Gå til innhold

Hva er forskjell på benkpress og Seated Chest Press?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg leser flere steder at benkpress regnes som en fullkroppsøvelse. Men hvorfor er da ikke Seated Chest Press en fullkroppsøvelse? Bevegelsen ser ut til å være den samme, bortsett fra at benkpress er liggende.

Hammer Strength Machine / Seated Chest Press – WorkoutLabs ...

Anonymkode: 15d1b...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leser flere steder at benkpress regnes som en fullkroppsøvelse. Men hvorfor er da ikke Seated Chest Press en fullkroppsøvelse? Bevegelsen ser ut til å være den samme, bortsett fra at benkpress er liggende.

Hammer Strength Machine / Seated Chest Press – WorkoutLabs ...

Tja, jeg vil nok ikke regne benkpress som noen fullkroppsøvelse. Ja, du har et spenn i hele kroppen og alt må på en måte jobbe litt. Men jeg tror ikke du får noe spesielt med treningsfremgang i beinøvelser av å ta benkpress.

Brystpressen har en litt annen kroppsposisjon og et helt annet krav til stabilisering, så her bruker du nok mindre av de andre musklene i kroppen. Det er fortsatt en fullgod brystøvelse :) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Nå er ikke benkpress fullkropp øvelser, men det er et baseløft, det trener bryst , triceps , litt skuldre med mer. Man sier gjerne at man trener fullkropp i det man har med flere baseløft per økt, gjerne knebøy/ markløft som en del av det, da de trener mest muskelmasse.

Endret av Blåmonster
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk, begge, det var oppklarende. :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...