AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #21 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er dømt for sex med en mindreårig, akkurat slike ting håper jeg de er veldig strenge på! Og samfunnsstraff for «bare» å ha dyttet deg? Han må ha dyttet hardt.. Anonymkode: ecb2c...d75 At en 19-åring har frivillig sex med en kjæreste på 15, betyr ikke at vedkommende som 30-åring vil forgripe seg på barnet sitt. Jeg sier ikke at det er greit, men vet at dette er noe veldig mange har gjort uten at det har fått noen konsekvenser. Det gjør han ikke til seksuell avviker. Mange 19 år gamle gutter er ikke så mye mer modne enn mange 15 år gamle jenter. Dette er ikke sex mellom en voksen og et barn, men mellom to ungdommer. Anonymkode: 47835...df7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #22 Del Skrevet 17. mars 2024 Det virker ikke som det er noe problem for Marta Alise og Audun i hvert fall. Han har jo sittet inne i mange år. Anonymkode: 7e84a...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #23 Del Skrevet 17. mars 2024 Voldelig mennesker bør ikke få barn. Det spiller ingen rolle om han har drukket for mye. Godt å høre at det er blitt strengere å få ivf støtte. Anonymkode: 48d8b...e17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 17. mars 2024 #24 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette kommer med på en barneomsorgsattest: Lovbruddene som omfattes er: Seksuallovbrudd: Paragrafene 291, 293, 294, 295, 296, 299, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 309, 310, 311, 312 og 314) Voldslovbrudd med mer: Paragrafene 257 menneskehandel, 258 grov menneskehandel, 274 grov kroppsskade, 275 drap, 282 og 283 mishandling og grov mishandling i nære relasjoner Narkotikalovbrudd: Paragrafene 231 narkotikaovertredelse og 232 grov narkotikaovertredelse Vinningslovbrudd: Paragrafene 327 ran og 328 grovt ran (I politiregistertloven §39 er det også vist til de aktuelle paragrafene i den gamle straffeloven som gjaldt frem til oktober 2015.) Noen av disse lovbruddene forsvinner etter en stund, mens andre (drap og de aller fleste seksuallovbrudd) vil alltid stå på attesten. De som forsvinner fra denne attesten etter en stund er: Narkotikalovbrudd Vinningslovbrudd Alle voldslovbrudd utenom drap Paragraf 309 kjøp av seksuelle tjenester fra mindreårige (alle andre seksuallovbrudd vil alltid bli stående på politiattesten.) Er man dømt til fengsel over 6 måneder (inkludert som «subsidiær fengselsstraff» ved samfunnsstraff/samfunnstjeneste) vil lovbruddet normalt stå på politiattesten i ti år etter man er løslatt eller ferdig med straffen. Er man dømt til en straff på under 6 måneder, vil lovbruddet normalt stå på politiattesten i tre år etter at man er dømt. Dersom man var under 18 år da lovbruddet ble utført, vil lovbruddet normalt stå på politiattesten i 2 år etter at handlingen skjedde. På barneomsorgsattesten skal det anmerkes om personen er siktet, tiltalt, har vedtatt forelegg eller er dømt for overtredelse av flere straffebestemmelser som for eksempel seksualforbrytelser mot barn og voksne, drap, narkotikaforbrytelser og grov volds- og ranskriminalitet. Anonymkode: af477...500 Så det er "greit" å ha sex med mindreårige om det er en gammel gubbe som kjøper sex, men ikke om to tenåringskjærester har frivillig sex? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 17. mars 2024 #25 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Voldelig mennesker bør ikke få barn. Det spiller ingen rolle om han har drukket for mye. Godt å høre at det er blitt strengere å få ivf støtte. Anonymkode: 48d8b...e17 Er enig i den, dessverre kunne ingen ha hindret han i å få biologiske barn. Om det blir slutt mellom han og ts, kan han kanskje få barn med en annen dame... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #26 Del Skrevet 17. mars 2024 Dette er litt på siden, men man blir jo ikke idømt samfunnsstraff for å dytte en kjæreste på byen, spesielt om kjæreste ikke anmelder selv, så her vil jeg tro handlingen var langt mer alvorlig enn du gir uttrykk for. Dermed kan det kanskje også bli et problem hvis dere vil ha IVF. En anmeldelse blir som oftest henlagt når ikke offeret selv vil anmelde, til og med ved grov vold, så han kan umulig bare ha dyttet deg. Anonymkode: 8f72c...f17 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #27 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei. Min mann gjennom 8 år har sittet i fengsel når han var 19 år for å ha hatt sex(hadde kjæreste som var 15) og foreldrene hennes anmeldte han. Dette er ca 17 år siden. For 4 år siden drakk han for mye og han dyttet meg ute på byen noe som ble observert av andre og ble dermed anmeldt av politet hvor mannen fikk noen timer samfunnstraff. Nå har vi prøvd å få barn i over 1 år og begge er over 35 år. Vil hans vandelsattest stå i vegen for å kunne få hjelp til å få barn? Noen andre som har vært i liknende situasjon og vet hvordan dette fungerer? Anonymkode: ba0ba...566 Du har fått en del svar på det du lurer på her. Men uansett om dere får ivf eller ikke: for det første så vet du jo ikke om dette er alt han har vært i trøbbel med, og heller ikke om han har pyntet på sannheten. Du framstiller også en alvorlig voldshendelse mot deg som en liten bagatell, fordi han "drakk for mye". Den må ha vært alvorlig fordi folk reagerte og politiet anmeldte. Det er en svak unnskyldning at han drakk for mye. Både jeg, min samboer og andre har ved anledninger drukket for mye, helt uten å dytte andre personer eller være voldelig på andre måter. Noe sier meg at dette ikke var den enkelthendelsen du vil fortelle deg selv og andre om. Men mulig dette var den eneste hendelsenandre var vitne til. Det virker sikkert frekt at jeg spekulerer i dette, og kanskje tar jeg helt feil, men jeg vet at voldsoffer har en tendens til å glatte over og for eksempel ikke vurdere vold som vold. "Han tok meg bare litt hardt i hånda", "han slo bare neven i veggen" osv. Så jeg håper du er ærlig mot deg selv og har tenkt på hva du skal gjøre om han "drikker for mye" (=velger å begå partnervold) igjen. Din mann er faktisk både voldsdømt og sedelighetsdømt. Han valgte selv som myndig å innlede et forhold med ei mindreårig jente, og han valgte selv å ligge med henne. En 15-åring ansees ikke som samtykkekompetent, og det er noe man blir dømt for når aldersforskjellen er såpass stor. Anonymkode: 47859...b8e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #28 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det virker ikke som det er noe problem for Marta Alise og Audun i hvert fall. Han har jo sittet inne i mange år. Anonymkode: 7e84a...846 Han ble tatt for narkotika smugling, det kommer ikke frem på en barneomsorgsattest. Anonymkode: af477...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #29 Del Skrevet 17. mars 2024 Thyra skrev (1 time siden): Så det er "greit" å ha sex med mindreårige om det er en gammel gubbe som kjøper sex, men ikke om to tenåringskjærester har frivillig sex? Du får ta det opp med de som bestemmer.. Det er slik det står i lovverket. Noe som er ganske enkelt å slå opp i for å sjekke. Det er en gang slik at det faller under ulike paragrafer og strafferammer.. Anonymkode: af477...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 17. mars 2024 #30 Del Skrevet 17. mars 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg planlegger IVF med en utledning som har bodd i Norge i 3 år. Kontakte Interpol da? Anonymkode: ee896...9eb Nei, det holder med norsk politiattest. (Regner med at hen er registrert hos politiet og ikke illegal innvandrere da..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #31 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At en 19-åring har frivillig sex med en kjæreste på 15, betyr ikke at vedkommende som 30-åring vil forgripe seg på barnet sitt. Jeg sier ikke at det er greit, men vet at dette er noe veldig mange har gjort uten at det har fått noen konsekvenser. Det gjør han ikke til seksuell avviker. Mange 19 år gamle gutter er ikke så mye mer modne enn mange 15 år gamle jenter. Dette er ikke sex mellom en voksen og et barn, men mellom to ungdommer. Anonymkode: 47835...df7 Jeg har litt vondt for å tro at det ville endt med fengselsstraff hvis det bare hadde handlet om gjensidig samtykkende og frivillig sex mellom to ganske jevnaldrende ungdommer bare fordi den ene var såvidt under seksuell lavalder. Litt på linje med at han fikk samfunnsstraff for å bare ha dyttet... Anonymkode: 1e6d3...d7d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #32 Del Skrevet 17. mars 2024 Nonish91 skrev (9 timer siden): Hadde din mann dratt til psykologen å fått time der fortalt ting og tang så vil det hjelpe litt. Men igjen han dyttet deg, hva om det vil gjenta seg? Har du lyst å få barn med han? Men dette skjedde lenge siden og det har ikke gjentatt seg? Altså mannen har jo hatt sex med en mindreårig. Uansett om han var 19 og det var kjæresten så vil det forfølge han. Hjelper ingenting med timer hos psykolog for det. Som sinnemestring hadde det kanskje hjelpt litt. Anonymkode: 92aec...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 17. mars 2024 #33 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du får ta det opp med de som bestemmer.. Det er slik det står i lovverket. Noe som er ganske enkelt å slå opp i for å sjekke. Det er en gang slik at det faller under ulike paragrafer og strafferammer.. Anonymkode: af477...500 Må vel være mer skadelig for mindreårige å selge kroppen sin til ekle gubber enn å ha sex med kjæresten som er 3-4-5 år eldre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #34 Del Skrevet 17. mars 2024 Thyra skrev (1 time siden): Må vel være mer skadelig for mindreårige å selge kroppen sin til ekle gubber enn å ha sex med kjæresten som er 3-4-5 år eldre? Det får du ta opp med dem som bestemmer lovene her i landet. Ikke opp til meg eller andre å avgjøre. Anonymkode: af477...500 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #35 Del Skrevet 17. mars 2024 1 hour ago, Thyra said: Må vel være mer skadelig for mindreårige å selge kroppen sin til ekle gubber enn å ha sex med kjæresten som er 3-4-5 år eldre? For det første er dette helt forbi tema i tråden, for det andre er det heller ikke lovlig å kjøpe sex fra mindreårige.... Anonymkode: ee59a...2bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 17. mars 2024 #36 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): For det første er dette helt forbi tema i tråden, for det andre er det heller ikke lovlig å kjøpe sex fra mindreårige.... Anonymkode: ee59a...2bc Nei, det er overhodet ikke lovlig. Men jeg svarte på et innlegg der det stod at å kjøpe sex av mindreårig forsvant fra vandelsattest en etter noen år, i motsetning til andre seksuallovbrudd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #37 Del Skrevet 17. mars 2024 Thyra skrev (8 minutter siden): Nei, det er overhodet ikke lovlig. Men jeg svarte på et innlegg der det stod at å kjøpe sex av mindreårig forsvant fra vandelsattest en etter noen år, i motsetning til andre seksuallovbrudd.. Ikke tro på alt du leser Anonymkode: 345fc...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #38 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ikke tro på alt du leser Anonymkode: 345fc...f05 Det er info hentet fra Lovdata og postet som svar til TS på hva som vises på barneomsorgsattest. Er bare å gå inn på Lovdata å lese selv. Noen seksualforbrytelser forsvinner tidligere fra attester enn andre. Anonymkode: af477...500 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #39 Del Skrevet 19. mars 2024 On 3/17/2024 at 10:22 AM, Thyra said: Jeg vet det er strenge regler for fosterforeldre og adoptivforeldre. Men ved IVF er det jo biologiske barn, og det kan jo alle som er fruktbare få så mange de vil av... Det er greit. Men man er ikke fruktbar når man må på et laboratorium. Og da benytter man seg av midlene man kan. Anonymkode: a95c8...a53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #40 Del Skrevet 19. mars 2024 Ja dette kan være til hinder for å få en gyldig politiattest, men det er bare å søke å se. Anonymkode: b6600...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå