Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om mødre som ammer etter barnet er fylt 3/4 år? Jeg tenker alle gjør som de vil og ingen trenger å kommentere direkte til disse mødrene som velger å gjøre det. Men jeg personlig synes det er ugreit rett og slett. Har ei venninne som ble ammet til hun var 4 år, hun husker at hun sugde på puppen til moren sin, og hun synes ikke det er noe kjekt å huske akkurat. Fatter ikke at man skal amme så lenge… 

Anonymkode: e6a12...df0

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle gjør som de vil, men du finner det ekkelt? Javel. Jeg tenker: fint for dem hvis de ønsker det. Har ingen spesielle tanker rundt det. 

Anonymkode: 2a0d8...44d

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

4 år er i overkant mye. Men jeg er enig med deg, jeg ville aldri sagt det til vedkomne, de må få velge selv :) 

Anonymkode: 03c6c...9fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker alle gjør som de vil og ingen trenger å kommentere direkte til disse mødrene som velger å gjøre det. Men jeg personlig synes det er ugreit rett og slett

Hehe, for en herlig motsigelse. 

Du skriver vel også dette innleget nettopp til dem som ammer store barn. Hva ville ellers vært poenget med å skrive dette her. 

Anonymkode: 2f97a...35c

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe, for en herlig motsigelse. 

Du skriver vel også dette innleget nettopp til dem som ammer store barn. Hva ville ellers vært poenget med å skrive dette her. 

Anonymkode: 2f97a...35c

Nei😊 Jeg spør hva andre tenker, om det er de som ammer barn som svarer eller de som ikke gjør det er det samme, jeg lurer bare på hvilke meninger folk har om det. 

AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg aldri gjort det, men det må være opp til hver enkelt. Smaken er som baken - delt i to.. Det påvirker ikke meg på noe vis. 

Anonymkode: c03cf...5f5

• Liker 4
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Syntes rett og slett det er ekkelt. 

Når ungen klarer å dra opp genseren og finne frem puppen selv, er det på tide å slutte. 

Skrevet

Halvannet år passet best å slutte her, for min del synes jeg de var blitt så store da.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker alle gjør som de vil og ingen trenger å kommentere direkte til disse mødrene som velger å gjøre det.

Jeg tenker også alle gjør som de vil og ingen trenger å kommentere indirekte disse mødrene som velger å gjøre det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonyme-meg skrev (Akkurat nå):

Syntes rett og slett det er ekkelt. 

Når ungen klarer å dra opp genseren og finne frem puppen selv, er det på tide å slutte. 

Ja😅 Hørt om blant annet ei mor som fortalte at barnet var 4 år og reiv av henne t skjortene for å få pupp og hylskreik om han ikke fikk, så hun måtte sove med badedrakt slik at barnet ikke fikk tak i puppen på natten( men han fikk tak i den uansett visst). En annen mor sa at barnet fulgte henne inn til rommet hans og sa «kom mamma jeg skal ha pupp». Noen synes kanskje det er søtt, men ja

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er et skummelt tema å ta opp her 

:popcorn:

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (5 minutter siden):

Halvannet år passet best å slutte her, for min del synes jeg de var blitt så store da.

Enig! Jeg ammet til hun var 1 år, hadde nok ikke vært noe problem å gjort det til 1.5 år, men jeg starta i jobb så da dabbet det bare av😊

AnonymBruker
Skrevet
Lou Salome skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker alle gjør som de vil og ingen trenger å kommentere direkte til disse mødrene som velger å gjøre det.

Jeg tenker også alle gjør som de vil og ingen trenger å kommentere indirekte disse mødrene som velger å gjøre det.

Kommenterer ikke, jeg spør hva folk mener. Jeg kan ikke filtrere ut hvem som skal lese innlegget mitt akkurat, ikke min feil om ei mor som ammer barnet sitt på 4 år ser innlegget. 

AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (2 minutter siden):

Dette er et skummelt tema å ta opp her 

:popcorn:

Jepp😂😅 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ekkelt. Jeg ammet sistemann var 1,5, sistemann. Og da sprang hun over gulvet og klatrer opp på fanget. Det var litt sånn "håper ingen ser dette" da. Men 4 år!! Det er bare ekkelt. Sorry, men det er det. Det er min ærlige mening om det. 

Når eldste var 4 år lærte hun seg å lese. Hun satt ikke og suttet på patter. Ærlig talt...

Anonymkode: c157e...c6a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva synes dere om mødre som ammer etter barnet er fylt 3/4 år? Jeg tenker alle gjør som de vil og ingen trenger å kommentere direkte til disse mødrene som velger å gjøre det. Men jeg personlig synes det er ugreit rett og slett. Har ei venninne som ble ammet til hun var 4 år, hun husker at hun sugde på puppen til moren sin, og hun synes ikke det er noe kjekt å huske akkurat. Fatter ikke at man skal amme så lenge… 

Jeg har ammet mine barn til de var 1 år og 2 år.. hen som jeg ammet til 2 år prøvde jeg faktisk i nesten ett helt år å slutte å amme siden jeg synes hen var blitt for stor.. jeg er helt enig med deg, amming bør sluttes med når barnet er blitt så stor at det er begynt å snakke

Anonymkode: be6c3...b35

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke min sak å blande meg opp i. Det er opp til hver enkelt synes jeg. 

Anonymkode: b487d...35a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Folk for gjøre som de vil..men min er 5 år og het om dagen tullet hun og tok tak i puppen min( på morgenen i senga) og sa jeg vil ha melk..jeg er baby...det var litt rart.

Ikke rart å amme barn..men jeg kunne ikke har et barn på 4-5 år med tenner, et barn som går på do selv, smører brødskiver selv og kler på seg selv ligge og sitte på puppene mine.. næ...ikke min kopp te

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ammet mine barn til de var 1 år og 2 år.. hen som jeg ammet til 2 år prøvde jeg faktisk i nesten ett helt år å slutte å amme siden jeg synes hen var blitt for stor.. jeg er helt enig med deg, amming bør sluttes med når barnet er blitt så stor at det er begynt å snakke

Bare av ren nysgjerrighet og lett avsporing: Hvorfor skriver så mange av dere "hen" når det uansett er umulig å gjenkjenne noe som helst i innlegget?

Anonymkode: 8bede...534

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja sant, og om grunnen er at noen vil at barnet skal ha morsmelk lenger, da kan de jo gi flaske istedenfor tenker jeg. Jeg har ingenting i mot at barnet får morsmelk lenge, er det at en velger å amme for å gi det jeg synes er unødvendig 😅 Finnes jo andre måter å gi det på

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...