Gå til innhold

Adhd, høy sexlyst og utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Henger disse tre faktorene sammen?

Min ex hadde adhd, ønsket sex hele tiden og var utro både online og fysisk.

Da jeg gikk fra han våknet han opp og skjønte at det var sykelig det han hadde holdt på med, og begynte i terapi og fikk diagnosen sexavhengig og avhengig av oppmerksomhet. Dette begynte da han kom på sosiale medier for ti år siden.

 

 

 

Anonymkode: 8af60...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det du lurer på, er om en som er sexavhengig.. Er utro fordi de har ADHD? 

Nei. Folk er utro, fordi de er utro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Henger disse tre faktorene sammen?

Min ex hadde adhd, ønsket sex hele tiden og var utro både online og fysisk.

Da jeg gikk fra han våknet han opp og skjønte at det var sykelig det han hadde holdt på med, og begynte i terapi og fikk diagnosen sexavhengig og avhengig av oppmerksomhet. Dette begynte da han kom på sosiale medier for ti år siden.

 

 

 

Anonymkode: 8af60...386

Har adhd og er mer trofast enn noen jeg har truffet av kompiser og arbeidskollegaer. Er jeg i ett forhold er jeg forpliktet til det forholdet. Sexlysten min er heller ikke så høy. Og utroskap er det verste i mine øyne! 

Så ikke alle menn med adhd er sånn nei!

 

Anonymkode: c59b9...973

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyperseksualitet  kan oppleves hos de med adhd. Kombinert med dårlig impulskontroll og «out of sight, out of mind»-tankegang så kan det føre til slik oppførsel, ja. 
Det betyr ikke at alle med adhd er slik og det er jo ingen garanti for at adhd er årsaken i nettopp dette tilfellet.

Ligger masse god info på nettet:) går han på medisiner? Om ikke så bør han kanskje gjøre det.

 

Anonymkode: ca29b...6d3

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hyperseksualitet  kan oppleves hos de med adhd. Kombinert med dårlig impulskontroll og «out of sight, out of mind»-tankegang så kan det føre til slik oppførsel, ja. 
Det betyr ikke at alle med adhd er slik og det er jo ingen garanti for at adhd er årsaken i nettopp dette tilfellet.

Ligger masse god info på nettet:) går han på medisiner? Om ikke så bør han kanskje gjøre det.

 

Anonymkode: ca29b...6d3

Vi med adhd har jo også mye høyere risiko for å bli avhengige. Om han var umedisinert så vil jeg jo tippe at dette var hans måte å jakte på dopamin.  

Anonymkode: ca29b...6d3

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Han var udiagnostisert og umedisinert, men har skjønt de siste 20 årene at han har adhd, da flere i familien hans har det. Han har ikke blitt utredet fordi han har sagt han jobber med seg selv.

Etter at han ble tatt i utroskap og jeg gikk fra han, raknet psyken hans, og han endte hos psykolog. Psykologen sa han hadde sexavhengighet og lav impulskontroll, og at hans dopamin var bekreftelse fra damer og folk generelt 

Anonymkode: 8af60...386

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ts her

Han var udiagnostisert og umedisinert, men har skjønt de siste 20 årene at han har adhd, da flere i familien hans har det. Han har ikke blitt utredet fordi han har sagt han jobber med seg selv.

Etter at han ble tatt i utroskap og jeg gikk fra han, raknet psyken hans, og han endte hos psykolog. Psykologen sa han hadde sexavhengighet og lav impulskontroll, og at hans dopamin var bekreftelse fra damer og folk generelt 

Anonymkode: 8af60...386

Er dere sammen fortsatt?

Anonymkode: b683d...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Psykologen sa han hadde sexavhengighet og lav impulskontroll, og at hans dopamin var bekreftelse fra damer og folk generelt 

Det er det jeg har lest flere andre steder også.

 

Så for å svare på hovedspørsmålet ditt, så kan det henge sammen for noen med adhd, og det kan også være fullstendig irrelevant for noen andre med adhd. Det psykologen sa om lav impulskontroll og hans dopamin tror jeg er mest avgjørende her. Samboer med adhd må ha høy fart/spenning etc, jeg blir redd av sånt selv om jeg også har adhd. Jeg får mer dopamin av å danse eller lese en god bok. Skjønner?

Anonymkode: ccc9a...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...