Gå til innhold

Bytte bremseklosser på bil med 4wd og el.håndbrekk selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bytta bremseklosser på eldre biler tidligere, og har greit med verktøy til en slik jobb.

Min nye bil er av nyere dato (2017), 4wd og med elektronisk håndbrekk, så da ble jeg helt grønn! 

Er det mulig å få det til selv, eller må det så mye utstyr til at det er enklere å få gjort det på verksted?

Den skal inn til EU i august så jeg kan få gjort det samtidig som det, men jeg har mest lyst til å gjøre de når jeg bytter til sommerdekk og før jeg får varsel for lite bremsebelegg.

Hva vil eventuelt være forskjellen mellom bytte på en eldre bil med 2wd og vaierhåndbrekk og den nye?

(VW Tiguan)

Anonymkode: 7ea76...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må kjøre tilbake motor på caliper....bruk youtube, der finner du alt som trengs. Samt en dings fra biltema som ordner caliper.

Anonymkode: d8ce2...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Audi 2013 modell med elektrisk håndbrekk, byttet selv så det går, ikke alt for vanskelig😊

Anonymkode: 413c5...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha strøm på bilen for å få parkeringsbremsen i riktig posisjon, men ellers er det som en gammel Golf 2 :)

Hybrid derimot.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at Volkswagen alltid gjør det så vanskelig å fikse bil selv. Dette er da enkelt med alle andre biler?

Anonymkode: 04ccb...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette kalippere i service posisjon.

Har Mercedes C og E klasse her i huset fra 2015, 2019 og 2020 og på alle dem kan dette gjøres via kjørecomputer.

Vil tro det er mulig på VW også.

Anonymkode: 92b3b...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...