Gå til innhold

Finnes det billige elbiler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Commander skrev (2 timer siden):

Kjip for de som liker litt spreke biler og ikke Mercedes følelse bak rattet. 

Ja, dette er det eneste jeg har å utsette på Prius. Jeg gikk fra sportsbil til Prius, og det var trasige greier altså :fnise: Men pålitelighet og drivstofføkonomi veier opp for det i massevis. Og ikke minst mye lavere servicekostnader enn på den gamle bensinbilen.

Anonymkode: 98f0e...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på Finn for deg og svaret er nei, det går ikke å finne elbil til kr 50 000 med rekkebidde over 23 mil. 

Anonymkode: 0af5b...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 22.20):

Jeg ønsker meg en elbil. Men finner ingen modeller som er billig. Jeg har et budsjett på 50000 kroner og bilen bør klare Stavanger til Kristiansand uten å lade på vinteren.

Går sikkert an å presse litt opp budsjettet med 5000 kroner.

Må ha bil snarest.

Skjønner jo at elektriske biler er veien å gå men de er jo syk dyrt. Min forrige bil kostet 40000 kroner og varte nesten 12 pr uten store reparasjoner.

Ønsker meg en slik bil igjen.

Hvilken bil bør jeg lete etter?

Anonymkode: c604d...40e

Da må du gå for en bil med forbrenningsmotor…

Anonymkode: 53267...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 10.33):

Det er ikke bra nok.

Tror jeg skal se på bensinbil til 150k. Og det skal jeg spare på. 

Spørsmål er bare om en hybrid eller ren bensinbil bør velges. Ser at hybrider er noko dårligere på langdistansen.

Anonymkode: c604d...40e

Jeg har hatt mange hybrider, og har hybrid nå, men de bilene som er billigst i drift tror jeg fremdeles er dieselbiler. Drivstoff er likevel ikke alt. Må bilen på verksted forsvinner det mange liter drivstoff, eller kilowattimer for den saks skyld. Jeg er vokst opp med Opel, GM og etterhvert Hyundai. Likevel har mine privatbiler, med noen unntak, vært fra Toyota/Lexus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 10.17):

Ja, dette er det eneste jeg har å utsette på Prius. Jeg gikk fra sportsbil til Prius, og det var trasige greier altså :fnise: Men pålitelighet og drivstofføkonomi veier opp for det i massevis. Og ikke minst mye lavere servicekostnader enn på den gamle bensinbilen.

Anonymkode: 98f0e...c6a

Du ble ikke kjent med verksmesteren på det lokale verkstedet, men heller ikke UP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 22.37):

Da må du gå for en bil med forbrenningsmotor…

Anonymkode: 53267...2f1

😭

Anonymkode: c604d...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...