AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #61 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 16.11): Hvorfor er dette forumet med på mobbing? Det er jo mobbing ved å skrive at alle de som ikke har venner er slemme. Anonymkode: 9ecd7...9a6 Nei det er ikke mobbing. Jeg har blitt mobbet som barn og vet hva mobbing er. Som voksen har jeg ingen venner, men dette innlegget er absolutt ikke mobbing av meg. Anonymkode: f5422...fdd 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #62 Skrevet 26. mars 2024 Det kan være veldig mye som spiller inn at en ikke har så mange venner. En skal ikke dømme andre før en kjenner dem. Anonymkode: 776b5...0bd
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #63 Skrevet 26. mars 2024 Det er som andre sier mange grunner til hvorfor folk i voksen alder ikke har venner. Jeg møtte en mann som hadde svært få venner. Han tenkte for mye over hva andre tenkte om han hver dag. Var veldig redd for å bli avvist, så han trakk seg heller unna folk. Og jeg merket selv etterhvert at jeg isolerte meg selv mer, slik at han ikke skulle føle seg ensom alene hjemme. Men, han var en fantastisk fyr som jeg er veldig gla jeg ble kjent med. Så gi personen en mulighet til å vise hvem hen faktisk er. Det finnes mange vakre sjeler der ute som gjemmer seg. Anonymkode: 0a728...815 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #64 Skrevet 26. mars 2024 Det er jo også en veldig stor forskjell på å ikke ha venner (men savne noen), og å bevisst ha tatt en valg om å ikke ha venner. Sistnevnte kategori ville jeg holdt meg unna. Anonymkode: 1a586...df5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #65 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er som andre sier mange grunner til hvorfor folk i voksen alder ikke har venner. Jeg møtte en mann som hadde svært få venner. Han tenkte for mye over hva andre tenkte om han hver dag. Var veldig redd for å bli avvist, så han trakk seg heller unna folk. Og jeg merket selv etterhvert at jeg isolerte meg selv mer, slik at han ikke skulle føle seg ensom alene hjemme. Men, han var en fantastisk fyr som jeg er veldig gla jeg ble kjent med. Så gi personen en mulighet til å vise hvem hen faktisk er. Det finnes mange vakre sjeler der ute som gjemmer seg. Anonymkode: 0a728...815 Snakket du med han om det? Hva det gjorde med deg, og at han ikke hadde noe å gjemme seg for? Anonymkode: a746a...8c4
PURE/HONEY Skrevet 26. mars 2024 #66 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 15.04): Jeg er ikke grusom og slem. Jeg bare trives så godt i eget selskap at jeg ikke kommer på å ta kontakt med folk, for jeg har lite behov for å være sosial. Da er det jo ikke lett å opprettholde vennskap. Jeg savner sjelden å være sammen med folk. Anonymkode: 281d3...9a6 AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 15.16): Eller så er det selvvalgt. Jeg treffer vennene mine 1-2 ganger i året. Har hverken tid eller lyst til noe mer en det. Jobb, familie og hobbie/fritid tar mer en nok tid. Jeg hadde tenkt motsatt som deg. En som bruker svært mye tid med venner hadde gjort meg mistenksom. De mangler mål, mening, retning og innhold i livet sitt siden de som en voksen person er avhengig av stadig pleie kontakt med venner. Anonymkode: 63e85...e2b Dette er folk som sakte, men sikkert mister vennene sine og lurer på hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #67 Skrevet 26. mars 2024 Jeg har egentlig ikke det behovet, men det er klart at jeg er litt ensom som singel (og det har jeg vært lenge). Jeg har familie og en jobb der kollegene er hyggelige, og som veldig introvert og sjenert har jeg ofte nok med det. Jeg er omgjengelig, men kanskje litt mystisk. Jeg har ingen direkte venner, det har jeg vel ikke hatt siden jeg var ungdom. Folk fikk andre interesser, mens jeg ville dyrke de jeg allerede hadde. Som mann opplever jeg det som svært utfordrende å holde kontakten med andre menn om man ikke har felles hobbyer. Kvinner er mye enklere å kommunisere med, og derfor er en kjæreste mye mer interessant enn venner. Er hun mer sosial selv er det bare fint. Anonymkode: f50c0...114 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå