Gå til innhold

Påskens handleliste 🐣 ...hjelp og inspirasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan vi hjelpe hverandre med påskens handleliste fra dagligvarebutikker? 

Kategorier:

Frokost

Middag

Turmat

Godteri

 

 

Anonymkode: 0a7e4...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er to voksne og det er han som styrer både med det meste av innkjøp og matlaging og vi skal sette oss ned først til helgen å lage listen men ting jeg kommer på som er viktig for meg er:

Frokost 

(Brød og rundstykker men det blir laget av han) Appelsinjuice, melk, godt kjøttpålegg som blir kjøpt hos en lokal slakter men det er deliksteseskinke, grillskinke, roastbiff. Ellers reker (og sitron til rekene), hjemmelaget eggesalat, egg, smør/margarin, gredarost, paprika, vårløk, tomat, agurk, crispisalat, majones, leverpostei, rødbeter, salami, yoghurt, jordbær, bringebær, kaffe, te kremfløte 

Turmat (skal du bruke varmekilder eller ikke?)

Turmat viss det ikke blir bål eller stormkjøkken for vår del går i noen appelsin og havrekjeks jeg faktisk liker å lage som jeg synes hører påsken med, litt kvikklønsj, to-tre skiver med egg på eller noe, gjerne en Solo boks, appelsin og kakao.

Turmat på bål blir det gjerne grillpølser i brød med ketchup, løk og tomatsalsa og majones eller eventyrgryte https://www.eventyrgutten.no/post/eventyrgryte eller pizzaruller 

Godis:

Solo på boks, småsnop fra Europris, Dragéegg fra Anton Berg, Coca-Cola, kvikklønsj, chips og dip (rømme), Premium Dark Orange skjokolade, iskrem. Mørk og lys skjokolade til å lage kakao med. Rødvin

Ellers litt frukt som appelsin og druer.

Middag (her er jeg på bortebane og jeg blander meg aldri så mye i kokken sine rutiner) men det blir mest antagelig en lamme middag med rødvinsaus, en middag med chop suey med biff, hjemmelaget kjøttpudding, avkokt laks, grillmat, lasagne... Vi får nå se...

Ellers er det jo greit å ha i hus ting som Toalettpapir, oppvaskmiddel, salt, sukker, tannkrem, shampoo,  lys, servietter osv. Basis varer... 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...