Gå til innhold

Forslag til gaver de fleste vil like (kjenner ikke personen så godt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Typiske gaver jeg som kvinne får som jeg ikke bruker: te (drikker ikke), sjokolade (spiser ikke), håndkrem (bruker ikke), toalettmappe (har allerede et lager), gavekort på spa (blir aldri brukt), hjemmelaget syltetøy (spiser aldri syltetøy). 

Jeg takker pent, og synes uansett det er koselig at noen gir meg gave - og gir senere gaven videre til noen som ikke kjenner den opprinnelige gavegiveren. Men å finne noe alle liker, det tror jeg er umulig! 

Jeg setter pris på vin og blomster, da, og Rituals og duftlys 😀

Anonymkode: f7de5...d03

Det er nok fasiten. 

Det raser inn med forslag som jeg, kvinne 42, virkelig ikke setter pris på i seg selv. Av fysiske gjenstander (skjerf, hansker, pynteting) har jeg ALT jeg kan tenke meg, og egen smak og preferanser som står ganske sterkt. Det finnes ikke et eneste skjerf til 400 i min garderobe, da du ikke får kvalitet til denne prisen. Og Rituals skal ikke inn på mitt bad, da det er overhypet og overpriset, og alt for duftsterkt. 

Og gavekort og penger, det er det mest latterlige, og lite gjennomtenkte. Forstår det til en tenåring eller student, men ikke til voksne, etablerte personer, nei.... 

Det jeg liker å få er ting som kan konsumeres, og/eller byttes. Alt av mat fra delikatessebutikker. Til nød en gjenstand fra Illums - med byttekort, der er det i alle fall såpass å velge i at jeg finner noe jeg setter pris på. Alt annet regiftes, eller kastes. 

Nå er jeg dønn ærlig her, i og med at jeg er anonym. Ovenfor venner og familie gjør jeg selvfølgelig som deg; setter pris på tanken bak, takker. Og kvitter meg heller med gjenstanden i ettertid. 

Anonymkode: 8b878...a4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hjemmelagde produkter jeg får i gave går rett i søpla. Jeg stoler ikke på andres kjøkkenhygiene. 

Går du aldri i middagsselskaper eller kakeslabberas heller da? 

Anonymkode: f7de5...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt pris på noe spiselig.  Gjerne en kurv med ulike godsaker. 

Rituals er greit nok, da har jeg noe å gi videre neste gang jeg selv skal gi gaver til noen eldre slektninger. 
Alt av hudpleie går innerst i skapet i esken for gaver som kan gis videre, eller så går det i søpla. 

Anonymkode: 17404...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går du aldri i middagsselskaper eller kakeslabberas heller da? 

Anonymkode: f7de5...d03

Nær familie stoler jeg på, jeg bruker jo tid sammen med dem på kjøkkenet og vet hvordan de jobber. Venninnegjengen møtes nesten utelukkende på restaurant. Eller i bestiller sushi hjem. Kaka på jobb, eller i barnebursdag, sier jeg nei-takk til. 

Men det er jo situasjoner der jeg ikke er helt komfortabel. Men da må man jo, det er en annen setting enn en gave. 

Hjemmelagde mat-gaver fra perifære bekjente og folk jeg ikke kjenner går i søpla. 

Anonymkode: 8b878...a4b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god, ny bok med byttelapp fra en bokhandel som finnes der hun bor.

 

Anonymkode: 246e6...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 3/27/2024 at 8:50 AM, AnonymBruker said:

En god, ny bok med byttelapp fra en bokhandel som finnes der hun bor.

 

Anonymkode: 246e6...55a

Eneste gave i denne tråden jeg hadde blitt oppriktig glad for 😛

 

Anonymkode: 9f707...908

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eneste gave i denne tråden jeg hadde blitt oppriktig glad for 😛

 

Anonymkode: 9f707...908

Og jeg hadde mislikt det. Jeg hadde sannsynligvis ikke giddet å dra fysisk til en bokhandel for å bytte, og boka hadde bare blitt kastet. Jeg leser ikke skjønnlitteratur, kun sakprosa.

Anonymkode: 45d8c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver jeg hadde likt: lokalmat, spekepølse eller noe. God Håndkrem, Gavekort hos fotpleie eller frisør eller gi av din tid og ta meg med ut på pizza. 

Gaver jeg ikke liker: vin, blomster, spa. 

Poeng er at det er vanskelig å komme med forslag når man ikke kjenner vedkommende. Og så blir det grusomt upersonlig å gi noen en gave etter forslag Fra en random kg-person! 

Anonymkode: a838c...571

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...