Gå til innhold

Hvorfor snakker noen bare om seg selv og sin familie, men blir totalt usikre om man nevner noe annet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen snakker i vei om seg og sine venner/familier og opplevelser, men om jeg nevner mine bekjente eller sier jeg har opplevd noe av det samme, blir de usikre eller virker totalt uinteressert . Det hender de spør meg om ting jeg har opplevd eller familie, men kun når det passer dem slik. Virker som de vil ja tull kontroll 

Anonymkode: 89d38...63d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha full kontroll*

Anonymkode: 89d38...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ha full kontroll*

Anonymkode: 89d38...63d

Dårlig selvtillitt, dessverre. 

Anonymkode: 4eb62...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er kjedelig?

Anonymkode: 48611...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi noen mennesker er helt sugne samtalepartnere. De skjønner ikke konseptet med gi og ta i samtaler. De skal ha ballen hele tiden. Det mener ikke vondt, men de er veldig sosialt klumsete sånn sett.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 19.07):

Noen snakker i vei om seg og sine venner/familier og opplevelser, men om jeg nevner mine bekjente eller sier jeg har opplevd noe av det samme, blir de usikre eller virker totalt uinteressert . Det hender de spør meg om ting jeg har opplevd eller familie, men kun når det passer dem slik. Virker som de vil ja tull kontroll 

Anonymkode: 89d38...63d

Hvis jeg skal tolke dem ut i fra meg selv, så har jeg opplevd veldig mange som liksom skal beskytte privatlivet sitt så veldig. Jeg tør nesten ikke spørre noen om noe for jeg er redd for at de blir fornærmet. Så jeg bare maser i vei om meg selv bare for å formidle til dem at det ikke er farlig… selv om jeg hater å snakke om meg selv. Når man snakker om seg selv har man kontrollen i det minste. Folk er så forskjellige og det er som et minefelt, og mange forventer at man skal forstå akkurat deres spesifikke issue blant 100.000 ulike spesifikke issues. Noen ganger gjør jeg det med vilje og for jeg har merket at enkelte er på jakt etter at du sier noe feil og står der parat til å ta deg, så jeg sier noe feil bare for å bli raskest mulig ferdig. 😅 de får en utblåsning og får også rettferdiggjort harmen sin. Det begynner å bli litt vanskelig å skulle deale med dem. Så da får mitt spesifikke issue være at jeg har issues med at andre har issues. 🤣 de får vær så god være perfekte. 😝

Anonymkode: 7e729...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig sjenert, kompenserer det med å prate mye om meg og mitt dessverre, samtidig så vil jeg ikke spørre andre om så mye, redd for å tråkke feil 😞

Anonymkode: b137e...3e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er veldig sjenert, kompenserer det med å prate mye om meg og mitt dessverre, samtidig så vil jeg ikke spørre andre om så mye, redd for å tråkke feil 😞

Anonymkode: b137e...3e5

Ja, samme her. Alternativet er egentlig verre, synes jeg. 🙈 

Anonymkode: 7e729...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde de tatt det om du prøvde å snakke om noe sånt som en nyhet, en serie, en feriedestinasjon, en bok eller ett eller annet? Å bare kunne prate om seg selv og de man kjenner hørtes helt fryktelig snevert, selvopptatt og kjedelig ut. Kanskje de har en patologisk frykt for andres tanker. Vet ikke om jeg har møtt noen som er såpass begrenset i hva de evner å prate om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 19.07):

Noen snakker i vei om seg og sine venner/familier og opplevelser, men om jeg nevner mine bekjente eller sier jeg har opplevd noe av det samme, blir de usikre eller virker totalt uinteressert . Det hender de spør meg om ting jeg har opplevd eller familie, men kun når det passer dem slik. Virker som de vil ja tull kontroll 

Anonymkode: 89d38...63d

Kanskje de blir usikre fordi du ikke eier det du sier, liksom. 
 

Men har også opplevd de som vil ha kontroll. Og det er de jeg prøver å unngå ved å blablabla om meg og mitt. Men forskjellen på meg og dem er jo at blablabla-ingen min går på min bekostning og de kontrollerende folkene jeg prøver å unngå prater OGSÅ på min bekostning. Så jeg tar på en måte kontroll på noe som uansett er på min bekostning. 
 

Det er veldig trist men man må liksom passe på, kontrollerende mennesker elsker å overrumple en og så kommenterer de hvordan man ser ut eller hvordan man er eller hva man gjør på. Det meste er temmelig harmløst, men noen kan være veldig ekstreme, og slår full krisealarm … det er veldig traumatiserende. 

Anonymkode: 7e729...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er veldig sjenert, kompenserer det med å prate mye om meg og mitt dessverre, samtidig så vil jeg ikke spørre andre om så mye, redd for å tråkke feil 😞

Anonymkode: b137e...3e5

Samme her, en dum uvane som virker nermest umulig å snu.

Anonymkode: b087c...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...