Gå til innhold

Kan man ha tegning av en sovende katt på gravstein?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Screenshot_20240311_094318_Chrome.thumb.jpg.c3656b01a2d038df6ff6dadcf4aed0f8.jpgScreenshot_20240223_171055_Messenger.thumb.jpg.de5bcb800c3434711a9fefd19c6c5d4b.jpg

Anonymkode: 3771b...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det! Kjør på 🥰 

Anonymkode: 53bc0...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en kan jo få eget design på gravstein.

Anonymkode: da959...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint… selvfølgelig hvis den som ligger i grava var en katteperson. 
Min venn som syns katter er av djevelen og bare liker hunder hadde det definitivt ikke passet til.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avdøde hadde katt hele livet, men vet ikke om han hadde likt det på steinen sin da.

Jeg fikk bare en tanke om at det kanskje hadde vært noe.

Begynte nå å tenke at kanskje jeg angrer om 5 år og tenker når jeg ser steinen at ;"hva i alle dager tenkte jeg på "?🙈

Kanskje heller skaffe kattefigur som ligger på graven ved siden av steinen istedenfor?

Ts

 

Anonymkode: 3771b...81e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trur ikke du kommer til å angre. Hvis jeg skal ha et hvilested så ønsker jeg bilde av hunden min. Jeg har sagt at jeg ønsker den i annonsen min. Jeg skal ikke ha et hvilested da. Jeg skal spres. 

Anonymkode: 00bc2...4e9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg trur ikke du kommer til å angre. Hvis jeg skal ha et hvilested så ønsker jeg bilde av hunden min. Jeg har sagt at jeg ønsker den i annonsen min. Jeg skal ikke ha et hvilested da. Jeg skal spres. 

Anonymkode: 00bc2...4e9

Tantes dødsannonse hadde med hunden. Tante var enke og hunden var stor trøst for henne. Veldig fint å se pluss at hunden også var med i kirken.

Anonymkode: 4288b...e32

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ♥️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tantes dødsannonse hadde med hunden. Tante var enke og hunden var stor trøst for henne. Veldig fint å se pluss at hunden også var med i kirken.

Anonymkode: 4288b...e32

Å ha tegning/bilde av kjæledyret sitt i  dødsanonnsen er annerledes, da den ikke skal stå fremme på kirkegården til all evighet.

Ts

Anonymkode: 3771b...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sovende katt på mammas gravstein ❤️. Var en selvfølge, hun elsket katter. Er veldig koselig å tenke på at den passer på henne. 

Anonymkode: 16e2c...249

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! Farmor har en fugl fordi hun elsket fugler. 

Anonymkode: de049...118

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en tegning eller et poteavtrykk må være ok :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig syns det kan bli et problem for eksempel hvis andre blir begravd der etterhvert. Familiegravsted. Jeg syns ikke så spesifikke ting passer på en gravstein som er der for alltid. 

Anonymkode: 44d2d...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan man så absolutt. Det man dog bør unngå er å bruke andres åndsverk på gravsteinen uten tillatelse, altså bare finne et bilde på Internett og få det gravert inn på gravsteinen. Man må kontakte opphavspersonen og spørre om lov, og ev. betale for bruken.

Eller man kan tegne selv🎨

Anonymkode: 72f52...e7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tantes dødsannonse hadde med hunden. Tante var enke og hunden var stor trøst for henne. Veldig fint å se pluss at hunden også var med i kirken.

Anonymkode: 4288b...e32

Min hund er død. Men han skal spres sammen med meg den dagen jeg forsvinner. Han var utrolig viktig for meg. Og det vet de hele min familie. 

 

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Å ha tegning/bilde av kjæledyret sitt i  dødsanonnsen er annerledes, da den ikke skal stå fremme på kirkegården til all evighet.

Ts

Anonymkode: 3771b...81e

Tja. Jeg synes ikke det er så stor forskjell. Annonsen ligger ute til evig tid den også på minnesiden. Gå deg en tur på de forskjellige kirkegårdene så ser du at din tanke er ikke unormal. Menge som har forskjellige symboler på steinene. Kanskje mindre på småe plasser. Men i stor byen er det masse forskjellig. Synes det er så fint. Vi er forskjellig. Så steinene skal også være forskjellig. 

Anonymkode: 00bc2...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns ikke det er noe annerledes enn de som har et kors, en stjerne, en rose, eller andre symboler og figurer på steinen (selv om det er mindre tradisjonelt).

Kjempefint at du tenker på noe som passer til den avdøde. En sovende katt er ikke akkurat kontroversielt, så jeg kan ikke helt se at det skal provosere noen heller. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (12 minutter siden):

Jeg syns ikke det er noe annerledes enn de som har et kors, en stjerne, en rose, eller andre symboler og figurer på steinen (selv om det er mindre tradisjonelt).

Kjempefint at du tenker på noe som passer til den avdøde. En sovende katt er ikke akkurat kontroversielt, så jeg kan ikke helt se at det skal provosere noen heller. 

Vi har fjell med fugler øverst på steinen, og tenkte et hjerte eller to under minneordet nederst, så da blir det kanskje litt mye med en sovende katt i tillegg, hvis ikke må vi ta bort hjertene, men de ønsket barna å ha med.

Ts

Anonymkode: 3771b...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har fjell med fugler øverst på steinen, og tenkte et hjerte eller to under minneordet nederst, så da blir det kanskje litt mye med en sovende katt i tillegg, hvis ikke må vi ta bort hjertene, men de ønsket barna å ha med.

Ts

Anonymkode: 3771b...81e

Det kommer en kostnad her også da. Bare sånn at du vet det. Flere ornament mere koster det. Jeg vet ikke om jeg har villa hatt noe under minne ordet. Jeg ser ofte at minneordet kommer bak blomster som er på gravsted. Men skal dere ha en hel beddplate uten plass til blomster så kan dere ha noe under minneordet. 

Anonymkode: 00bc2...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kommer en kostnad her også da. Bare sånn at du vet det. Flere ornament mere koster det. Jeg vet ikke om jeg har villa hatt noe under minne ordet. Jeg ser ofte at minneordet kommer bak blomster som er på gravsted. Men skal dere ha en hel beddplate uten plass til blomster så kan dere ha noe under minneordet. 

Anonymkode: 00bc2...4e9

Jeg hadde ikke tenkt på at blomstene kan skjule det som er nederst på steinen, så det er noe å tenke på ja🤔

ts

Anonymkode: 3771b...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...