Gå til innhold

Angst og sex, jeg trenger hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en liten indre konflikt som jeg trenger litt hjelp med. Jeg er en mann på 29 år, og har et godt sexliv med ny parter. Jeg vet at hun har noen vibratorer, og at hun tidligere har brukt dem.
 
Jeg synes det med sexleketøy er litt vanskelig. Jeg har aldri tent på det, og hadde noen uheldige opplevelser i mitt tidligere forhold der det ble introdusert når forholdet var på en kraftig nedtur. Jeg ble i lengre perioder erstattet av det, og det resulterte i en slags anst/frykt for å bli erstattet og tilsidesatt. Jeg sliter derfor litt med å akseptere det, og føler fortsatt på en angst for å bli erstattet når jeg tenker på det.
Jeg har et sterkt ønske om å gi min nye partner enda bedre sex, og tenker at leketøy kan være en fin ting.
 
Vi har snakket om leketøy tidligere, men jeg har klart å formidle det som om jeg har en skrekk for det. Det er jo i grunn en sannhet med modifikasjoner. Jeg har ikke skrekk for det, men jeg sliter med å bli kvitt angsten av å bli erstattet og satt på sidelinjen.
 
Jeg ønsker å vise henne min sårbarhet, og jeg ønsker å få se leketøyene hennes. Jeg har et mål om å bli kvitt angsten for det, og at jeg kan tilfredstille henne på flere måter enn bare tunge og penis. Vi har prøvd med litt bondage, og det funket i grunn fint for begge. Hun liker å bli bundet, og jeg liker å ha kontrollen. Vi prøvde motsatt men da sviktet ereksjonen, så det så ikke ut til at det var helt min ting 🙈
Sviktende ereksjon var liksom ingen problem for henne, og etter noen minutter met kosing og tafsing så var jeg på banen igjen. Det gav meg en enorm trygghetsfølelse.
 
Det jeg vil fram til er at jeg ønsker å fortelle henne at hun er den trygge havnen jeg tror jeg trenger for å komme over angsten og åpne horisonten min. Jeg vil gi henne mer, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si det. Føler liksom at alt fra a til å må være med for at jeg skal få forklart mitt ståsted. Jeg er redd for at jeg skal bli oppfattet som sjalu, kontrollerende eller redd, når jeg innerst inne vil glede henne. Har dere noen gode tips?

Anonymkode: 0855f...a89

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær ærlig å si til henne slik det er. Kommer lengst med ærlighet. Å være usikker og redd er menneskelig

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig ja. Men jeg føler også for å poengtere at vær litt obs. Husk at hun må også få ha sitt private sexliv(onanering/leketøy) som ikke skal handle om deg. Du må være litt bevist her på at dette problemet ligger i deg og er noe du må jobbe med. Fikk bare litt dårlige vibber her. Det kan absolutt oppfattes kontrollerende. Bra du er bevist da, det er det. Prøv å finn en måte å formulere deg på slik at den gode hensikten du har kommer mest mulig frem. 

Sikkert bare min dårlige erfaring som gjør at jeg fikk litt rødt flagg vibb. Men min x hadde også en del problemer rundt sexlivet pga dårlige erfaringer. Anderledes enn din situasjon men han var ærlig om det og vi forsøkte jobbe oss rundt det. Likevel sett i ettertid tok jeg nok for mye hensyn til hans problemer og undertrykte litt av meg selv. 

Tror det er viktig at du understreker tydelig at du aksepterer hennes seksualitet, leketøy og egne behov men at du ønsker at de ikke har for stort fokus i deres felles seksualitet. 

På ett eller annet vis formulere det slik, på best mulig vis for henne også🤔

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker veldig ofte vibrator men det kan jo på ingen måte erstatte en partner. Det kan gjøre sex med partner enda bedre. Det aller beste er å kunne bruke vibrator mens han gjør andre ting med kroppen min, da kan jeg bli liggende på et pre-orgasmisk nivå ekstremt lenge og alt han gjør med meg er da ufattelig fantastisk. Vibratoren erstatter jo ikke, men hjelper til. 

Bruker den også alene, men etter hvert blir ikke orgasmene jeg får der på noen måte nok - jeg kjenner at jeg trenger en ordentlig orgasme sammen med en mann. De orgasmene blir mye dypere. Og selvsagt er jeg mye mer kåt når jeg er med partner, mye mer våt mer alt. En vibrator kan aldri noen gang erstatte en mann! Men den kan hjelpe meg til at sex når nye høyder sammen med mannen

Anonymkode: dd7e5...fea

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vibrator er for meg å "Scratch an itch". Evt avspenning før man legger seg. Kan aldri erstatte opplevelsen av sex med en mann.

Kjærlighet, Lidenskap, forventninger, lengsel, kåthet, desperasjon, spenning: dette får man ikke av å bruke et sexleketøy alene. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at problemet ligger hos meg, det er det ingen tvil om. Det er første gang jeg spør anonymt om råd på et forum, da jeg føler meg forbasket teit som angster litt for dette. Ønsker ikke at sexlivet skal tilrettelegges for at jeg ikke skal angste, jeg vil heller jobbe med meg selv for å komme ut som en bedre og åpnere versjon. Trenger bare noen gode råd for å klare akkurat dette😊

Anonymkode: 0855f...a89

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlighet, men jobbing med saken. 

Som flere skriver her, det er ikke en erstatning, men et heftig krydder sammen med partner. Og noe man absolutt må få nyte så mye man vil uten å få dårlig samvittighet 😊

Anonymkode: fcc4a...e7c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett jobbe med deg selv, det er der problemer ligger. Mangel på selvtillit knuser mange forhold, så jeg ville ha gått i terapi.

Anonymkode: 735ad...62a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...