AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars Jeg leser flere steder at benkpress regnes som en fullkroppsøvelse. Men hvorfor er da ikke Seated Chest Press en fullkroppsøvelse? Bevegelsen ser ut til å være den samme, bortsett fra at benkpress er liggende. Anonymkode: 15d1b...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg leser flere steder at benkpress regnes som en fullkroppsøvelse. Men hvorfor er da ikke Seated Chest Press en fullkroppsøvelse? Bevegelsen ser ut til å være den samme, bortsett fra at benkpress er liggende. Anonymkode: 15d1b...7e4 Tja, jeg vil nok ikke regne benkpress som noen fullkroppsøvelse. Ja, du har et spenn i hele kroppen og alt må på en måte jobbe litt. Men jeg tror ikke du får noe spesielt med treningsfremgang i beinøvelser av å ta benkpress. Brystpressen har en litt annen kroppsposisjon og et helt annet krav til stabilisering, så her bruker du nok mindre av de andre musklene i kroppen. Det er fortsatt en fullgod brystøvelse 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars (endret) Nå er ikke benkpress fullkropp øvelser, men det er et baseløft, det trener bryst , triceps , litt skuldre med mer. Man sier gjerne at man trener fullkropp i det man har med flere baseløft per økt, gjerne knebøy/ markløft som en del av det, da de trener mest muskelmasse. Endret 20. mars av Blåmonster . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars Takk, begge, det var oppklarende. TS Anonymkode: 15d1b...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå