Gå til innhold

Så sliten av livet mitt


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier… Er så drittlei og sliten av livet mitt, av å bare gå i samme gamle dårlige mønstre …

Årevis med terapi og jobbet masse med «innsiden», men sitter fast i livet slik det er i virkeligheten. Et så lite, trangt liv som ikke passer for meg.

Åååååå, jeg er så sliten. Om man bare kunne vite at ting kom til å endre seg og bli bedre.

Jeg prøver å snu om til å være takknemlig for det jeg har og å se det positive i ting… jeg prøver!

Jeg prøver å lage endringer, men blir frustrert fordi det tar tid…

Anonymkode: 53761...c4a

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hva man definerer som "virkeligheten"; hva man betrakter livet relativt sett i forhold til stjernehavet rundt oss og universets alder, er vi bare små støvfnugg i evigheten og kan derfor senke skuldrene - om 200 år vil alt det vi stresser med, være glemt.

Anonymkode: 9b62d...3df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Law of attraction... se dypere på det.

Du forventer at noe skal endre seg og bli bedre og det ser ut som du vil det skal bli bedre i fremtiden. Hva med skifte fokus at du tvinger deg selv til å si og tenke at alt er bra her og nå? Si det selv om det ikke er så bra. Alt skjer ikke over natten. For noen tar det flere år, andre raskere som noen måneder basert på vår bagassje og hvor langt baggasjen har fått utfoldet seg før den ble jobbet med.

Anonymkode: f7d2b...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg skal se litt dypere på law of attraction.

Anonymkode: 53761...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg masse lys og kjærlighet, kjære deg ❤️ så vondt det er å være så fortvila. 
 

Hvis du vil ha et tips: jeg ser et vann og trær i nærheten av der du bor. Det fins en nydelig plass der, uten særlig innsyn fra vei eller hus, hvor du kan gå og gråte ut. Si høyt at du trenger trøst, og du vil få det. Det vil kjennes som en kilende følelse under huden. Ømhet og kjærlighet. Du er ikke alene. 

Anonymkode: 9e282...24d

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler på akkurat det samme, ts❤️

Anonymkode: 74b97...5d6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk! Jeg skal se litt dypere på law of attraction.

Anonymkode: 53761...c4a

Det vil være bortkasta tid. Sett deg ned å se på hvilke endringer du faktisk kan gjøre her og nå, for å få det livet du ønsker. Ikke rot deg bort i svada youtubedritt.

Anonymkode: dd38e...830

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Føler på akkurat det samme, ts❤️

Anonymkode: 74b97...5d6

Det er veldig leit å høre❤️ Jeg unner ingen andre å ha det sånn. Men tusen takk for at du skriver det til meg, det hjelper å høre at jeg ikke er alene om det❤️

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det vil være bortkasta tid. Sett deg ned å se på hvilke endringer du faktisk kan gjøre her og nå, for å få det livet du ønsker. Ikke rot deg bort i svada youtubedritt.

Anonymkode: dd38e...830

Jeg skal gjøre, og gjør allerede forsåvidt, dette. Tusen takk for konkret og godt råd❤️ Jeg tror på at man både må handle og at man må endre tankemønster (gradvis, jeg sliter sååå med det når så mye føles stuck og utenfor min kontroll… men jeg prøver!)

Tusen takk til alle som har svart meg❤️

Anonymkode: 53761...c4a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 1.37):

Sender deg masse lys og kjærlighet, kjære deg ❤️ så vondt det er å være så fortvila. 
 

Hvis du vil ha et tips: jeg ser et vann og trær i nærheten av der du bor. Det fins en nydelig plass der, uten særlig innsyn fra vei eller hus, hvor du kan gå og gråte ut. Si høyt at du trenger trøst, og du vil få det. Det vil kjennes som en kilende følelse under huden. Ømhet og kjærlighet. Du er ikke alene. 

Anonymkode: 9e282...24d

Jeg ble helt rørt og så glad når jeg leste denne. Tusen takk❤️ Det er et vann og en skog i nærheten her ja, jeg vet hvor jeg kan gå. Jeg skal virkelig si høyt at jeg trenger trøst, har aldri prøvd det før men det skal jeg jammen meg gjøre nå. Har ikke mer å tape når man er i en evig rock bottom-tilstand eller stuck-tilstand.

Anonymkode: 53761...c4a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom din fysiske helse er ok, så har du et utgangspunkt som gjør ting mere mulig. ❤ 

Ta vare ! 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg har vært så mye fortvila i mitt liv, jeg går i et mønster som ikke er godt for meg. Og nå orker jeg ikke ha det slik lenger, for det tar sakte livet av meg. Så jeg ønsker ømhet, omsorg, kjærlighet, tillit til livet, tro på at livet kan være godt og på at jeg kan føle fred med meg selv og den jeg er🤍

ts 

Anonymkode: 53761...c4a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (1 minutt siden):

Dersom din fysiske helse er ok, så har du et utgangspunkt som gjør ting mere mulig. ❤ 

Ta vare ! 

Den er ok! Så det har jeg🤍 Takknemlig for det🙏

Det er mer mitt indre mønster, at jeg undergraver meg selv, og blir stuck i steder/situasjoner som ikke blir gode for meg. Så kommer det til syne både som indre strev og mine ytre omgivelser er så langt fra hva jeg trenger/ønsker for å ha det bra. Plikter, ansvar, byrder som rett og slett blir litt for mye.

Tusen takk for svar❤️ Jeg skal virkelig øve meg på å ta vare.

ts 

Anonymkode: 53761...c4a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker også støtte fra de rundt meg, at jeg skal møte flere mennesker som faktisk vil meg godt. Det er så viktig, for tidligere har det vært en del motsatt, og den negativiteten der har laget avtrykk i meg. Og det vil jeg ut av!

Anonymkode: 53761...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du skrive en detaljert liste til deg selv over hva du vil ha endret i livet? Helt konkrete ting.

Så kan du gå gjennom og se hva du må gjøre for å få til disse endringene. Og så starte med det som er enklest. :) 

Anonymkode: dc5e0...002

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be noen å veilede deg i å gjøre de endringene i livet ditt. Da får du hjelp, støtte, noen du kan snakke med om det. Noen som kan oppmuntre deg, som gir deg komplimenter. Da er du ikke alene og du kan dele det som er tungt. 

Anonymkode: dba1e...054

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Saken er at jeg har vært så mye fortvila i mitt liv, jeg går i et mønster som ikke er godt for meg. Og nå orker jeg ikke ha det slik lenger, for det tar sakte livet av meg. Så jeg ønsker ømhet, omsorg, kjærlighet, tillit til livet, tro på at livet kan være godt og på at jeg kan føle fred med meg selv og den jeg er🤍

ts 

Anonymkode: 53761...c4a

Dette er I deg. Å bruke år,tankespinn og ressurser på at noen skal fylle dette i deg er ikke lurt. Da overlater du kontrollen til andre. Som ofte har egne agendaer. Og kanskje ikke ser eller forstår deg engang. Du kan ikke eie andre . Kun deg selv ❤

Jeg har brukt tiår for å innse dette. Opplevd mange utfordringer og tap. Byrden ble tyngre fordi jeg ikke tok nok vare på meg selv og hørte på min indre stemme. 

Det er ikke alle relasjoner som bør opprettholdes eller dyrkes mer enn nødvendig i minnet. Og feiltrinn er en del av oss alle. Masker og glansbilder kan med fordel droppes . 🌹 

Og jeg sender deg en lysengel ! 

Er det mulig du er co- dependant ? Søk info om det . ( you tube) Grunnen til at du er stuck ,kan ligge der via traumebånd. 

" Dom band som binder mej her,skall jag langsamt løsa upp " - tekstlinje fra en sang av Lisa Ekhdal . ❤

Du har tid . Og du formulerer deg veldig godt. Det sier meg at du har god kontakt med ditt indre.  Det er en super power💪

Endret av Havspeil
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Havspeil skrev (På 21.3.2024 den 10.49):

Dette er I deg. Å bruke år,tankespinn og ressurser på at noen skal fylle dette i deg er ikke lurt. Da overlater du kontrollen til andre. Som ofte har egne agendaer. Og kanskje ikke ser eller forstår deg engang. Du kan ikke eie andre . Kun deg selv ❤

Jeg har brukt tiår for å innse dette. Opplevd mange utfordringer og tap. Byrden ble tyngre fordi jeg ikke tok nok vare på meg selv og hørte på min indre stemme. 

Det er ikke alle relasjoner som bør opprettholdes eller dyrkes mer enn nødvendig i minnet. Og feiltrinn er en del av oss alle. Masker og glansbilder kan med fordel droppes . 🌹 

Og jeg sender deg en lysengel ! 

Er det mulig du er co- dependant ? Søk info om det . ( you tube) Grunnen til at du er stuck ,kan ligge der via traumebånd. 

" Dom band som binder mej her,skall jag langsamt løsa upp " - tekstlinje fra en sang av Lisa Ekhdal . ❤

Du har tid . Og du formulerer deg veldig godt. Det sier meg at du har god kontakt med ditt indre.  Det er en super power💪

Tusen takk for så fint svar❤️ 

Jeg tror på det du skriver, virkelig, selv om jeg ikke helt får til å bruke det i hverdagen. Er fortsatt litt mye på at jeg søker bekreftelse fra andre og at andre skal si at jeg er god nok, etc.

Men jeg har funnet fram et bilde av meg selv som liten, og jeg har sett på det og snakket til henne. Hun var jo bare en liten jente som trengte omsorg og kjærlighet, slik alle barn gjør, og nå følte jeg meg endelig klar til å si «jeg har deg. Jeg er moren din nå, og jeg skal støtte og trøste deg.»

Ja, jeg tror jeg er co-dependant. Jeg trenger fortsatt å frigjøre meg fra egne foreldre … på flere måter, men kanskje mest psykisk. Særlig fra min mor. Hun prøver fortsatt å oppdra meg og hun blir litt desperat og hard når jeg avviker fra å være den hun vil jeg skal være. Så det er sårt å stå i det fortsatt, men jeg jobber på. Jeg håper virkelig at jeg vil klare det, tror det hadde vært godt for oss begge…

Jeg tar til meg at du sier jeg formulerer meg godt. Så deilig med litt ros! Jeg har veldig god kontakt med mitt indre, jeg er veldig intuitiv egentlig og jeg har mye følelser «rett under overflaten». Tror det er litt derfor jeg føler meg stuck i de fysiske omgivelsene jeg befinner meg i også. Det er mye følelser og gamle mønstre som henger i lufta her, og jeg påvirkes negativt av det. Så det er utrolig viktig at jeg klarer å frigjøre meg slik at jeg kan finne fram til omgivelser som vil være bedre for meg.

Men jeg skal huske på at jeg har alt inni meg❤️

TS 

Anonymkode: 53761...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uff, nå har jeg gått skikkelig ned i en dyp dal. Eller avgrunn… som jeg stadig havner i.

Jeg klarer ikke mer av livet mitt slik det er, og samtidig klarer jeg ikke endre det. Jeg sitter så fast og hver gang jeg prøver å endre det til det bedre for MEG, så dukker en enorm frykt opp…

Jeg føler snart at jeg ikke klarer mer. Jeg er så sliten av det.

En voksen kvinne som lever et helt annet liv enn hun har det godt med, fullt av begrensninger. Det er så trangt og jeg får ikke puste.

Jeg hater meg selv også når JEG SELV ikke greier å ta ansvar og gjøre det som jeg kjenner i meg selv at jeg trenger, men jeg lar meg sluke av frykt.

Hvorfor klarer jeg ikke ta meg selv på alvor????

Ts 

Anonymkode: 53761...c4a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ikke greier å ta ansvar og gjøre det som jeg kjenner i meg selv at jeg trenger

Vet du hvordan du kan gjøre det? Har du lært det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MNK2017 skrev (45 minutter siden):

Vet du hvordan du kan gjøre det? Har du lært det?

Jeg trodde jeg hadde lært det, men nå blir jeg usikker på hva du mener?

Et (ikke helt konkret) eks. er at jeg stadig vekk «forminsker» meg selv. Jeg vet hva jeg kan gjøre for å ikke forminske meg selv, men så lar jeg være fordi den frykten som dukker opp kjennes helt bunnløs ut.

Det er også en helt konkret ting i livet mitt nå hvor jeg bare halvveis tar grep, og hvor resten av stegene slukes av denne frykten. Jeg trenger å kunne støtte meg selv, men føler ikke helt at jeg stoler nok på meg selv, og det er så frustrerende. Det er ikke rart jeg blir stuck fordi jeg tør faktisk ikke å leve livet i større grad etter eget hjerte.

Anonymkode: 53761...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...