AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Er det et red flag? Hva tenker uten de med venner eller annet sosialt nettverk rundt seg? Er de attraktiv? Hva har gjort at de står uten venner? Sånn jeg tenker det må dem ha vært rimelig sleip og grusomt slem som har gjort at de ikke har venner. Jeg hadde holdt meg vekke fra dem. Anonymkode: 0d18e...239
svartkatt Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Det bare ble sånn for meg. Jeg hadde ikke mobil på vgs. Etter det flytta jeg eller de.. De tok ikke noe særlig kontakt. Jeg har alltid vært dårlig på det. Har alltid hatt vanskelig for å bli kjent med folk. Og etter skolealder er det omtrent umulig å bli kjent med folk på en naturlig måte. Det kan gå på jobb, men de fleste har sitt og sine, i tillegg får man kanskje nok av folkene der når man er på jobb. Osv osv. Jeg ville nok snakket med folk og funnet ut hvordan det har vært, gått for seg, før jeg kutter ut personen. 6 5 3
xQueenKx Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Hvorfor tenker du det er den venneløse sin feil? Noen vokser opp på forskjellige steder, og rekker aldri å få seg nettverk. Noen liker å være alene etc. Når man er voksen er det ikke bare å få seg venner heller, spesielt ikke hvis man er nyinnflytter. 8 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 Jeg er ikke grusom og slem. Jeg bare trives så godt i eget selskap at jeg ikke kommer på å ta kontakt med folk, for jeg har lite behov for å være sosial. Da er det jo ikke lett å opprettholde vennskap. Jeg savner sjelden å være sammen med folk. Anonymkode: 281d3...9a6 11 2
remix2020 Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det et red flag? Hva tenker uten de med venner eller annet sosialt nettverk rundt seg? Er de attraktiv? Hva har gjort at de står uten venner? Sånn jeg tenker det må dem ha vært rimelig sleip og grusomt slem som har gjort at de ikke har venner. Jeg hadde holdt meg vekke fra dem. Anonymkode: 0d18e...239 Det kan være mange årsaker til hvorfor man ikke har venner. Selvsagt lett å tenke at det er fordi man er slem og/eller egoistisk, men det trenger ikke å være sannheten. Selv er jeg 50 år med en ganske stor gjeng av «bekjente», noen venner, men ingen bestevenner. Årsaken til det er rett og slett mye flytting fra jeg var 12 til jeg 21, ikke at jeg er en dårlig person. Siden du skriver om tema her, er det sikkert noen i din bekjentskapskrets du tenker på. Bare husk at personen ikke automatisk er en dårlig person kun fordi vedkommende ikke har venner. 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det et red flag? Hva tenker uten de med venner eller annet sosialt nettverk rundt seg? Er de attraktiv? Hva har gjort at de står uten venner? Sånn jeg tenker det må dem ha vært rimelig sleip og grusomt slem som har gjort at de ikke har venner. Jeg hadde holdt meg vekke fra dem. Anonymkode: 0d18e...239 Eller så er det selvvalgt. Jeg treffer vennene mine 1-2 ganger i året. Har hverken tid eller lyst til noe mer en det. Jobb, familie og hobbie/fritid tar mer en nok tid. Jeg hadde tenkt motsatt som deg. En som bruker svært mye tid med venner hadde gjort meg mistenksom. De mangler mål, mening, retning og innhold i livet sitt siden de som en voksen person er avhengig av stadig pleie kontakt med venner. Anonymkode: 63e85...e2b 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Eller så er det selvvalgt. Jeg treffer vennene mine 1-2 ganger i året. Har hverken tid eller lyst til noe mer en det. Jobb, familie og hobbie/fritid tar mer en nok tid. Jeg hadde tenkt motsatt som deg. En som bruker svært mye tid med venner hadde gjort meg mistenksom. De mangler mål, mening, retning og innhold i livet sitt siden de som en voksen person er avhengig av stadig pleie kontakt med venner. Anonymkode: 63e85...e2b haha sykeste kommentaren jeg har lest Anonymkode: bb834...cd8 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #8 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): haha sykeste kommentaren jeg har lest Anonymkode: bb834...cd8 Tenk deg godt om. Eneste voksne jeg vet om som er opptatt av å pleie tett kontakt med venner, er de som nylig har vært igjennom en skilsmisse og blitt single, eller folk som står uten jobb eller annet meningsfylt innhold i livet. Samt et par psykisk syke som i tillegg hverken har jobb eller partner. Voksne som pleier tett kontakt med venner lyser ofte litt desperasjon. De mangler ofte noen basisferdigheter i livet som gjør at de har et tomrom de må fylle. Anonymkode: 63e85...e2b 4 3
norw Skrevet 17. mars 2024 #9 Skrevet 17. mars 2024 Enda en ting som damer gjør til noe større enn det er. Det kan være så mange grunner til at man har få eller ingen venner uten at det trenger å være noe rødt flagg. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #10 Skrevet 17. mars 2024 Just now, norw said: Enda en ting som damer gjør til noe større enn det er. Det kan være så mange grunner til at man har få eller ingen venner uten at det trenger å være noe rødt flagg. Vet vi at TS er en dame? Anonymkode: 9030b...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #11 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenk deg godt om. Eneste voksne jeg vet om som er opptatt av å pleie tett kontakt med venner, er de som nylig har vært igjennom en skilsmisse og blitt single, eller folk som står uten jobb eller annet meningsfylt innhold i livet. Samt et par psykisk syke som i tillegg hverken har jobb eller partner. Voksne som pleier tett kontakt med venner lyser ofte litt desperasjon. De mangler ofte noen basisferdigheter i livet som gjør at de har et tomrom de må fylle. Anonymkode: 63e85...e2b Dette er jo bare tull. Vennskap utgjør er helt annen (og svært viktig rolle) som familie og partner ikke kan (eller bør forventes) å fylle. Jeg orker ikke menn som ikke har kompiser. Da blir det mitt ansvar å dekke hele hans sosiale kontakt utenom arbeidslivet, og det er da virkelig ikke sunt for oss. Det har jeg vært borti før og skjer aldri igjen. Han trenger venner, noen å snakke med, klage på meg med, lufte sine manne-problemer med, dyrke interesser og hobbyer osv med. Anonymkode: 1a586...df5 5 2 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #12 Skrevet 17. mars 2024 "Hvorfor er denne personen venneløs? Da vil jeg i hvert fall holde meg unna..." Hmm... Logisk. Anonymkode: 62a5d...480
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #13 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tenk deg godt om. Eneste voksne jeg vet om som er opptatt av å pleie tett kontakt med venner, er de som nylig har vært igjennom en skilsmisse og blitt single, eller folk som står uten jobb eller annet meningsfylt innhold i livet. Samt et par psykisk syke som i tillegg hverken har jobb eller partner. Voksne som pleier tett kontakt med venner lyser ofte litt desperasjon. De mangler ofte noen basisferdigheter i livet som gjør at de har et tomrom de må fylle. Anonymkode: 63e85...e2b Hva er det du røyker? Anonymkode: 53bf3...0fe 2 1 2
Etk Skrevet 17. mars 2024 #14 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er ikke grusom og slem. Jeg bare trives så godt i eget selskap at jeg ikke kommer på å ta kontakt med folk, for jeg har lite behov for å være sosial. Da er det jo ikke lett å opprettholde vennskap. Jeg savner sjelden å være sammen med folk. Anonymkode: 281d3...9a6 Enig med dette! Foretrekker å være hjemme i mitt eget gode selskap m ei god bok eller film fremfor å være sammen med andre. Har en svært sosial jobb og lengter etter fred og ro når jeg kommer hjem. 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #15 Skrevet 17. mars 2024 Jeg har ingen venner og har aldri hatt det. Er jeg slem da? Anonymkode: b763b...31f 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #16 Skrevet 17. mars 2024 Hvorfor tenker du at de uten venner er sleipe eller grusomt slemme, TS? Kommer du ikke på noen andre grunner? Anonymkode: 0ab37...dd7 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #17 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen venner og har aldri hatt det. Er jeg slem da? Anonymkode: b763b...31f I hvert fall hos de som mener de sitter på den eneste sannheten og at deres liv er normalen. Anonymkode: ac5a0...bb4 2
Disney Adult Skrevet 17. mars 2024 #18 Skrevet 17. mars 2024 (endret) Jeg trives så godt alene at jeg som regel mister kontakt med folk etter hvert. Rimelig lei av folk som skal fortelle meg at det er noe alvorlig galt fordi jeg ikke har samme sosiale behov som dem. Jeg syns kanskje det er mer red flag hvis du alltid må ha noen rundt deg, og aldri klarer å være alene. Endret 17. mars 2024 av Disney Adult 3 2
xQueenKx Skrevet 17. mars 2024 #19 Skrevet 17. mars 2024 3 minutter siden, Etk said: Enig med dette! Foretrekker å være hjemme i mitt eget gode selskap m ei god bok eller film fremfor å være sammen med andre. Har en svært sosial jobb og lengter etter fred og ro når jeg kommer hjem. Samme her, ass. Blir fort overstimulert, og trenger ikke masse støy rundt meg etter en lang dag. Innimellom fyller jeg på det sosiale batteriet. Men det kan gå både 3 og 4 måneder mellom hver gang jeg selv hvertfall tar initiativ. Er introvert så det synger etter. 2 1
Nowayback Skrevet 17. mars 2024 #20 Skrevet 17. mars 2024 Jeg er en slik voksen, og tenker at dating er håpløst. Når daten skjønner jeg ikke har venner, er det takk og farvel uansett. 1 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå