Gå til innhold

Hvor ville dere reist i Europa 2 uker i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og søsteren min vil reise et sted til varmere strøk i sommer. Litt av alt: sol, bading, strand, sightseing, gåturer, kanskje litt uteliv ol. Vi er 33 og 35 :) 

Hvor ville dere reist? :) 

Anonymkode: ee5a0...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Porto

Anonymkode: a8268...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Frankrike, cote vermeille. 🥰👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice og Cannes er kjempe fint.

Ibiza

Mallorca

Barcelona

Anonymkode: 3d786...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sicilia. Fineste øya jeg vet om ❤️ Dere kan gå turer, dra på vingård, dra på fest, spise nydelig mat, bade på fine strender, shoppe. Altså maten der er verdt å reise dit for. Til og med på flyplassen har de helt fantastisk mat! 

Anonymkode: 4a07e...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten normalt med hetebølger om sommeren i disse tider. Danmark ville jeg valgt for badeferie om sommeren 😎. Turer lenger sør tar jeg om vinteren.

Anonymkode: b56f2...733

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nesten normalt med hetebølger om sommeren i disse tider. Danmark ville jeg valgt for badeferie om sommeren 😎. Turer lenger sør tar jeg om vinteren.

Anonymkode: b56f2...733

Danmark er fittedyrt da.. er vel ikke mange som har råd til å være ukesvis i Danmark? Da er det billigere å reise sørover faktisk. 

Anonymkode: 4a07e...685

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere være på ett sted hele tiden? Det er korte avstander i Europa, med to uker ville jeg reist litt rundt.

Anonymkode: 9fd3c...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balkan! Kroatia, kombinert med Bosnia-Hercegovina, Montenegro, evt flere eller andre land hvis du ønsker det. Lei bil og kjør rundt!

Anonymkode: a7a66...99b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg og søsteren min vil reise et sted til varmere strøk i sommer. Litt av alt: sol, bading, strand, sightseeing, gåturer, kanskje litt uteliv ol. Vi er 33 og 35 :) 

Hvor ville dere reist? :) 

Anonymkode: ee5a0...b07

Sjekk ut Budapest. Det er billig å bo, det er billig å spise, det er billig med fly og man får storby,mulighet for strand,sightseeing,gåturer opp til fantastiske utsiktspunkter og uteliv.

Anonymkode: eb06c...703

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsika er blitt en av mine sommerfavoritter. Små, hyggelige byer, flotte turområder, god mat, behagelig klima.

Anonymkode: eef0b...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville besøkt mer enn et sted ihvertfall. Jeg var en sommer i Portugal, hvor vi var noen dager i Lisboa og så i Ericeira utenfor Portugal en liten uke, for deretter å fly til Faro for noen dager på Algarvekysten. Det var en ferie med perfekt mix av storby, mindre by med nydelig atmosfære og sol og bad:)

Denne sommeren skal jeg på øyhopping. Flyr til Santorini og hjem fra Athen. To ukers tur.

Ellers er jeg glad i Málaga. Bra by i seg selv og ok bystrand, men med masse muligheter til å komme seg enkelt rundt med tog til andre steder. Vil isåfall anbefale Sevilla (ca to timers togtur) på det varmeste. Jeg skal en langhelg til Málaga nå i april og satser på dagsturer til Ronda og Granada, som er enda nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er nesten normalt med hetebølger om sommeren i disse tider. Danmark ville jeg valgt for badeferie om sommeren 😎. Turer lenger sør tar jeg om vinteren.

Anonymkode: b56f2...733

Badeferie i Danmark 🤣. Det er faktisk noen som liker å ha det godt og varmt når de skal på badeferie.

Til ts, det kommer an på hvor mye penger dere tenker å bruke også. Kroatia har mye av det du nevner, Sardinia og Sicilia. Mallorca. Nice. Det er uendelige muligheter.

Anonymkode: 6af5e...1c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 20.25):

Det er nesten normalt med hetebølger om sommeren i disse tider. Danmark ville jeg valgt for badeferie om sommeren 😎. Turer lenger sør tar jeg om vinteren.

Anonymkode: b56f2...733

Danmark er både dyrt og kaldt, verste ferien noensinne hadde jeg der. Det var regn, blåste kuling/storm og 15 grader. Ts vil ha strand, gåturer, uteliv. Anbefaler Rhodos by, Marbella, Barcelona, Porto. 

Anonymkode: e1d44...319

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere sier, badeferie i Danmark kan fort bli en fiasko. Var der i fjor med regn og stiv kuling, null bading og null strandliv da. Og dyrt som bare fy, så nei takk. Den danske krona er så sterk at som nordmann blir du regelrett flådd der nede. Syden er mye bedre både værmessig og økonomisk. Det er jo dyrt med Sydenferie også, men da får du det du betaler for, sol og varme. 

Anonymkode: 93844...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anbefaler øyhopping i Kykladene! Men bestill båtturer og overnatting hjemmefra, så slipper dere å måtte bestemme dere på kaia eller at båtene er utsolgt. Vi hadde en knallferie der engang, var på sifnos, milos (sarakinino er fantastisk!) og naxos. Det er masse ulike øyer å velge imellom da - Santorini, Paros, antiparos osv. - bare å ta båten dit man vil 😊 Anbefaler å lese litt her: https://www.greecetravel.com/greek-islands.htm

Vi fløy til og fra Athen og tok båten ut fra Piræus.

 

Anonymkode: d29c0...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Badeferie i Danmark 🤣. Det er faktisk noen som liker å ha det godt og varmt når de skal på badeferie.

Til ts, det kommer an på hvor mye penger dere tenker å bruke også. Kroatia har mye av det du nevner, Sardinia og Sicilia. Mallorca. Nice. Det er uendelige muligheter.

Anonymkode: 6af5e...1c8

Det er sikkert godt og varmt innendørs på feriesenter i Danmark da om sommeren ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som flere sier, badeferie i Danmark kan fort bli en fiasko. Var der i fjor med regn og stiv kuling, null bading og null strandliv da. Og dyrt som bare fy, så nei takk. Den danske krona er så sterk at som nordmann blir du regelrett flådd der nede. Syden er mye bedre både værmessig og økonomisk. Det er jo dyrt med Sydenferie også, men da får du det du betaler for, sol og varme. 

Anonymkode: 93844...fa8

Ja, stedet vi pleier å dra til har 300 soldager i året, og noen steder får man også penger tilbake hvis sommerværet ikke skulle slå til (har aldri opplevd dette altså). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Barcelona❤️🥰

Anonymkode: cc54e...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...