Gå til innhold

Har du kjøpt noe påske snop allerede? 🐣🍭🍫


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvis ja hva?

Anonymkode: 891bc...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanlige småsnopet, solo, kvikklønsj og slikt blir nok kjøpt nærmere neste helg da påskehandelen taes..

Men

Jeg har vært innom en av mine skattebutikker og kjøpt meg dette

Screenshot_20240316_004145_SamsungInternet.thumb.jpg.b3cf43625c4474f79454dd19fb513328.jpgScreenshot_20240316_062818_SamsungInternet.thumb.jpg.fee679eb247f4610d6dc79aaddab2500.jpg

Som jeg gleder meg til å gomse på i påsken, så det har kommet i hus. Men ellers er jeg treig med eggefyllet til nærmere påska og jeg spiser ikke sesongvarer utenfor sesongen :P

 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte og spiste en pose kolibriegg for et par uker siden. Kvikklunsj er helårs, men har hatt det og. Pleier bare kjøpe sesongsnop etter det er over og er halv pris.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk påskeegg på jobben i går, og dypdykket i egget i går kveld allerede 😋

Anonymkode: 6ca5d...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har kjøpt marsipanegg flere ganger og de er allerede spist opp. Nå feirer jeg ikke påske da, er bare veldig svak og lar meg friste på butikken.

 

Anonymkode: 51e8d...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra et økonomisk synspunkt synes jeg det blir en smule ironisk at folk klager over økonomien samtidig som man kjøper overpriset godteri som man vet vil bli solgt til halv pris om litt over to uker.

For min del har jeg et stort lager av ting jeg både kjøpte etter Jul til halv pris og ting jeg har kjøpt før også på tilbud; å betale mer enn kr.100 pr. kilo for søtsaker er det glade vanvidd, og "tilbudene" man har i butikkene idag, kan vanskelig kalles tilbud når man eksempelvis betaler 24,90 for en 200 grams sjokoladeplate som før alltid kostet 19,90 på tilbud, og det er ikke mange årene siden Kvikk Lunch kostet 20,20 for en 6-pakning før Påske - se bildene nedenfor.

Kjøpe billig og alltid ha noe på lager, er oppskriften min; dagens butikkpriser er altfor overpriset.

kvikk-lunsj-sjokoladeplate-normal.jpeg

kvikk-lunsj-6-pk-normal.jpeg

Anonymkode: d9328...d8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, masse påskemarsipan. Det er ofte utsolgt før påske eller når man ellers kunne fått det til halv pris etter påske. Kvikklunsj regner jeg som helårssjokolade.

Anonymkode: 76e1e...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, liker ingenting av snop mer nå i påsken enn resten av året.

Anonymkode: 9dd18...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fra et økonomisk synspunkt synes jeg det blir en smule ironisk at folk klager over økonomien samtidig som man kjøper overpriset godteri som man vet vil bli solgt til halv pris om litt over to uker.

For min del har jeg et stort lager av ting jeg både kjøpte etter Jul til halv pris og ting jeg har kjøpt før også på tilbud; å betale mer enn kr.100 pr. kilo for søtsaker er det glade vanvidd, og "tilbudene" man har i butikkene idag, kan vanskelig kalles tilbud når man eksempelvis betaler 24,90 for en 200 grams sjokoladeplate som før alltid kostet 19,90 på tilbud, og det er ikke mange årene siden Kvikk Lunch kostet 20,20 for en 6-pakning før Påske - se bildene nedenfor.

Kjøpe billig og alltid ha noe på lager, er oppskriften min; dagens butikkpriser er altfor overpriset.

kvikk-lunsj-sjokoladeplate-normal.jpeg

kvikk-lunsj-6-pk-normal.jpeg

Anonymkode: d9328...d8e

Tja når det gjelder disse 200 grams sjokoladene de fleste spiser så er det nok få som hamstrer 50 stk av de for å ha 1år liggende fordi de kostet 20kr,ikke 25 som nå🙈

Ellers enig i overpris. Jeg kjøper mye på best før dato på nettet og har nå hamstret smågodt til 7,90 pr hg fordi det er billigere enn 10-12pr hg og jeg fyller opp egga. Så jeg ser alltid på pris, men disse 200 gram garantert norges mest spiste sjokolader handler jeg endel av når det er 4-5 stk for 100 fordi det går mange av de uansett pr år i huset😅

 

Anonymkode: d7c84...3a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fra et økonomisk synspunkt synes jeg det blir en smule ironisk at folk klager over økonomien samtidig som man kjøper overpriset godteri som man vet vil bli solgt til halv pris om litt over to uker.

For min del har jeg et stort lager av ting jeg både kjøpte etter Jul til halv pris og ting jeg har kjøpt før også på tilbud; å betale mer enn kr.100 pr. kilo for søtsaker er det glade vanvidd, og "tilbudene" man har i butikkene idag, kan vanskelig kalles tilbud når man eksempelvis betaler 24,90 for en 200 grams sjokoladeplate som før alltid kostet 19,90 på tilbud, og det er ikke mange årene siden Kvikk Lunch kostet 20,20 for en 6-pakning før Påske - se bildene nedenfor.

Kjøpe billig og alltid ha noe på lager, er oppskriften min; dagens butikkpriser er altfor overpriset.

kvikk-lunsj-sjokoladeplate-normal.jpeg

kvikk-lunsj-6-pk-normal.jpeg

Anonymkode: d9328...d8e

200grams plater koster 20 på tilbud innimellom enda, sist i jula som var

Anonymkode: 03a13...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og har nok spist opp noe også. Kolibriegg. Så får nok fylle opp med mer.

Kjøpte også med noe påskesjokolade fra Ejes i Stockholm, det kommer fram til påske.

 

Anonymkode: 0e6c1...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse fra Oda. Nå har de tilbud på smågodt - 600 gr for 30 kroner. Spist en del allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt litt småsnop, folk blir jo som gribber den siste uken frem til påske. Men jeg gidder ikke være en sånn gnitalus som ikke skal ha påskesnop i påsken fordi det er billigere uken etterpå, det blir for dumt. 

Anonymkode: b3597...7f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mimifin72 skrev (På 16.3.2024 den 10.39):

Masse fra Oda. Nå har de tilbud på smågodt - 600 gr for 30 kroner. Spist en del allerede.

500 gram, ikke 600 ;)

Jeg har kjøpt noen Fugleæg fra Anton Bergh, de ligger i boden sammen med et par poser Nidar Påskefavoritter. Det blir sikkert billigere enn det var nærmere påske, men det er helt ok. Jeg er ikke noe glad i å handle, og tar med meg det jeg trenger når jeg først tar en tur på butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal innom Heftye i Kirkerisen for å kjøpe Niederegger-marsipan. Det er kvalitetsmarsipan.

Pleier å bli en del ekstra til påske - mye som frister. De mer ekskludive leverandørene har jo en hel del påskegodis som ser spennende ut, som den som postet over her.

Som vanlig blir det påskeegg fra jobben også. I år var jeg i posisjon til å påvirke litt valget, men ikke annet enn å komme med forslag. Mitt forslag var at vi kjøpte inn Summerbird-påskeegg i stedet for disse store greiene fylt med billig smågodt, som det vanligvis er. Jeg synes de er billig og kjip av arbeisdgiver å bare gi et pappegg med smågodt, som jo faktisk uansett ofte er på tilbud før påske - hadde satt pris på noe mer ekslusivit.

 

Anonymkode: cc7c4...01f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (1 time siden):

500 gram, ikke 600 ;)

Jeg har kjøpt noen Fugleæg fra Anton Bergh, de ligger i boden sammen med et par poser Nidar Påskefavoritter. Det blir sikkert billigere enn det var nærmere påske, men det er helt ok. Jeg er ikke noe glad i å handle, og tar med meg det jeg trenger når jeg først tar en tur på butikken. 

Sant! Sjekket akkurat. Men det er veldig billig uansett😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn twist, sånne sjokoladeegg med folie i pastellfarger på europris, små sjokolade kyllinger og -harer, kvikklunsj og noen godteposer med innpakket godteri til påskeegg. Skal fylle mange små egg med bittelitt godteri, og samle familie og venner til påskeeggjakt, i tillegg til at de ungene som bor hjemme får skikkelige egg, og de utflyttede får familieegg, så det går med en del godteri til eggene. I tillegg står det skåler med sjokoladeegg, -kyllinger og -harer i "kakaobaren", og ei glasshøne er alltid fyllt med twist🐣🍬🍭🍫

Anonymkode: 0a837...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...