Gå til innhold

Dere med stillesittende jobber

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
anon01 skrev (20 timer siden):

Styrke- og cardiotrening på treningssenter 6 dager i uken 

Nice hooomen👽

Anonymkode: 9a635...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Styrketrening mellom barnehage/sfo-levering 3-4 dager i barneukene - og 2-3 turer med hunden. På dager der kabalen ikke går opp ift å komme seg på styrkestudio, så kjører jeg på med en ok hard økt hjemme med kettlebells og strikk. 

I ukene uten barn blir det 4 styrkeøkter og 2 intervalløkter. Går en del utenom dette da jeg har hund og trives ute :)

Anonymkode: 16fbc...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri giddet å trene, og min helse er faktisk ganske bra.

Anonymkode: 1cdc8...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, AnonymBruker said:

ingenting etter jeg fikk barn, kjenner kroppen forvitrer bort hver eneste dag, Men det er ingen timer igjen i døgnet til meg selv.

Anonymkode: f9f14...20a

Min yngste er snart to, og det er først denne våren jeg har fått til å prioritere trening til meg selv. Ikke så mye å skryte av, men jeg trener styrke på studio en gang i uka, og sykler til jobben (på elsykkel, halvtime hver vei) så lenge været og føret tillater. Egentlig har jeg aldri vært noe fan av treningssenter, men nå blir det som en liten oase av egentid 😅 

Før barn brukte jeg å løpe en del og trene yoga, har ikke funnet ut hvordan jeg kan få tid til det nå med småbarn. Men, det er HELT annerledes nå enn når de var bittesmå. Det blir bedre ❤️

Anonymkode: b6a4c...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener med vekter to ganger i uka med to venner. Så går jeg tur med hunden. Tidvis yoga hjemme.

I påska blir det arbeid i hagen på hytta og turer. ..og så får jeg finne frem sykkelen. 

Anonymkode: b36a0...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har aldri giddet å trene, og min helse er faktisk ganske bra.

Anonymkode: 1cdc8...1b7

Så kjedelig 😯

Anonymkode: 9a635...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dere som trene hiit, hvor ofte er det anbefalt? Og hvor lenge er grei lengde for en nybegynner? Har tredemølle tilgjengelig.

Ellers, tusen takk for så mange svar. Blir inspirert!

Ts

Anonymkode: aa975...d95

Spørs litt på protokollene, men 2 ganger i uken med veldig intensiv trening skal være nok, i alle fall i starten. Ønsker du å trene mer kondisjonstrening bør det være lengre økter med lavere intensitet :) 

Mer typ "sirkeltrening"-HIIT kan du nok gjøre oftere da det ikke stiller like store krav til restitusjon fordi det ofte er mykere øvelser med lavere kondisjonskrav (over tid) etc. selv om man kanskje ikke skulle tenke, tro eller føle det akkurat når man holder på :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke trent i hele mitt liv.

Anonymkode: 92949...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Sandum.PT said:

Spørs litt på protokollene, men 2 ganger i uken med veldig intensiv trening skal være nok, i alle fall i starten. Ønsker du å trene mer kondisjonstrening bør det være lengre økter med lavere intensitet :) 

Mer typ "sirkeltrening"-HIIT kan du nok gjøre oftere da det ikke stiller like store krav til restitusjon fordi det ofte er mykere øvelser med lavere kondisjonskrav (over tid) etc. selv om man kanskje ikke skulle tenke, tro eller føle det akkurat når man holder på :) 

Jeg går mye, og jogger i ny og ne, så har ikke helt elendig stamina. Men hiit skremmer meg litt😅 lest mye fordeler med det da, så lyst å prøve. Men hvis jeg trener hiit to ggr i uka, er det likevel innafor med powerwalks/jogging de andre dre dagene, eller burdexeg restituere dagen etter hiit?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/17/2024 at 3:28 PM, AnonymBruker said:

Jeg for min del har ikke tilgang til treningsstudio her på bøgda. Vil holde meg i form, og på dagen sitter jeg jo stille. Kan selvsagt trene litt styrke hjemme, men er det "nok"? Går tur ofte.

Ts

Hvorfor må du ha studio? Kjøp deg noen kettlebells og sett i gang, i dag! 😁

Tur er bra det, men en må trene litt styrke også for en sunn kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 15.25):

Er vekta stabil, eller passer du på? 

Ts

Stabil høy. 

Anonymkode: 34241...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, ytmnd said:

Hvorfor må du ha studio? Kjøp deg noen kettlebells og sett i gang, i dag! 😁

Tur er bra det, men en må trene litt styrke også for en sunn kropp.

Kjøpt meg kettlebell i går faktisk😎😁 skal se om jeg finner en grei video på yt!

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg går mye, og jogger i ny og ne, så har ikke helt elendig stamina. Men hiit skremmer meg litt😅 lest mye fordeler med det da, så lyst å prøve. Men hvis jeg trener hiit to ggr i uka, er det likevel innafor med powerwalks/jogging de andre dre dagene, eller burdexeg restituere dagen etter hiit?

Ts

Nei, du trenger ikke restituere dagen etter HIIT. Gå så mye du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøpt meg kettlebell i går faktisk😎😁 skal se om jeg finner en grei video på yt!

Ts

Sweet, heier på deg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts

Powerwalks og rolig jogging blir nok ikke noe problem å kombinere med HIIT. Men det spørs jo litt på alt mulig, ikke sant? Om du hadde vært relativt tung og utrent og kjørt HIIT og prøvd å løpe 15 km dagen etter ville jeg nok bremset deg litt, men om du snakker om en 45 minutters rolig joggetur dagen etter og du allerede har bygget opp muskulær utholdenhet så er jeg ikke så bekymret :)

HIIT er ikke farlig, og det er bare å teste masse forskjellige metoder og protokoller for å finne det du synes er morsomst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En økt med styrke og en med kardio. Ellers fjelltur/sykkel- eller rulleskitrening i helgene. Er i sekstiåra og kan dessverre ikke drive løpetrening lenger. Kjipt for jeg var en brukbar løper til jeg var langt over femti. 

Gleder meg over den treninga jeg faktisk kan utføre mens jeg ser jevnaldrende venninner er helt eller delvis uføretrygdet. 

Vet aldri hvilke helseutfordringer som kan ramme rundt neste sving så det gjelder å stå på.

Anonymkode: 94944...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
6 minutter siden, Sandum.PT said:

Powerwalks og rolig jogging blir nok ikke noe problem å kombinere med HIIT. Men det spørs jo litt på alt mulig, ikke sant? Om du hadde vært relativt tung og utrent og kjørt HIIT og prøvd å løpe 15 km dagen etter ville jeg nok bremset deg litt, men om du snakker om en 45 minutters rolig joggetur dagen etter og du allerede har bygget opp muskulær utholdenhet så er jeg ikke så bekymret :)

HIIT er ikke farlig, og det er bare å teste masse forskjellige metoder og protokoller for å finne det du synes er morsomst :) 

Er ikke noe mer enn 45-60 min rolig jogg jeg snakker om, nei😁 Nydelig, da tester jeg ut! 🤩

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Gleder meg over den treninga jeg faktisk kan utføre mens jeg ser jevnaldrende venninner er helt eller delvis uføretrygdet. 

Vet aldri hvilke helseutfordringer som kan ramme rundt neste sving så det gjelder å stå på.

Anonymkode: 94944...1ab

Er vel ikke uten grunn at jeg hører at trening når man er ung, er investering i en god alderdom😁🏆

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke noe mer enn 45-60 min rolig jogg jeg snakker om, nei😁 Nydelig, da tester jeg ut! 🤩

Ts

Supert! En fin start kan jo være tabataprotokollen. På Spotify finnes det mange sanger som har pausene innebygget med en stemme i bakgrunnen som guider deg. Å kjøre 2 slike sanger med 2 - 3 minutter roling gange mellom er en bra første økt. Du bør varme opp i minst 10 minutter (det aerobe systemet trenger tid på å komme i gang, gjerne med økende intensitet utover oppvarmingen), og du hopper av på siden av møllen i pausene inne i sangen som bare er på 10 sekunder :) 

Målet er å klare å gjennomføre hele sangen uten å endre hastighet på mølla. Siste drag vil åpenbart være mye tyngre enn første drag, så ikke start for hardt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Sandum.PT said:

Supert! En fin start kan jo være tabataprotokollen. På Spotify finnes det mange sanger som har pausene innebygget med en stemme i bakgrunnen som guider deg. Å kjøre 2 slike sanger med 2 - 3 minutter roling gange mellom er en bra første økt. Du bør varme opp i minst 10 minutter (det aerobe systemet trenger tid på å komme i gang, gjerne med økende intensitet utover oppvarmingen), og du hopper av på siden av møllen i pausene inne i sangen som bare er på 10 sekunder :) 

Målet er å klare å gjennomføre hele sangen uten å endre hastighet på mølla. Siste drag vil åpenbart være mye tyngre enn første drag, så ikke start for hardt :) 

Tusen takk for alle tips! 🥳

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...