Gå til innhold

Dere som har blitt gravide


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som har blitt gravide på naturlig måte og som ikke har utfordringer med å få barn: 

Hadde dere samleie hver dag under eggløsningsperioden eller annen hver dag?

Jeg lurer på om det kan være negativt å ha samleie hver dag under eggløsning. Er sjansen større for å lykkes ved at man har samleie annenhver dag? 

Anonymkode: 30a53...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble ikke gravid når jeg hadde sex under eggløsning. Høres rart ut men vi hadde sex etter menstruasjon 😅 la oss si idag blir jeg ferdig med mens, imorgen så har jeg samleie 🥰 samme har skjedd med flere av mine venninner 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex hver dag, fordi jeg ikke helt ble klok på å tolke de eggløsningstestene, så vi safet. Satt på 2 forsøk med første og 1 med andre. 

Anonymkode: 7ac4f...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid rett etter eggløsningsperioden tror jeg. 

Spermen lever jo noen dager inni der også, så tror kanskje det holder med annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samleie 2 ganger i den syklusen jeg ble gravid. 1 gang 2 dager før forventet eggløsning, og 1 gang 2 dager etter forventet eggløsning. Forsøkte ikke aktivt i den syklusen, men ble gravid likevel🥰

Anonymkode: 7873c...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex annenhver dag når jeg ble gravid første gang, andre gang hadde vi sex hver dag i tre dager før eggløsning 

Anonymkode: 03102...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testet ikke etter eggløsning og hadde bare sex når vi ville med begge ungene. Noen uker ble det flere ganger om dagen, andre ikke i det hele tatt. 

Første satt på 3 "forsøk" og andre satt med en gang.

Anonymkode: 2806e...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 ganger i uken, og som regel med minst en dag mellom. 

Anonymkode: 7b0f4...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde sex kun en gang hele eggløsningsperioden begge gangene jeg ble gravid.

Anonymkode: 8a53d...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen mønster på når vi hadde sex. Første barn brukte vi over ett år på å lage, og fikk anbefalt av gyn å kun ha sex annenhver dag for at det skulle være bedre kvailtet på spermiene. 
 

de to andre var det ingen mønster, bare hadde sex når vi ville. Ble gravid første pp begge de to andre gangene.

Anonymkode: 20921...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Til dere som har blitt gravide på naturlig måte og som ikke har utfordringer med å få barn: 

Hadde dere samleie hver dag under eggløsningsperioden eller annen hver dag?

Jeg lurer på om det kan være negativt å ha samleie hver dag under eggløsning. Er sjansen større for å lykkes ved at man har samleie annenhver dag? 

Anonymkode: 30a53...2ed

Vi hadde tatt eggløsningstest (prøvd flere mnd uten, men ikke klaffet pga unormalt lange sykluser og dårlig timing). Måneden det klaffet var jeg egentlig syk, så var lite action før testen ble positiv, men etter det hadde vi daglig sex de neste 3 dagene hvertfall. 

Anonymkode: d6768...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Testet ikke etter eggløsning og hadde bare sex når vi ville med begge ungene. Noen uker ble det flere ganger om dagen, andre ikke i det hele tatt. 

Første satt på 3 "forsøk" og andre satt med en gang.

Anonymkode: 2806e...756

Samme her, bare at nr 1 satt på andre "forsøk". Og nr tre satt også på første "forsøk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samleie fem dager på rad ved begge barna. Begge satt på første forsøk. Ca 3 dager før eggløsning, selve eggløsningsdagen og dagen etter 🙂

Anonymkode: e3d4c...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Til dere som har blitt gravide på naturlig måte og som ikke har utfordringer med å få barn: 

Hadde dere samleie hver dag under eggløsningsperioden eller annen hver dag?

Jeg lurer på om det kan være negativt å ha samleie hver dag under eggløsning. Er sjansen større for å lykkes ved at man har samleie annenhver dag? 

Anonymkode: 30a53...2ed

Hadde sex når vi følte for det, tenkte ikke på når det skulle treffe. For vår del var det ok om det skulle ta et år for vi har forstått at det er vanlig. Traff tredje måned. I blant var det hver dag og andre ganger 3x per uke.

Anonymkode: c1f2d...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen så hadde jeg akkurat sluttet på p-piller, og planen var å «hoppe av i svingen» en god stund. Én gang tenkte vi «fuck it», det går sikkert bra, men jeg ble gravid. Det var ingen krise da, da hadde vi vært mer forsiktig.

Det viste seg å være en exu, og jeg måtte fjerne en eggleder. Etter at blødningene stoppet etter ca halvannen uke så hadde vi daglig sex, som vi hadde på den tiden, og da var jeg jaggu gravid igjen.

Jeg ble gravid igjen 5 måneder etter fødsel. Da var vi sånn at vi ikke aktivt prøvde, eller forhindret det, men hadde et normalt sexliv og «det som skjer, det skjer».

Siden jeg har endometriose så hadde jeg aldri trodd at det skulle være så lett for oss. Jeg har også slurvet voldsomt med prevensjon da jeg var yngre, og ble aldri gravid ved et uhell likevel, så jeg regnet med at det var noe som skulle ta tid den dagen jeg ønsket det.

Anonymkode: cfa03...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...