Gå til innhold

Mer stressende å være gravid med appåklatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min yngste er nå 10 år og jeg har nettopp funnet ut jeg er gravid igjen. Det er planlagt så er jo gode nyheter det. Jeg er mye mer stressa rundt graviditet og fødsel denne gangen. Dette blir mitt tredje barn, så burde jo vært enklere. Andre som har samme erfaring?

Anonymkode: 457a4...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min yngste er nå 10 år og jeg har nettopp funnet ut jeg er gravid igjen. Det er planlagt så er jo gode nyheter det. Jeg er mye mer stressa rundt graviditet og fødsel denne gangen. Dette blir mitt tredje barn, så burde jo vært enklere. Andre som har samme erfaring?

Anonymkode: 457a4...c2e

Jeg har en på 6 så blir jo litt attpåklatt den nestemann her og. Her er det stress mtp at man må ordne barnepass til eldste mtp fødsel samt jeg hadde dårlig opplevelse med førstegangsfødsel så redd for hvordan det blir denne gang. Vet ikke om det er slikt du tenker på? Jeg tenker og jeg ikke har tid til å være gravid og om barnet kommer før tiden så passer det så dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Jeg har en på 6 så blir jo litt attpåklatt den nestemann her og. Her er det stress mtp at man må ordne barnepass til eldste mtp fødsel samt jeg hadde dårlig opplevelse med førstegangsfødsel så redd for hvordan det blir denne gang. Vet ikke om det er slikt du tenker på? Jeg tenker og jeg ikke har tid til å være gravid og om barnet kommer før tiden så passer det så dårlig...

Var tøffe graviditeter med de to første, hvordan skal jeg klare det igjen. Jeg er eldre så bekymret for ting ikke skal gå bra. Jeg er plutselig redd for å ikke overleve fødsel. Fordommer med at det er en annen pappa til dette barnet, for variasjon reaksjon... tror hormonene bare er ekstra butal denne gangen.

Anonymkode: 457a4...c2e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid med nr.3 og ny barnefar. Har bekymret meg mye mer nå enn da jeg sist var gravid for 8 år siden, men tror mye skyldes at jeg vet mer nå og har satt meg mer inn i ting. Vet også at den biologiske klokken jobber mot meg om det skulle gå galt, og at vi har mindre kapasitet til å ta oss av et barn med diagnose nå enn da jeg hadde kun ett barn og var i 20-årene. 

Nå når jeg snart termin og alt ser bra ut, men dette svangerskapet har vært mye tyngre fysisk og psykisk enn mine tidligere svangerskap.

Anonymkode: a6f18...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke undervurder erfaringen du har fra før :) Ikke minst så har du jo erfart at alt går over. 

Anonymkode: f4fb6...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var ikke engang attpåklatt men jeg var mye mer stresset for andremann😅

Anonymkode: d7d17...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...