Gå til innhold

Muslimer, jøder og andre har mye å lære av norske høyreeekstreme


Majer

Anbefalte innlegg

Det er fælt at det er sånn, men etter 22 juli var norske høyreekstreme raskt ute med å si at de ikke delte tankegodset til ABB. Jeg så til og med høyreekstreme i støttemarkeringer etter terrorangrepet. 

Jeg forventet faktisk at ihvertfall halvparten av landets muslimer ville vise seg etter terrorangrepet mot skeive, men de har fullstendig uteblitt. Det samme gjelder jøder mot Israel sin politikk. Det har mye større effekt når høyreekstreme tar avstand fra ABB enn om AUFere gjør det samme. Det har mye større effekt om jøder tar avstand fra Israel enn at muslimer gjør det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så virkeligheten stemte ikke med verdensbildet ditt?

Kan det være en mulighet for at disse gruppene ikke tar avstand nettopp fordi de helt eller delvis støtter handlingene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (11 timer siden):

Det er fælt at det er sånn, men etter 22 juli var norske høyreekstreme raskt ute med å si at de ikke delte tankegodset til ABB. Jeg så til og med høyreekstreme i støttemarkeringer etter terrorangrepet. 

Jeg forventet faktisk at ihvertfall halvparten av landets muslimer ville vise seg etter terrorangrepet mot skeive, men de har fullstendig uteblitt. Det samme gjelder jøder mot Israel sin politikk. Det har mye større effekt når høyreekstreme tar avstand fra ABB enn om AUFere gjør det samme. Det har mye større effekt om jøder tar avstand fra Israel enn at muslimer gjør det

Jeg så ikke halvparten av nordmenn ta avstand fra 22 juli.   Og noen høyreekstreme stod frem, men det var ikke mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...