Gå til innhold

Serien Shetland og sesongforskjell Nrk/Tv2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nå sett alle 6 sesongene som ligger på Tv2 play.

Men når jeg sjekker så er den 6 og siste sesongen på Tv2 sesong 5 på Nrk. 

Der ligger også sesong 6, men den handler om en kunstner som forsvinner og det gjorde ikke sesong 6 på Tv2. 

Og på Nrk så er det 38 episoder fordelt på 6 sesonger mot 32 på Tv2. 

På Nrk er ikke episodene tilgjengelig lenger. Og sesong 7 kommer snart med nye skuespillere. 

Har forsøkt å google men finner ingen steder jeg kan se den sesongen som er sesong 6 på Nrk. 

Og sesong 5/6 sluttet slik at jeg kunne tenkt meg å se fortsettelsen.

Jada, jeg har lite å gjøre om dagen. Og har veldig lyst til å se siste sesong med Jimmy Perez. 

Anonymkode: c2145...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shetland ❤️❤️

Anonymkode: 3090f...372

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dansk og svensk tv, mener jeg å ha sett at den nye sesongen er sesong 8

Den er uten Perez 😢

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne sett sesong 7 ja..

Anonymkode: 3090f...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Shetland. Synes det kommer nye episoder til påske, pleier ikke ofte de andre sesongene å gjøres tilgjengelig igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (35 minutter siden):

På dansk og svensk tv, mener jeg å ha sett at den nye sesongen er sesong 8

Den er uten Perez 😢

Det kom opp slik når jeg googlet også.

Men på Nrk er den nye som kommer snart sesong 7.

Hvis den kommer på Tv2 play blir den sesong 8. 

Anonymkode: c2145...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissStiles skrev (24 minutter siden):

Elsker Shetland. Synes det kommer nye episoder til påske, pleier ikke ofte de andre sesongene å gjøres tilgjengelig igjen?

Får håpe det da.

Anonymkode: c2145...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shetland uten Perez var ikke det helt store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en betegnelse/ nummerering av episodene som er ulik i de forskjellige landene. Sesong 7 i Norge er samme som episode 8 i andre land. Slik jeg har forstått det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammams skrev (13 minutter siden):

Det er bare en betegnelse/ nummerering av episodene som er ulik i de forskjellige landene. Sesong 7 i Norge er samme som episode 8 i andre land. Slik jeg har forstått det. 

Som jeg skrev i hi så har jeg nå sett alle 6 sesongene som ligger på Tv2. Og sesong 6 på Tv2 er sesong 5 på Nrk. Sesong 6 på Nrk får jeg ikke sett fordi den ikke er tilgjengelig lenger. 

Anonymkode: c2145...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har nå sett alle 6 sesongene som ligger på Tv2 play.

Men når jeg sjekker så er den 6 og siste sesongen på Tv2 sesong 5 på Nrk. 

Der ligger også sesong 6, men den handler om en kunstner som forsvinner og det gjorde ikke sesong 6 på Tv2. 

Og på Nrk så er det 38 episoder fordelt på 6 sesonger mot 32 på Tv2. 

På Nrk er ikke episodene tilgjengelig lenger. Og sesong 7 kommer snart med nye skuespillere. 

Har forsøkt å google men finner ingen steder jeg kan se den sesongen som er sesong 6 på Nrk. 

Og sesong 5/6 sluttet slik at jeg kunne tenkt meg å se fortsettelsen.

Jada, jeg har lite å gjøre om dagen. Og har veldig lyst til å se siste sesong med Jimmy Perez. 

Anonymkode: c2145...dbc

Sesong 6 som var på NRK har jeg ikke sett enda selv om jeg lastet ned alle sesongene av Shetland før de forsvant; om det er rot med sesongene her, er det ingenting i forhold til barneserien "Smurfene", der man flere ganger har rotet med episodene og flyttet dem fra sesong til sesong; man klarer tydeligvis ikke å bestemme seg for hva som hører hjemme hvor, og tre av episodene var bare tilgjengelige i to uker før de forsvant.

Det som er på nett den ene dagen, er ikke nødvendigvis der den neste, streaming er en upålitelig kilde når man ønsker å se noe og oppdager at dette er borte.

Anonymkode: db7dc...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Som jeg skrev i hi så har jeg nå sett alle 6 sesongene som ligger på Tv2. Og sesong 6 på Tv2 er sesong 5 på Nrk. Sesong 6 på Nrk får jeg ikke sett fordi den ikke er tilgjengelig lenger. 

Anonymkode: c2145...dbc

Aha, kjedelig! Merkelig at nest siste sesong ikke er tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, mammams said:

Aha, kjedelig! Merkelig at nest siste sesong ikke er tilgjengelig. 

Ikke så merkelig som det kanskje virker som, da det handler om prisen for rettigheter - desto nyere sesongen er for en serie som stadig produseres, desto større er etterspørselen etter sesongen.

NRK sendte for eksempel 10. sesong av Vera i 2020-21, og da de la ut denne serien i Påsken 2022, la de bare ut 1.-9. sesong, og litt senere 11. sesong, men utelot 10. sesong; dette ble tydeligvis for dyrt.

Må si at jeg savner denne tradisjonen med å legge ut hele krimserier i Påsken da det er flere serier jeg gjerne skulle ha sett de første sesongene av i reprise (1. sesong av Unge inspektør Morse ble sendt så langt tilbake som i 2014); nå legger NRK ut bare de siste sesongene av nyere krimserier - som eksempelvis omtalte Shetland.

Anonymkode: db7dc...483

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...