Gå til innhold

Dere med stillesittende jobber


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken trening driver dere med på fritiden? 😃

Anonymkode: aa975...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen. Men jeg går til og fra jobb stort sett hvert dag - det blir om lag 7000 skritt.

Anonymkode: 2904e...ddf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kardio og styrke. 

Pluss yoga i ny og né

Anonymkode: 65d13...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen. Men jeg går til og fra jobb stort sett hvert dag - det blir om lag 7000 skritt.

Anonymkode: 2904e...ddf

Er vekta stabil, eller passer du på? 

Ts

Anonymkode: aa975...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hunden min ønsker. Vi går tur. På fjellet, på ski, bruker spark etc

Anonymkode: ab5c0...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener styrke før jobb, lufter hund etter jobb, litt yoga på kveldstid.

Anonymkode: 8d1f2...703

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del har ikke tilgang til treningsstudio her på bøgda. Vil holde meg i form, og på dagen sitter jeg jo stille. Kan selvsagt trene litt styrke hjemme, men er det "nok"? Går tur ofte.

Ts

Anonymkode: aa975...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener mot halvmaraton så jeg løper/jogger 3-4 ganger i uken, 1 styrkeøkt med tung styrke, 1 HIIT økt (gjerne kombinert med en intervalløkt på mølla) og noe skadeforebyggende, dynamisk stretching i tillegg. 
Sørger for å gå minst 8000 skritt de dagene jeg ikke løper. 

Hjemmestyrke kan absolutt være mer enn nok. Sørg for å få opp pulsen litt noen ganger i uken også så kommer du langt. 😊

Hverdagsaktiviteter som å gå/sykle til jobb og bruke kroppen fremfor å sitte stille hjemme er også en fin måte å få inn aktiviteter på. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kicki_90 said:

Trener mot halvmaraton så jeg løper/jogger 3-4 ganger i uken, 1 styrkeøkt med tung styrke, 1 HIIT økt (gjerne kombinert med en intervalløkt på mølla) og noe skadeforebyggende, dynamisk stretching i tillegg. 
Sørger for å gå minst 8000 skritt de dagene jeg ikke løper. 

Hjemmestyrke kan absolutt være mer enn nok. Sørg for å få opp pulsen litt noen ganger i uken også så kommer du langt. 😊

Hverdagsaktiviteter som å gå/sykle til jobb og bruke kroppen fremfor å sitte stille hjemme er også en fin måte å få inn aktiviteter på. 

Wow, skal si! Sprek :D 

Ja, jeg burde jo sette bilen fra meg, men er langt mellom hus og butikk på bøgda. Jada, dårlig unnskyldning. Men skal definitivt gå mer. Går som sagt mye tur ellers.

Ts

Anonymkode: aa975...d95

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klatrer (to til tre ganger i uken), løper (en til to ganger i uken) og gjør HIIT (en til to ganger i uken). Innimellom svømmer jeg også, men ikke ofte nok til at jeg kan si at jeg driver med det.

Anonymkode: 7cd7f...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper ute sommerhalvåret, og inne på vinter. Trener styrke på senter hele året, og gjør noen øvelser hjemme når jeg blir rastløs.

Anonymkode: 6e0b4...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stillesittende jobb, og løper 3-6 ganger hver uke. I tillegg er jeg aktiv med barna på fritiden, det kan være alt fra turgåing, svømming, sykling, skøyter og ski. Vi gjør noe aktivt hver dag. 

Anonymkode: c49f7...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å løpe en tur fast to ganger i uka, men det er vanskelig… Opplever dessverre at tid og energi ikke strekker til i en hverdag hvor jeg skal sjonglere en veldig mentalt slitsom jobb med husarbeid, familie og venner. Det handler vel stengt tatt om prioriteringer, men føler det er vanskelig å snu om på det. Resultatet blir at jeg ofte går en kveldstur på 2-3 km sammen med min kone, så jeg får tross alt litt mosjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener ikke. Men liker å gå. Så jeg går tur en times tid et par ganger i uka.

Anonymkode: 71a92...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen. Men jeg går til og fra jobb stort sett hvert dag - det blir om lag 7000 skritt.

Anonymkode: 2904e...ddf

Det var lite aktivitet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i hagen på sommerhalvåret, går lange turer hele året, svømmer i svømmehall et par ganger i uka, sykler (når det er vær til det) ved kortere ærender i nærmiljøet…..sex, hvis det er lov å si?😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjør ingenting. Men jeg satser på å snart begynne igjen der jeg sluttet for et par år siden. Har ellipsemaskin hjemme. Tur ute hadde vært bra, men ikke så enkelt å få til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogger. Forbrenner 1300kcal dagene jeg ikke gjør det, er jo helt hinnsides. Så da blir det jogging så jeg kan spise sjokolade og en god posjon middag. Prøver å havne på et gjennomsnitt på 2000kcal forbrukt per dag og 10.000 skritt per dag ca. Prøver å få løpt 30km  i uka

Anonymkode: 77b23...94f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye hjemmekontor. Har en 10-minutters lett økt jeg tar hver morgen. Har også flere 10-miutters økter lagret på youtube, så hender jeg tar en eller to om det ikke er for travelt. Midt på dagen går jeg gjerne en tur, eller jogger. (lunsjpause+fleks). 

Vekt og kalorier har jeg ikke noe forhold til. Men humør, søvn og alt blir så mye bedre om jeg gjør det slik. 

Anonymkode: 0f389...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Blåmonster said:

Det var lite aktivitet 

Slår likevel alle som bare sitter på sofaen hele dagen! 😃

Anonymkode: aa975...d95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...