Gå til innhold

Finnes det ikke kjeks med smør i butikkene lengre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noen motstander av margarin eller oljer, men har den oppfatningen av at siden det er relativt normalt å bake hjemmelagde kjeks med meierismør så er meierismør en essensiell ingrediens i kjeks. 

Forventer ikke at Oreo eller Mariekjeks skal inneholde meierismør, men de fleste butikker har solgt diverse kjeks med meierismør. Så ble det til at kjeks med meierismør nesten bare var å finne på Meny og Coop mega, men nå må jeg til "spesialiserte" Meny-butikker som f.eks. Meny Colosseum eller Jacobs for å finne kjeks som er laget på smør.

Selger kjeks med smør for lite? Er de for dyre å produere? Tror produsenten at man ikke merker forskjell på smaken av meierismør og rapsolje?

Det samme kan for så vidt også sies om boller og bakst på bakeri.. Synes jeg sjeldent finner bakst laget på smør

(Vet jo at svaret her er å bake selv, men av og til vil man bare ta lettere snarveier)

Anonymkode: 873b2...cc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi bakst med smør smaker vondt.

Anonymkode: 9672f...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi bakst med smør smaker vondt.

Anonymkode: 9672f...728

Det du sier her er helt feil. Bakst med smør smaker veldig mye bedre enn bakst med margarin eller olje. 

Ooops. Smak er visst subjektivt, tenkte du ikke på det? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok dyrt å bake med smør - blir vel en del kortere holdbarhet også.

Dessuten en god del normenn med dysfunksjonelle ganer som ikke forstår at SMØR er langt bedre enn olje og margarin.

Anonymkode: 018f6...425

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...