Gå til innhold

fungerer noen av disse som kjole på 1920-talls/gatsby fest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har saumfart internett etter en kjole å bruke på en gatsby- etterfest til et bryllup. De typiskle kjolene med strass og frysnser finnes det mange av på diverse mistenkelige sider som temu og zapaka, e-bay og light in the box. de ser jo fine ut, men jeg mistenker at det er rævva kvalitet og ser annerledes ut enn bildene,  og kanskje ikke dukker opp i det hele tatt. vil heller ikke ha noe som ser "kostymete" ut fra myemoro.no osv.. lavt liv og rette kjoler kler jeg absolutt ikke, da jeg har store brede hofter.
Jeg får litt 1920-talls vibe av disse her, men det kan hende det er helt feil 😅 ? og lurte på om jeg skulle finne noe art-deco aktig gullbelte å ha rundt livet, men jeg vet ikke om belte i livet var helt stilen da..

sorry for mange store bilder, fikk den ikke mindre: P noe som kan funke?

image.png.bc2bb2fe5d2d1caaf231d9724afcf6dc.pngimage.png.877304ad6926fc2d70c997cb7f66f01a.pngimage.thumb.png.b34e9a2a7bae0a615a2767c40bce8161.pngimage.png.4d36180345f8fd242e457791bb4cfd3b.pngimage.thumb.png.0997ea4495c9393e2de456b3ac891429.png

image.png

Anonymkode: bcf13...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er budsjettet ditt? Needle og thread har mye fint på zalando. Ingen av disse skriker 1920 for meg, da skal du ha mye tidsriktig tilbehør iallefall. 

Anonymkode: 0e393...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er budsjettet ditt? Needle og thread har mye fint på zalando. Ingen av disse skriker 1920 for meg, da skal du ha mye tidsriktig tilbehør iallefall. 

Anonymkode: 0e393...5d9

takk:) sjekket det. er nok litt for mye for meg å bruke for denne anledningen, hadde tenkt max 2000 kr. 

Anonymkode: bcf13...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4, tenker jeg, om jeg måtte velge. Men jeg ville heller ha funnet en billig paljettkjole på h&m eller andre butikker som ikke koster så mye. 

Også kan du slenge på sånn flapper bånd på hodet. Opprett en ny email du kan bruke på temu og betal med klarna. Da er du trygg for spam og scam. Det er såpass billig med flapper accessories der at det går fint om noe ikke passer/går i stykker, og de leverer innen noen få dager. 

 

Anonymkode: ac349...574

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med riktig tilbehør så ja. Lange perler og fjær i hærer. Og skikkelig sminke. Bare med sminke så kan man bli ordentlig flappee. Hvis du i tillegg klarer å lage flate bølger i håret 👌

Å kjøpe kostyme er sjeldent nødvendig.

Anonymkode: c663f...4c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret! 

Anonymkode: c663f...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes nummer 4 er den som vil passe best, men noen lange halskjeder og pannebånd  blir den veldig fin.

Anonymkode: cb6d3...730

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes nummer 4 er den som vil passe best, men noen lange halskjeder og pannebånd  blir den veldig fin.

Anonymkode: cb6d3...730

Den med hun damen på? Ja kanskje det:) var den jeg likte minst 😆 posete på overkroppen, men det er jo stilen tydelighvis. Uffameg. Ikke lett å finne noe. Men takk for tips! skal vurdere det! 

Anonymkode: bcf13...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 2, 3 og 4 alle så ut til å passe, hvis du passer på at sminke, hårpryd og smykker er on-point!

Anonymkode: 9a353...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle disse har veldig høyt liv, nesten mot empirestil. På 20-tallet var jo livet på kjolen nede på hoftene, bysten skulle være flat.

Google «flapper».

Anonymkode: cf29c...326

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nei, alle disse har veldig høyt liv, nesten mot empirestil. På 20-tallet var jo livet på kjolen nede på hoftene, bysten skulle være flat.

Google «flapper».

Anonymkode: cf29c...326

Det var da variasjon på 20-tallet også. Det har vel aldri forekommet et tiår med kun én silhuett.

Drawing of 1920s clothing and women's fashion

Anonymkode: 9a353...2c5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tenk så mye på kjole. Med riktig sminke blir det bra uansett. Tegn bryn kjempetynne og overdriv munnen ved å tegne opp. Også knallrøde kinn og mye sminke over og under øyet blog_1920s-cheeks-makeup.jpg?63208273479

Anonymkode: c663f...4c9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den rosa eller blå, en av de to som er like, hadde funket. Fine også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nr 4 

Anonymkode: 55249...8c9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ingen av dem var særlig 20-talls. 
 

De færreste kler kjoler med dropper waist, så forstår om du ikke vil satse på det. Men da hadde jeg heller gått for en helt løs kjole. Så vidt meg bekjent var det ikke hverken fokus på midjen eller trange kjoler på 20-tallet. Jeg ville også dratt på med mye mer frynser, fjær, perler eller paljetter hvis temaet er gatsby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke noen av de var veldig 20 talls. Men visst du har kostymebutikker i nærheten pleier de å ha litt faktisk. Evt bestille på nett fra kostyme butikk. 

Anonymkode: e7725...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se litt på Peaky blinders eller Babylon Berlin. 

Anonymkode: df074...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...