Gå til innhold

Letrozol eggløsning


catlover99

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk letrozol av gyn pga «mye egg» Ikke pcos. 

Jeg er på første runde med letrozol. På syklusdag 13 fikk jeg positiv eggløsningstest med digital clearblue. 

Vi hadde sex syklusdag 12,13,14. Nå er jeg på dag 15. Jeg har fått omgangen, han også, så samleie er ikke høyst på lyst listen😅 Bør vi prøve en runde likevel eller tror dere det holder med de vi har tatt? 

Til info. Jeg hadde positiv EL test kl 07 om morgenen dag 13. Når jeg testa på kvelden samme dag var den negativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har "mye egg" så har du vel PCO (om så ikke PCOS). Hvor mange follikler per eggstokk?

Eggløsning har vel skjedd sannsynligvis så ikke stress mer med sex. Det er heller ikke nødvendig å ha sex mer enn annenhver til tredjehver dag under eggløsning :)

Anonymkode: d11f1...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok pco..og du kan faktisk da få falsk eggløsning test. Du burde ta blodprøver dag 21 for å se om du hadde eggløsning dag 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe pco, da tror jeg gynekologen hadde sagt det ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (34 minutter siden):

Du har nok pco..og du kan faktisk da få falsk eggløsning test. Du burde ta blodprøver dag 21 for å se om du hadde eggløsning dag 13

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (13 minutter siden):

?

Om du har for mye eggposer er det samme som cyster. Som du kan ha ved pcos. Dette hormonet kan gi deg falsk positiv test. Pluss en test er også noe som gir deg svar på at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje. 

Om du tar blodprøver 7 dager etter positive test vil du få svar om du hadde eggløsning eller ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (52 minutter siden):

Om du har for mye eggposer er det samme som cyster. Som du kan ha ved pcos. Dette hormonet kan gi deg falsk positiv test. Pluss en test er også noe som gir deg svar på at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje. 

Om du tar blodprøver 7 dager etter positive test vil du få svar om du hadde eggløsning eller ikke 

Nå vet vel hennes gyn bedre enn deg eller andre på et forum... ikke alle har pco eller pcos bare fordi de har mye eggposer. 

Anonymkode: aee14...0a1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nå vet vel hennes gyn bedre enn deg eller andre på et forum... ikke alle har pco eller pcos bare fordi de har mye eggposer. 

Anonymkode: aee14...0a1

Takk! Jeg har nok ikke det, har et barn fra før, han er 3 år, gått opp litt i vekt siden det, gyn mente at det kunne være nok til at eggløsning ble vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå vet vel hennes gyn bedre enn deg eller andre på et forum... ikke alle har pco eller pcos bare fordi de har mye eggposer. 

Anonymkode: aee14...0a1

Helt sant. Men du aner ikke hvor mange leger og gynekologer som ikke vet hva pcos er. Min sa jeg ikke hadde det da jeg ikke var overvektige ,hadde  kviser og bart. ( Men jeg har det da jeg ellers går hos privat gynekolog) Jeg har 10 "eggposer" tilsammen og får ikke eggløsning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (10 minutter siden):

Helt sant. Men du aner ikke hvor mange leger og gynekologer som ikke vet hva pcos er. Min sa jeg ikke hadde det da jeg ikke var overvektige ,hadde  kviser og bart. ( Men jeg har det da jeg ellers går hos privat gynekolog) Jeg har 10 "eggposer" tilsammen og får ikke eggløsning 

Jeg gikk i mange år og trodde jeg hadde pcos fordi en gyn sa det.. Mens år senere så sier både privat gyn, ivf avdeling privat og offentlig at ingenting tilsier at jeg har pcos eller pco. 

10 eggposer er jo ikke drastisk høyt tall sånn sett. 

Helt enig i at gyn generelt sett - fastleger også burde ha mye mer informasjon om pco og pcos. Men det er ikke sånn at alle har det selv om de sliter med eggløsning eller lange sykluser. Kun 1 av 10 kvinner har faktisk pco eller pcos. 

catlover99 skrev (4 timer siden):

Takk! Jeg har nok ikke det, har et barn fra før, han er 3 år, gått opp litt i vekt siden det, gyn mente at det kunne være nok til at eggløsning ble vanskelig.

Hadde barn fra før selv, slet lenge med sekundær infertilitet og endte til slutt med IVF. Ingenting galt med meg eller oss. Er så utrolig små ting som skal til for at det ømfintlige systemet vårt er litt på tut og kjør. Og ikke alt skyldes diagnoser. Ting tar tid. Kroppen, hormoner, sykluser alt endrer seg med alder. 

Ville anbefalt å begynne å tempe i tillegg til å bruke EL tester. Da har du noe å krysssjekke med og som kan hjelpe deg å forstå og lære å kjenne din syklus. 

Anonymkode: aee14...0a1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...