Gå til innhold

Leie leilighet nær tbanestasjonen på Grønland i Oslo. Tryggt område?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så at det var billig å leie der. Tryggt område? 

Anonymkode: db946...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tror du det er billig?
Jeg synes ofte det er hysteri rundt at Oslo liksom er så farlig. Men der hadde jeg ikke ønsket at datteren min skulle bo.

Anonymkode: 1ddb2...21e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønland er vel kanskje et av de mest utrygge stedene i byen. Hadde ikke villet bo der nei. Mye rus i gatebildet der.

Anonymkode: db5d4...6dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olafiagangen er mørk og kan føles skummel. Likevel, vi har bodd på Grønland i over 30 år, og har fortsatt ikke opplevd noe ubehagelig. Jeg har ingen problemer med å gå hjem på kvelden. 

Anonymkode: 2cb0c...651

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Grønland og er der ofte både veldig tidlig om morgenen og sent på kvelden. Alt i alt vil jeg beskrive Grønland som et hyggelig sted å være, «alle kjenner alle», man hilser på gata osv. Veldig hyggelige butikkansatte man blir kjent med. MEN, om jeg ville bodd midt på torget der vet jeg ikke. Det er mye aktivitet der 24/7 og altfor mange sketchy gjenger, du får også TalkMore som står utenfor inngangsdøra di hver dag.  Jeg vil gjerne bo på Grønland, men da kanskje heller i en av sidegatene. 

Anonymkode: 6229c...e0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en skyteepisode der nylig, leste jeg i en nettavis. Synes det så ut som bildet av politiet var tatt utenfor den dagligvarebutikken ved inngangen til Smalgangen der. Og det er langt i fra første gang det blir dratt frem kniver eller skytevåpen der. Det henger gjenger med innvandrermenn rundt der døgnet rundt. Somaliere som står og tygger khat, eller pakistanere som står og henger for de ikke har jobb.

Jeg ville aldri bodd der. Har en bekjent som bodde der noen år, og han sier at de gjengene snur seg mot han og står og tar øyemål av han hver gang han går forbi, og ser ut som de lurer på om han er verdt å rane eller slå ned. Han er en helt vanlig middelaldrende hvit, norsk fyr. Han flyttet.

Anonymkode: 5d25d...4c8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe hyggelig område. Jeg ville styrt unna. 

Anonymkode: c2316...a30

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde frarådet om å bo der. Som folk sier; det er en grunn for at det er billig.

Anonymkode: 38319...01e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryggere for damer enn for menn. Men generelt trygt jo mindre du er sånn sin kjeftet på folk som ikke kan oppføre seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i området i 10 år, aldri følt meg utrygg. Det er alltid mye folk ute, så man går ikke rundt alene i mørket. Det eneste jeg har å utsette på det området er at det fort kan bli litt mye lyd.

Anonymkode: ecf81...a81

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri bodd der, mye kriminalitet og bråk. Tror det må være det minst hyggelig stedet i Oslo

Anonymkode: 02b8f...3dd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd ubehageligheter der. Bor der ikke, men er ofte innom. Jeg er likevel usikker på om det er stedet jeg ville ha bosatt meg, og eventuelt hatt barn der. Det må jeg være ærlig på. 

Anonymkode: f4487...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd der. Alltid mye folk i gatene. Må gå gjennom Grønland for å komme hjem fra byen. Jeg er ute nesten hver helg, så det har blitt noen turer de siste seks årene. 
Personlig ville jeg ikke bodd der. Klientellet omkring der er graps. De første og muligens eneste du treffer på rundt der er kriminelle innvandrer gjenger, jobbløse immigranter, narkomane og undertrykkede kvinner i slør.

Anonymkode: dd883...ab2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har bodd i området i 10 år, aldri følt meg utrygg. Det er alltid mye folk ute, så man går ikke rundt alene i mørket. Det eneste jeg har å utsette på det området er at det fort kan bli litt mye lyd.

Anonymkode: ecf81...a81

Det spørs hva klokken er; man kan ta en tur til Grønland klokken 16 for å kjøpe grønnsaker og føle seg trygg, men jeg ville ikke gått tur der etter midnatt, noe man ikke har problemer med i tryggere strøk i byen.

Anonymkode: 09bca...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det spørs hva klokken er; man kan ta en tur til Grønland klokken 16 for å kjøpe grønnsaker og føle seg trygg, men jeg ville ikke gått tur der etter midnatt, noe man ikke har problemer med i tryggere strøk i byen.

Anonymkode: 09bca...980

Jeg er der støtt og stadig etter midnatt, ikke noe problem det. Det er en del utesteder i området, som naturlig nok fører med seg flere ute på kvelds- og nattetid. I tillegg er det mye biltrafikk i området (dessverre). Det at Politihuset ligger på Grønland fører også med seg politibiler som jevnlig kjører forbi. Jeg føler meg langt mer utrygg i områder hvor ingen hører deg skrike på mils avstand.

Anonymkode: ecf81...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Er du utenbysfra?

Anonymkode: 0bc40...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er fra Oslo, og tør knapt å dra dit på dagtid, drar aldri alene. 

Anonymkode: 88b5c...c45

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig? Det er jo svært sentralt, så "billig" vil jo være relativt. Det kan være noe utrivelig under broa der. Men om det er trygt å bod der - ja, så klart.

Anonymkode: 3f22f...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er fra Oslo, og tør knapt å dra dit på dagtid, drar aldri alene. 

Anonymkode: 88b5c...c45

Det er veldig delte opplevelser/ tanker i tråden om Grønland. Leste noen anmeldelser under leiligheten som jeg så på. Der står det at en skrev at det var veldig skummelt å komme dit etter klokken 16 pga mye gjenger og merkelige folk utenfor leiligheten. Jeg avstår. Tør ikke. 

Anonymkode: db946...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er veldig delte opplevelser/ tanker i tråden om Grønland. Leste noen anmeldelser under leiligheten som jeg så på. Der står det at en skrev at det var veldig skummelt å komme dit etter klokken 16 pga mye gjenger og merkelige folk utenfor leiligheten. Jeg avstår. Tør ikke. 

Anonymkode: db946...812

Området er vel kjent for narkotikasalg.

Anonymkode: 0bc40...301

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...