Gå til innhold

Far reise bort i uke 38?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde det vært min mann hadde han selvfølgelig fått lov til det da arbeidsplassen hans er 1 time unna og han i utgangspunktet har jobb før og etter terminen, så her risikerer vi at han uansett er ek time unna hvis fødsel skulle starte.. (jeg har hatt styrtfødsler med begge mine)

Anonymkode: 69752...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Da har vi snakket sammen og han blir hjemme ☺️. Virka som han skjønte hvor stressa og bekymra jeg var med tanke på styrtfødsel med første🙈   Så da løste det seg heldigvis bra. 

Anonymkode: c055e...deb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja han må kjøre meg.  Og jeg er hjemme alene med en på 3 fra før hvis han drar 🙈 så det stresser meg litt.  
 

og ja hadde styrtfødsel på 1 time sist. Skal og si at dette er ikke samme barnefar.

Anonymkode: c055e...deb

Da tror jeg at jeg ville sagt at det er en viss sannsynlighet for at fødselen starter, så du trenger en backup-plan mens han er borte om han skal dra. Og hvis det er ok for deg, må han uansett tenke på at det er en viss sjanse for at han ikke rekker frem til fødselen av sitt eget barn.  

Vi var i en lignende situasjon, men styrtfødsel første gang, reisevei til sykehuset og et eldre barn hjemme. Mannen var offshore frem til 38+3. Men jeg fødte den første i uke 40. Jordmoren sa til oss at det er jo umulig å spå og mye som spiller inn, men at det vanligste er å føde til omtrent samme tid i neste svangerskap +/- en uke. Så mest sannsynlig fødte jeg ikke før han var hjemme igjen, men det var likevel så stor sjanse for at det ville skje at jeg hadde behov for en plan for å komme meg til sykehuset og for barnevakt (med styrtfødsel trenger man en til å ta seg av treåringen kjapt om det starter). Jeg fødte nr. to også i uke 40, og jeg er veldig glad mannen var hjemme, for det gikk enda fortere den gangen. Taxi til føden hadde virkelig ikke vært noe gøy, og det kjentes også viktig for ham å være den som kjørte. 

Oppsummert tenker jeg det kommer an på hva dere begge føler rundt det, og hvor viktig den reisen er. Men at det kan godt skje at fødselen starter mens han er borte, og basert på forrige fødsel er det en viss sjanse for at det blir trøblete for deg om fødselen starter. 

Anonymkode: 4199d...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med styrtfødsel på en time i uke 38 med første burde vel mannen selv ha svaret her. 

Hadde første kommet til termin, og fødsel vart mange timer, og dere har andre som kan passe eldste, kunne dere heller diskutert. 

Anonymkode: bb989...c4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hei. Da har vi snakket sammen og han blir hjemme ☺️. Virka som han skjønte hvor stressa og bekymra jeg var med tanke på styrtfødsel med første🙈   Så da løste det seg heldigvis bra. 

Anonymkode: c055e...deb

Stakkars mann...hysterisk kvinne

Anonymkode: 69752...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja jeg er kjempe hysterisk🤪 huffa meg 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stakkars mann...hysterisk kvinne

Anonymkode: 69752...b89

 

Anonymkode: c055e...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Stakkars mann...hysterisk kvinne

Anonymkode: 69752...b89

Jepp. Kvinner bør takle såpass. Når styrtfødselen starter er det jo bare å sette på TVen slik at 3-åringen blir distrahert, finne frem noen handduker, ta i mot barnet selv, og vente spent på om det er ambulansen eller mannen som kommer frem først. 

Anonymkode: bb989...c4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

1 time unna er vel ikke noe problem, så lenge han er tilgjengelig på telefon og kan kaste seg i bilen om det skulle være noe. Mannen min jobber 1 time unna, kan jo ikke være hjemme fra jobb nå fordi det kanskje skjer noe😂 synes ellers det er fint at han finner på ting nå som han kan og ikke sitter hjemme med meg bare fordi jeg gjør det. Om han vil dra på en dagstur noen timer unna er det helt fint. Men såklart ikke om det er lang reise over lenger tid eller innebærer fly osv. 

Anonymkode: 9f042...e22

Selvfølgelig er det et problem hvis hun er hjemme med en treåring alene. Hvor skal hun gjøre av treåringen når fødselen begynner? Ta barnet med på fødestua og la det være med på fødsel?

Anonymkode: 28ae6...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 10.54):

Hei.  Har et lite spørsmål.  Kommende far lurer på om han kan dra bort når jeg  er i uke 38.  Selvfølgelig greit men med tanke på at førstemann blei født i uke 38 er jeg redd dette skal skje igjen🙈 men aner jo selvfølgelig ikke.  Hva hadde dere gjort? Sagt ja eller nei?  Han er veldig forståelse full og blir jo hjemme hvis jeg ønsker dette.     lurte på om noen hadde vært borti dette før? 

Anonymkode: c055e...deb

Det er selvsagt er dårlig ide, og det tror jeg dere vet. Mine ble født i uke 37, 38 og 41. 

Jeg lurer litt på hvorfor far ønsker å reise bort i uke 38? Vil han ikke egentlig være med på fødselen? Er han redd og gruer seg?

Anonymkode: 115f0...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Dette sier seg selv at ikke er greit. 

Anonymkode: aba3d...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 11.09):

Han skal være ute i skogen i noen dager. Så aner jo ikke om det er dekning eller noe der🙈. Selvfølgelig skal han få lov å gjøre ting alene er ikke det som er problemet heller🙈

Anonymkode: c055e...deb

Ja, men det forandrer jo saken🙈 det er jo nye detaljer som ikke kommer frem i innlegget du spør om. 

Anonymkode: 9f042...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå kan vi legge saken død.   Har ordnet opp og han blir jo hjemme🙈😁 

Anonymkode: c055e...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men nå kan vi legge saken død.   Har ordnet opp og han blir jo hjemme🙈😁 

Anonymkode: c055e...deb

Huff.. 

Anonymkode: 69752...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra. Du må slutte å pynte på ting på hans vegne. Nå skal han "stepoe up" og bli pappa. Fra nå blir det 

Barnets behov , mors behov , han selv. I den rekkefølgen. 

Husk å nyte de små øyeblikkene i hverdagen♡

Anonymkode: a8ec4...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...