Gjest LoisLane Skrevet 5. februar 2006 #41 Skrevet 5. februar 2006 Jeg synes at det der var mer uttalt nå enn før. Det har da blitt mer bredde over GP enn før - jamfør både Wigwam og Queentastic.
Gjest :) Skrevet 5. februar 2006 #42 Skrevet 5. februar 2006 Jeg syns heller ikke det var tragisk at Wig Wam vant i fjor..! Jeg syns de var morsomme og et friskt pust! Det er mye klisje og tragiske sanger i Grand Prix, så at Wig Wam vant var bare morsomt! Men Queentastic blir for dumt. Menn som kler seg ut som damer.. Nei..uff! Så Alvedansen er en sang jeg tror passer bedre, selv om den ikke er up-tempo! Jeg tror den har en god sjanse på å komme langt. Selv om folk ikke skjønner hva teksten betyr, trenger ikke det ha noe å gjøre med resultatet. Folket ute i Europa syns sikkert det er fint at det synges på norsk! Men dette er da bare min mening.
Gjest gjest 0 Skrevet 5. februar 2006 #43 Skrevet 5. februar 2006 Det var et transepar som var med i grandprix i fjor og de kom jo ganske langt! Ser ikke noe galt i å sende transer jeg, nordmenn har jo forgudet Great Garlic Girls i maaaaange år!
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2006 #44 Skrevet 5. februar 2006 Gutta i Queentastick så flotte ut men de kunne jo ikke synge! Syns det låt ganske surt til tider så sånn sett var det vel bra at de ikke vant. Blir spennene å se hvordan vinnerlåta vil gjøre det i Athen. Christine har jo en nydelig stemme og sammen med hardingfela tror jeg dette er en sang so blir lagt merke til.
Gjest gjest 0 Skrevet 5. februar 2006 #45 Skrevet 5. februar 2006 Nå er det ikke sangstemmen som vinner i grand prix, men låta.... Det er ikke ofte vinnerene faktisk KAN synge...
tommeline Skrevet 5. februar 2006 #46 Skrevet 5. februar 2006 Og jeg er storfornøyd med vinneren! Syns det var en kjempefin sang, sunget av en nydelig jente! Jeg tror sangen vil skille seg ut på en positiv måte i den internasjonale finalen, der pleier det jo å være nok av spretne damer som synger fengende poplåter... At folk er patriotiske er jo ikke noe nytt. Hun Akselsen sa jo selv på fredagen at "folket" hennes hadde stemt henne fram. Buing av en artist som er stemt frem slik gjennom flere runder syns jeg ikke hører noe sted hjemme
Trude29 Skrevet 5. februar 2006 #47 Skrevet 5. februar 2006 Var og så showet i Spektrum, og de jeg så som buet var nok de som heiet ivrigst på Queentastic. Utrolig dårlig gjort, og det hørtes VELDIG tydelig i salen ! Queentastic skapte nok veldig show, men sang ikke så bra syntes jeg da. Syntes det var synd ikke Trine Rein ikke gikk videre, ellers håpet jeg på de to søte gutta fra CheeseKeys ! Den som vant var litt for "pen" liksom. Kommer ihvertfall ikke opp mot WigWams fantastiske innsats !
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2006 #48 Skrevet 5. februar 2006 Jeg likte ikke låta som vant - og jeg har heller ikke sansen for Christine Guldbrandsen, selvom stemmen hennes er fin. Har ikke tro på at den låta kommer til å komme høyt opp. Jeg heia på Jorun Erdal jeg - tøff låt og tøff dame med flott stemme. Queentasic var bare flaut i mine øyne.
Gjest Lille Solstråle Skrevet 5. februar 2006 #49 Skrevet 5. februar 2006 Ok, jeg svitchet så vidt innom reprisen nå, og hørte buingen Drøyt og pinlig, greit at man har en favoritt, men det er grenser for å ikke vise respekt!
Angelheart Skrevet 6. februar 2006 #50 Skrevet 6. februar 2006 I heimen hos oss sto det mellom to låter hele tiden. Jeg "regnet med" at Alvedansen ville vinne, men håpet litt på Trine Rein. At Erdal/Rønning i det hele tatt kom til "gullfinalen" syns jeg var tragisk. Maken til "typisk grand prix-låt" skal du lete lenge etter. En slik låt det går minst 15 av på dusinet. Var en stund redd for at gutta i drag skulle vinne, men det kunne jo også vært gøy...... Synes Trine Rein sin låt var både fengende og bra fremført, men er egentlig veldig fornøyd med at Gulbrandsen vant. De andre låtene (Akselsen, Endresen osv. )husker jeg ikke engang......så mye inntrykk gjorde de....... Alvedansen har absolutt et nasjonalt særpreg og slike låter har jo vært velig poppis i Grand-Prix de siste årene. (Tyrkias vinnerlåt for et par år siden, Spania i fjor, The Voice osv.....) Ønsker Alvedansen lykke til i Athen 20.mai og tror den kommer til å hevde seg blandt Topp 10!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå