Gå til innhold

Ditt beste tips! Mot uten og kvisete hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ett barn som er godt inni pubertet å dermed fått ekstremt mye av de berømte kvisene. Hn er den eneste som har begynt i sin klasse som har kviser som dette og syns det er vanskelig. I håp om at noen her har noe kremer, fremgangsmåte eller aen tips til hvordan rense og behandle det best mulig. Setter vi stor pris på ditt bidrag 🙏

Anonymkode: 1fb07...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kremen Basiron får du tak i på apotek og kanskje det eneste som har hjulpet meg. Om det ikke fungerer, ville jeg tatt en tur til fastlegen og evt hudlege etter henvisning. Veldig fint å ta tak i det tidlig, husker jeg tapte enormt med energi og humør over egne kviser i tenårene (syntes selv det var flaut og siden foreldrene mine heller ikke sa noe, forble det en ikke-sak som jeg bare fant meg i)

Anonymkode: e2738...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser i puberteten et hormonelt og det er begrensa hva vanlig hudpleie kan gjøre. Om hen er veldig plaga (spesielt om det er dype/betente kviser som kan gi arr) ville jeg reist til legen med en gang. Det fins god hjelp å få, men det meste er reseptbelagt. 

Anonymkode: 9e736...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kremen Basiron får du tak i på apotek og kanskje det eneste som har hjulpet meg. Om det ikke fungerer, ville jeg tatt en tur til fastlegen og evt hudlege etter henvisning. Veldig fint å ta tak i det tidlig, husker jeg tapte enormt med energi og humør over egne kviser i tenårene (syntes selv det var flaut og siden foreldrene mine heller ikke sa noe, forble det en ikke-sak som jeg bare fant meg i)

Anonymkode: e2738...d7e

Tusen takk for tips. Den skal vi teste 

Anonymkode: 1fb07...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kviser i puberteten et hormonelt og det er begrensa hva vanlig hudpleie kan gjøre. Om hen er veldig plaga (spesielt om det er dype/betente kviser som kan gi arr) ville jeg reist til legen med en gang. Det fins god hjelp å få, men det meste er reseptbelagt. 

Anonymkode: 9e736...97d

Takk for tips

 

Anonymkode: 1fb07...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acticlear fra merket elixir hjelper i hvert fall på mine kviser. Selges hos hudpleier.  

Anonymkode: 4cd9f...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Basiron, gjerne 10%. Funker bedre. Smør på helt tørr hud, gjerne med fuktighetskrem under, vent ti min, smør basiron, og fuktighetskrem over etter ti min. 

Begynn med å ha den på noen timer om dagen bare, og vask igjen med rens og vær nøye med krem. Ellers blir man veldig tørr etterpå.. 

Anonymkode: aa794...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips har nå kjøpt den å skal testes. 🙏

Anonymkode: 1fb07...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

COSRX Low-pH Good Morning Gel Cleanser

Anbefaler å rense med denne morgen og kveld. Jeg har selv litt uren hud og kviser. Har brukt denne i ca to uker og ser store forbedringer i huden min. Mange små røde prikker er borte og har ikke fått nye utbrudd av kviser etter at jeg begynte å bruke den.

Anonymkode: 3395b...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 22.11):

Har ett barn som er godt inni pubertet å dermed fått ekstremt mye av de berømte kvisene. Hn er den eneste som har begynt i sin klasse som har kviser som dette og syns det er vanskelig. I håp om at noen her har noe kremer, fremgangsmåte eller aen tips til hvordan rense og behandle det best mulig. Setter vi stor pris på ditt bidrag 🙏

Anonymkode: 1fb07...d8c

Her hjalp der mye med citrizin. En reseptfri allergi medisin på apoteket.  Det blir mange små betenelser i kvisene og citrizin roer dette kraftig ned. 

Anonymkode: ae1fa...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/19/2024 at 7:03 AM, AnonymBruker said:

Takk for tips har nå kjøpt den å skal testes. 🙏

Anonymkode: 1fb07...d8c

Vær oppmerksom på at huden blir mer sensitiv for sol når man bruker det, anbefaler solkrem med høy faktor og caps! 

Anonymkode: 004c4...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det hjulpet masse med BHA og niacinamide, BHA om natten 2-3 ganger i uken og niacinamide på dagtid. I tillegg til rens og fuktighetskrem. Man må være nøye med solkrem når man bruker aktive ingridienser.

anbefaler også å se på det ho som kaller seg Roci her på KG har skrevet i ulike tråder, masse gode tips! Bare å google type hud/hudproblem og se i tråder fra 2023-2024 feks. Kommer med konkrete forslag og tilpasser til hudtype osv

Anonymkode: 4c915...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...