Gå til innhold

Mat som kan stå lenge uten kjøleskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tips til mat som kan stå lenge uten kjøleskap og mette mange?  Har lurt på kyllingsalat og wraps, kanskje en pai eller to? 

Anonymkode: f4459...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pasta har jeg ofte stående på benken over natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tips til mat som kan stå lenge uten kjøleskap og mette mange?  Har lurt på kyllingsalat og wraps, kanskje en pai eller to? 

Anonymkode: f4459...c35

Kommer an på hvor lenge du mener er "lenge" 

Anonymkode: 7107e...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke spist kyllingsalat som hadde stått i flere timer for å si det sånn

Anonymkode: 7107e...0ae

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med lenge, ts?

Hadde ikke spist en kyllingsalat som hadde stått i romtemperatur i flere timer iallfall. Hadde også vært litt skeptisk til det andre du nevner også, men kommer helt an på fyllet. Wraps med spekeskinke holder seg feks tryggere i romtemperatur enn wraps mer røkt laks. Spekeskinke holder seg helt greit i romtemperatur over tid, så om noe ville jeg satset på å lage noe med det. 

Anonymkode: d2342...f45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingsalat er nok ikke så trygt nei.. men røkt/saltet mat som andre har nevnt, tåler jo å stå romtemperert. 

Anonymkode: 1fa60...953

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kyllingsalat er nok ikke så trygt nei.. men røkt/saltet mat som andre har nevnt, tåler jo å stå romtemperert. 

Anonymkode: 1fa60...953

La meg presisere, røkt og saltet kjøtt 😅

Anonymkode: 1fa60...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focaccia, annet godt brød, spekemat, smør, syltetøy, Sjokade, Nugatti, peanøttsmør, hel frukt og bær, evt delt opp eple, pære, halve bananer osv (får ofte det på seminarer, og det holder seg greit). Grønnsaksstaver vil tåle litt tid før de blir enten tørre eller dvaskne. 

Kan lage snitter med spekemat og diverse f.eks? 

Ser du ikke har svart på hva som er «lenge», men en gryte hadde nok mettet mer enn en del annet, men her tror jeg at jeg hadde gått for wraps, snitter eller noe om det var noen timer. Tenk litt «hva holder seg i en matpakke til lunsj?» og tatt det deretter. Salatblader, agurkskiver, tomatskiver osv holder seg også helt fint i noen timer sammen med brødprodukter. Most avocado vil derimot ikke se særlig delikat ut. Hummus vil tåle noen timer det også som vegetarisk alternativ.  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gått for foccacia, aioli, salat uten kjøtt og ost, ulike typer spekemat, melon (dekk til så ikke det blir tørt), falaffel og hummus (evt grillede eller bakte grønnsaker til).

Anonymkode: ae232...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (19 timer siden):

Pasta og ris er blant de matvarene man ikke skal la stå i romtemperatur. Det sagt synder vi også angående dette. https://www.kk.no/helse/dette-ma-du-vite-for-a-unnga-a-bli-syk-av-ris--og-pastarestene/68728589

Og du svarer et troll , du vet det? 

Anonymkode: 015b7...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville heller gått for foccacia, aioli, salat uten kjøtt og ost, ulike typer spekemat, melon (dekk til så ikke det blir tørt), falaffel og hummus (evt grillede eller bakte grønnsaker til).

Anonymkode: ae232...7bd

Foccacia? 

Det heter focaccia. 

Anonymkode: bcdc9...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...