AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Del Skrevet 18. mars 2024 Jeg lurer på hva som passer som minneord nederst på gravstøtten, og om det blir for lite poetisk å bare skrive :"Du blir aldri glemt ×××××"? Anonymkode: fe4bd...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 18. mars 2024 #2 Del Skrevet 18. mars 2024 Hva betyr x'ene? Et navn? For da tenker jeg det er best å kutte ut navnet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Del Skrevet 18. mars 2024 svartkatt skrev (6 minutter siden): Hva betyr x'ene? Et navn? For da tenker jeg det er best å kutte ut navnet. Ja 'xene er navnet. Ts Anonymkode: fe4bd...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #4 Del Skrevet 18. mars 2024 svartkatt skrev (7 minutter siden): Hva betyr x'ene? Et navn? For da tenker jeg det er best å kutte ut navnet. Ts her Jeg kom også på "Du er alltid i våre hjerter" og det er litt mer poetisk kanskje? Anonymkode: fe4bd...fce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 18. mars 2024 #5 Del Skrevet 18. mars 2024 Jeg ville heller ha skrevet: I våres hjerter for evig og alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 18. mars 2024 #6 Del Skrevet 18. mars 2024 Navnet til avdøde? Det står jo allerede på steinen. Andre navn har jeg aldri sett.. tenker det er en grunn til det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #7 Del Skrevet 18. mars 2024 Ønsker at det skal være en personlig setning, og ikke sånt som står på annenhver gravstøtte. Avdøde sa før han døde at han ikke ville bli glemt, derfor et minneord som handler om det Ts Anonymkode: fe4bd...fce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 18. mars 2024 #8 Del Skrevet 18. mars 2024 «Du blir aldri glemt» er jo ikke helt sant. Men «alltid i våre hjerter» er mer sant.. Noe å ta med i betraktningen, kanskje. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Del Skrevet 18. mars 2024 Freyja Valkyrie skrev (7 minutter siden): Jeg ville heller ha skrevet: I våres hjerter for evig og alltid. Fint med gramatikkfeil på en gravstøtte ❤️ Anonymkode: 26808...bef 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #10 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ønsker at det skal være en personlig setning, og ikke sånt som står på annenhver gravstøtte. Avdøde sa før han døde at han ikke ville bli glemt, derfor et minneord som handler om det Ts Anonymkode: fe4bd...fce Da ville jeg ikke tenkt så mye på om det er «poetisk», men mer hva som er personlig. «Vi har deg i våre hjerter» «Alltid i våre hjerter» «Du vil alltid være med oss» «En av oss, alltid.» Anonymkode: fb86a...4ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #11 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da ville jeg ikke tenkt så mye på om det er «poetisk», men mer hva som er personlig. «Vi har deg i våre hjerter» «Alltid i våre hjerter» «Du vil alltid være med oss» «En av oss, alltid.» Anonymkode: fb86a...4ff Ikke sikkert disse eksemplene er mer personlig, men tenk hva som passer dere. Anonymkode: fb86a...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trek Skrevet 18. mars 2024 #12 Del Skrevet 18. mars 2024 Aldri glemmer vi deg. Borte, men ikke glemt. Du glemmes ei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 18. mars 2024 #13 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fint med gramatikkfeil på en gravstøtte ❤️ Anonymkode: 26808...bef Glemte at språk-politiet hang på KG 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #14 Del Skrevet 18. mars 2024 Rotemor skrev (23 minutter siden): «Du blir aldri glemt» er jo ikke helt sant. Men «alltid i våre hjerter» er mer sant.. Noe å ta med i betraktningen, kanskje. Hva mener du med at det ikke er sant? Ts Anonymkode: fe4bd...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #15 Del Skrevet 18. mars 2024 Heng på en qr-kode så kommer det bilder og minner fra vedkommendes liv. Da blir jo ikke personen glemt. Det finnes gravstener med det, og flere får mulighet til å bli kjent med vedkommende Anonymkode: 2c67e...b12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 18. mars 2024 #16 Del Skrevet 18. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva mener du med at det ikke er sant? Ts Anonymkode: fe4bd...fce «Ikke helt sant» var det jeg skrev. Det er de som lever som husker de man har kjent. Vi blir alle glemt. Men «våre hjerter» innebærer at man blir husker så lenge vi lever. «Aldri» er evig.. Men hvis du ikke skjønte forskjellen i mitt første innlegg så er det kanskje ikke noe tenke på for deg. Endret 18. mars 2024 av Rotemor 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #17 Del Skrevet 18. mars 2024 Du kan skrive nesten hva du vil på en gravstøtte, bare det ikke er noe ufint eller helt upassende for kirken e.l. Anonymkode: fcb43...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #18 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heng på en qr-kode så kommer det bilder og minner fra vedkommendes liv. Da blir jo ikke personen glemt. Det finnes gravstener med det, og flere får mulighet til å bli kjent med vedkommende Anonymkode: 2c67e...b12 Jøss det har jeg aldri hørt om. Hvor har du sett det? Ts Anonymkode: fe4bd...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #19 Del Skrevet 18. mars 2024 Rotemor skrev (1 time siden): «Ikke helt sant» var det jeg skrev. Det er de som lever som husker de man har kjent. Vi blir alle glemt. Men «våre hjerter» innebærer at man blir husker så lenge vi lever. «Aldri» er evig.. Men hvis du ikke skjønte forskjellen i mitt første innlegg så er det kanskje ikke noe tenke på for deg. Jeg skjønte ikke helt hva du prøvde å forklare her. Hva var det beste minneordet da mente du? Mulig jeg er trøtt eller litt treg i kveld🙈 Ts Anonymkode: fe4bd...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 18. mars 2024 #20 Del Skrevet 18. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønte ikke helt hva du prøvde å forklare her. Hva var det beste minneordet da mente du? Mulig jeg er trøtt eller litt treg i kveld🙈 Ts Anonymkode: fe4bd...fce Jeg vet virkelig ikke hva jeg hadde valgt selv. Jeg kom bare med et innspill som jeg selv ville tenkt på. Men jeg kan forklare igjen: «Du blir aldri glemt» betyr akkurat det. Og vi blir glemt med tiden. Det du ønsker å si med dette er at VI aldri glemmer deg. Det er ren semantikk og det betyr mer for noen enn andre. Du gjør ikke feil ved å velge dette, det er ikke det jeg vil si. Endret 18. mars 2024 av Rotemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå