Gå til innhold

Hvordan bruke clearblue fertilitetsmonitor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når i syklusen begynner dere å teste med den, når på dagen og betyr «maksimal» at en har eggløsning? 

Anonymkode: f2184...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les bruksanvisningen. Der finner du mye nyttig informasjon ;) Du må legge inn testvindu når du setter opp ny syklus og man skal bruke den på morgenen eller formiddagen. 

Den lager selv en anbefaling om når du bør begynne å teste ut i fra lengden på din syklus. Hvis du har god oversikt over eggløsning bør du begynne å teste ca 7-9 dager før forventet eggløsning. Maksimal betyr stigning i LH som betyr at eggløsning sannsynligvis skjer alt fra samme dag som første dag du får maksimal til dagen etterpå sånn ca. 

Anonymkode: 0d272...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Les bruksanvisningen. Der finner du mye nyttig informasjon ;) Du må legge inn testvindu når du setter opp ny syklus og man skal bruke den på morgenen eller formiddagen. 

Den lager selv en anbefaling om når du bør begynne å teste ut i fra lengden på din syklus. Hvis du har god oversikt over eggløsning bør du begynne å teste ca 7-9 dager før forventet eggløsning. Maksimal betyr stigning i LH som betyr at eggløsning sannsynligvis skjer alt fra samme dag som første dag du får maksimal til dagen etterpå sånn ca. 

Anonymkode: 0d272...f71

Okei, jeg vet ikke helt hvordan syklusen er nå, har nettopp hatt en spontanabort. 

Anonymkode: f2184...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Okei, jeg vet ikke helt hvordan syklusen er nå, har nettopp hatt en spontanabort. 

Anonymkode: f2184...e1a

Dersom du nettopp har hatt spontanabort ville jeg ventet med å bruke monitor til du har hatt din første mens. Det blir dyrt i lengden å bruke monitoren dersom du nå f.eks må vente lengre enn vanlig før mensen dukker opp- noe som er vanlig for mange etter spontanabort- alt etter hvor langt på vei de var. 

Og du bør ha sjekket at hcg er 0 før du tar den i bruk da det slår ut på eggløsningstester. 

Anonymkode: 77251...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dersom du nettopp har hatt spontanabort ville jeg ventet med å bruke monitor til du har hatt din første mens. Det blir dyrt i lengden å bruke monitoren dersom du nå f.eks må vente lengre enn vanlig før mensen dukker opp- noe som er vanlig for mange etter spontanabort- alt etter hvor langt på vei de var. 

Og du bør ha sjekket at hcg er 0 før du tar den i bruk da det slår ut på eggløsningstester. 

Anonymkode: 77251...ee8

Okei, takk for svar! 

Anonymkode: f2184...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...