lignende ting i lignende situasjoner) 

Derfor spørsmålet, har du snakket med henne om dette i det siste. 

Så hva var svaret hennes da? Når du spurte hva som skulle til for å gjøre henne tryggere? 

Jeg har aldri sagt, eller hintet til, at dette kun er ditt ansvar. Men det er DU som kommer hit å spør fremmede mennesker, istedenfor å ta en prat med partneren din om disse personlige tingene. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å avtal med henne at dere ikke skal ha sex på en stund. Fjern presset. I denne perioden skal dere kose masse, kysse, klemme, stryke, gi komplimenter, se en film sammen, ta en dusj sammen. Fokuserer på romantikken rett og slett. Da kommer lysten etterhvert. 

For jeg har på følelsen at hun av og til gir etter å har sex uten å egentlig ha lyst. Det er en veldig vanskelig ond spiral. Hjernen assosierer sex med noe negativt og da blir man selvsagt ikke kåt. 

En annen ting er å ta vare på helsa. Jeg har selv erfart hvor mye kosthold/kosttilskudd, trening, stressmestring, søvn osv har å si for sexlysten. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er jo naturlig nok ikke tilfredsstilt siden jeg skriver dette og sier vi ikke passer helt sammen seksuelt. Savner mer initiativ fra henne, føler meg ikke akkurat veldig begjært. Jeg må lissom be henne om å gi meg en blowjob og da føles det ikke helt naturlig eller som hun egentlig har lyst, for å ta ett eksempel. Hun oppnår også meget sjeldent orgasme, men har jo forstått t at det ikke er så uvanlig blant kvinner, selv om det er relativt nytt for meg.

ts

Anonymkode: e3245...5e2

Da får du tenke det om hva som er viktig for deg. Godta eller bryte opp

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orket dette. Ingen vits i å satse på frigide damer, jeg regner med du allerede har kompiser.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...