Gå til innhold

Lettere å amme i søvn enn trille/vugge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er hjemme med en to uker gammel baby, som har startet å trenge hjelp for å sovne på dagtid. Jeg lurer på om det blir lettere i fremtiden dersom jeg gjør henne vant til å bli ammet i søvn kontra trillet? Av erfaring mener jeg å huske at vår første krevde mer og mer vugging etter hvert som tida gikk, og at måtte vugges tilbake i søvn etter 30-40 min. Samtidig ønsker jeg aller helst å vugge henne i søvn, for har lite melk og vurderer å avslutte all amming på dagtid.

Anonymkode: 835ef...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du alene, eller har du partner?

Har du partner, så er det jo litt dumt å gjør ungen 100% avhengig av bare deg det neste året/årene.

Anonymkode: ff518...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ett tips om at hver gang jeg vugget/trillet i søvn så skulle jeg stoppe rett før baby sovnet så hun lærte seg å sovne mens hun var i ro. Tok noen forsøk, men det fungerte etterhvert fint for oss:)

Anonymkode: ef354...70d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en på 2 uker vil ha kroppskontakt. Vår sov bare på oss de første ukene. Etter hvert kunne vi legge henne i vognen eller babynest, men hun sov best og lengst i vogn som var i bevegelse. Ikke stress med søvn allerede nå. Ting går seg til litt etter litt. Bare gi baby det den trenger og ikke tenk på uvaner osv. De er i konstant endring, og å snu en "uvane" er ikke vanskelig . Gjør det som føles best for dere og det som funker for dere. 

Anonymkode: e79ac...c84

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det som det kommer og gjør det som passer deg og babyen best.

For min gutt var det riktig å dagtidsove på meg de første 4-5 mnd med pupp i munnen men det viste seg å være pga kort tungbånd og at han hadde problemer med å få til utdrivningen. Han kunne derfor ligge i timesvis å småsutte, ta til seg det han fikk tak i.

Hadde derimot masse melk så han hadde fin vekstkurve og ble derfor ikke oppdaget før vi gikk til kiropraktor for noe annet.

Instinktet mitt sa at han skulle ligge på meg, jeg trosset SÅ mange som bastant ba meg legge han vekk. Glad jeg lyttet til meg selv.

Du vet best! :) 

Anonymkode: da5b6...b2f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at når de er så små så kan man gjøre «hva som helst» uten at det nødvendigvis er definerende for hvordan ting blir langt frem i tid. En baby på to uker ønsker gjerne masse kroppskontakt og det er også veldig viktig for dem utviklingsmessig. Så jeg ville ammet☺️ Evt bysse i armene eller ha ungen på brystet mens man vugger.

Vi veksler litt med vår. Det er litt opp og ned hva som funker den aktuelle dagen:) Noen dager vil han sovne på puppen, andre dager er det for distraherende for han og han trenger å vugges i søvn. Vi lar han styre etter behovene sine, tror det er viktig med så små barn❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lite melk ville jeg definitivt gjort alt for å bevare og bygge opp melkeproduksjonen! 
en 2 uker gammel baby trenger morsmelken mer enn noen gang nå i starten!! 
Så kan du heller trappe ned siden. 
 

Anonymkode: 9924f...713

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lite melk vil du jo få mer av å amme i søvn. Om du slutter å amme på dagtid nå så vil du nok miste melken.

Vi har ammet i søvn her siden starten. Baby vil ha nærheten. Baby forstår forskjell på mor og far og far kan legge uten å måte.

Anonymkode: fc988...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...