Gå til innhold

Far reise bort i uke 38?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han vil jo være med og gleder seg masse til å få er barn.   Jeg har jo sagt at jeg blir stressa av tanken på å være alene hjemme.   Syntes og det blir litt rart at jeg må ta avgjørelsen.🤔.   Prøver å spørre men får ikke noe ordentlig svar føler jeg. 

Anonymkode: c055e...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han vil jo være med og gleder seg masse til å få er barn.   Jeg har jo sagt at jeg blir stressa av tanken på å være alene hjemme.   Syntes og det blir litt rart at jeg må ta avgjørelsen.🤔.   Prøver å spørre men får ikke noe ordentlig svar føler jeg. 

Anonymkode: c055e...deb

Sjarmerende (ironi!). Du må altså si at 'NEI du får ikke dra', framfor at han selv klarer å komme til den konklusjonen.

Spør han om hvorfor han mener at dette er ditt ansvar å svare på?

Det virker nesten som om at han vil at du skal ta denne avgjørelsen slik at han kan bruke dette mot deg senere (spesielt om babyen kommer senere slik at han 'gikk glipp av ' denne turen for 'ingenting') .

Anonymkode: fef25...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han vil jo være med og gleder seg masse til å få er barn.   Jeg har jo sagt at jeg blir stressa av tanken på å være alene hjemme.   Syntes og det blir litt rart at jeg må ta avgjørelsen.🤔.   Prøver å spørre men får ikke noe ordentlig svar føler jeg. 

Anonymkode: c055e...deb

Dette. 

"Kan jeg få lov? Jeg har full forståelse om du nekter meg. Det er opp til deg". 

Men, han har nok ikke erfaring med dette før? Du får skrive det på "nybegynner" kvota. (så får du heller bli litt mer irritert om/når han spørr om å få reise på guttetur når ungen er 4 måneder). 

 

Anonymkode: 01fb3...1cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sjarmerende (ironi!). Du må altså si at 'NEI du får ikke dra', framfor at han selv klarer å komme til den konklusjonen.

Spør han om hvorfor han mener at dette er ditt ansvar å svare på?

Det virker nesten som om at han vil at du skal ta denne avgjørelsen slik at han kan bruke dette mot deg senere (spesielt om babyen kommer senere slik at han 'gikk glipp av ' denne turen for 'ingenting') .

Anonymkode: fef25...df7

Er det jeg tenker på.  Tenk om barnet ikke kommer den uken.🙈. Er jo veldig dumt av meg å tenke sånn og det vet jeg jo. Men blir så masse tanker når man er så hormonel🤯

Anonymkode: c055e...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

 

 

Sånn skulle hovedinnlegget ditt vært. Hvorfor pynter du på det? 

Anonymkode: a8ec4...281

Pynte på det? Hun tenkte sikkert ikke hva dere krever for å svare! 

Anonymkode: d7265...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hei.  Har et lite spørsmål.  Kommende far lurer på om han kan dra bort når jeg  er i uke 38.  Selvfølgelig greit men med tanke på at førstemann blei født i uke 38 er jeg redd dette skal skje igjen🙈 men aner jo selvfølgelig ikke.  Hva hadde dere gjort? Sagt ja eller nei?  Han er veldig forståelse full og blir jo hjemme hvis jeg ønsker dette.     lurte på om noen hadde vært borti dette før? 

Anonymkode: c055e...deb

Dårlig ide

Anonymkode: e1dd5...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det jeg tenker på.  Tenk om barnet ikke kommer den uken.🙈. Er jo veldig dumt av meg å tenke sånn og det vet jeg jo. Men blir så masse tanker når man er så hormonel🤯

Anonymkode: c055e...deb

Finn noen som kan kjøre deg hvis fødselen starter.

Si til han: Reis på egen risiko. Hvis fødselen starter, ringer jeg xxxx. Jeg tar ikke ansvar for dine valg. Du vet hva som skjedde forrige gang.

Anonymkode: fef25...df7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han vil jo være med og gleder seg masse til å få er barn.   Jeg har jo sagt at jeg blir stressa av tanken på å være alene hjemme.   Syntes og det blir litt rart at jeg må ta avgjørelsen.🤔.   Prøver å spørre men får ikke noe ordentlig svar føler jeg. 

Anonymkode: c055e...deb

Det skjønner jeg. Han må Kunne klare å tenke selv at å reise til skogs uten dekning to uker før termin. Når du i tillegg har en treåring hjemme, OG du hadde styrtfødsel sist (regner med du har fortalt han det selv om han ikke var med på den). 
 

jeg hadde sagt «helt opp til deg. Den avgjørelsen får du ta selv»

 

så ser du jo hvertfall hva hvordan han tenker.

(og kommer han frem til at han skal dra, da hadde jeg selvsagt satt foten ned).

Anonymkode: da056...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange dømmende svar mot en far som ikke vet hvordan det er å gå gravid og akkurat hva mor/TS føler på. Han spurte, og ifølge TS kommer han til å ta det fint hvis det ikke går. Hva er problemet deres, deres som må komme med "ja, veldig forståelsesfull, ja", "lurer på om alt fungerer som det skal oppi topplokket"-type kommentarer osv. Mange rare dommere der ute :) 

TS - jeg hadde nok syntes det passet litt dårlig på det tidspunktet i svangerskapet, og hadde sagt at jeg ønsker å la deg reise, men akkurat nå trenger jeg deg her hjemme. Synes han virker grei og oppegående når han spør hva du tenker og ikke bare drar uten å bry seg :) 

Anonymkode: d7265...f46

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt han dra, men jeg har hatt 3 laaaange fødsler😩🙈

Den som gikk raskest var ett haste keisersnitt, og det skjedde etter st jeg hadde trakket i gangene på sykehuset i 3 dager😵

Så jeg ringte han når jeg var bikket 8 cm🙄

Han takler ikke se meg ha det vondt😂 Så vi var helt enig i at han kunne komme rett før..

Uansett, du kan jo si at han kan i utgangspunktet dra, men du vil gjerne se ann formen i dagene før, om det er en mulighet?

Anonymkode: 98c16...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ikke skjønt noe må gjøres i skogen før termin?

Anonymkode: a8ec4...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finn noen som kan kjøre deg hvis fødselen starter.

Si til han: Reis på egen risiko. Hvis fødselen starter, ringer jeg xxxx. Jeg tar ikke ansvar for dine valg. Du vet hva som skjedde forrige gang.

Anonymkode: fef25...df7

Legg også til at det kan bli konsekvenser for deg. Du kan gå glipp av fødselen (og kanskje legge til: går du glipp av den kan det være at jeg må vurdere forholdet)

Anonymkode: fef25...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

En time unna, alene med 3 åring, styrt fødsel i uke 38 med første på en time.. Han  bør holde seg hjemme! 

Anonymkode: e473d...35d

Enig. Han kan jo ikke finne på å reise vekk og risikere at du må føde alene hjemme med en 3-åring å ta deg av! At han i det hele tatt spør og foreslår det er helt utrolig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde latt han dra, men jeg har hatt 3 laaaange fødsler😩🙈

Den som gikk raskest var ett haste keisersnitt, og det skjedde etter st jeg hadde trakket i gangene på sykehuset i 3 dager😵

Så jeg ringte han når jeg var bikket 8 cm🙄

Han takler ikke se meg ha det vondt😂 Så vi var helt enig i at han kunne komme rett før..

Uansett, du kan jo si at han kan i utgangspunktet dra, men du vil gjerne se ann formen i dagene før, om det er en mulighet?

Anonymkode: 98c16...1c5

Du fikk ikke med deg at ts hadde en styrtfødsel på den første? I Uke 38?

Anonymkode: fef25...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, lykke til videre.

Anonymkode: 53c4d...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også født i uke 38, så hadde selvsagt tenkt det var en dårlig ide. 

Og hvis mannen min ikke av SEG SELV kom frem til det samme hadde jeg vært skuffet. 

Hvis han synes det er greit å gå glipp av fødsel, så ok. Triste greier. 

Antar du har barnevakt på lur til barnet ditt 

Anonymkode: 608bc...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.  Har et lite spørsmål.  Kommende far lurer på om han kan dra bort når jeg  er i uke 38.  Selvfølgelig greit men med tanke på at førstemann blei født i uke 38 er jeg redd dette skal skje igjen🙈 men aner jo selvfølgelig ikke.  Hva hadde dere gjort? Sagt ja eller nei?  Han er veldig forståelse full og blir jo hjemme hvis jeg ønsker dette.     lurte på om noen hadde vært borti dette før? 

Anonymkode: c055e...deb

Har ikke lest alt..

Jeg syns ikke han skal dra. Med tidligere rask fødsel i uke 38 er det ikke usannsynlig at det skjer igjen med neste. 

Anonymkode: d0f36...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to fødsler i uke 36 og 37, begge gikk raskt, med litt komplikasjoner på nr 2. Det hadde vært totalt uaktuelt å sende mannen bort etter uke 35. 
 

Ikke noe særlig å være alene med førstemann når man er høygravid heller. Da kan man fort trigge ting. 
 

Lykke til med innspurt og fødsel!😊

Anonymkode: c4f77...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på avstanden og varigheten av turen. 

1-2t unna - jeg hadde sagt ja, lengre unna - nei. Og jeg ville hatt backup plan I forhold til kjøring til sykehus, andre barn etc. 

Men alt avhenger av hva DU er trygg på, ikke hva alle andre mener. Her jobber far turnus og kommer i utgangspunktet ikke hjem før 38+3... Så enten når han fødsel, eller så når han det ikke.. 

Anonymkode: fc1b9...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tidligere styrtfødsel hadde det vært klart nei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...